Mam problem z prawidłową adaptacją akumulatora.
Otrzymałem kilka kodów akumulatora niestety żaden z nich nie działa.
Otrzymuję następujące błędy:
Coding rejected
Error oE: Unknown (0x0E)
Error 31: Request out of range
Czy to może być problem ze sterownikiem ?
: 20 wrz 2012, 11:00
autor: pioter
Tak jak pisałem Ci na pw , miałem problem z akumulatorem bo bardzo szybko się rozładowywał . Nowy i stary akumulator tak samo , adaptacja nic nie dawała dalej było tak samo . Wyczytałem gdzieś w googlach że często siada moduł akumulatora i trzeba wgrać do niego w serwisie nowy soft albo zmienić na inny . Numer ten co siada jest : 4E0 915 181 a poprawiony ma numer 4E0 915 181 C . Zmieniłem na ten z literką C i na razie jest ok. Zobacz jeszcze czy klemy są dobrze dokręcone i czy przewody są dobrze zaciśnięte ten minusowy co jest dokręcony do modułu akumulatora też sprawdź czy jest dokręcony .
: 20 wrz 2012, 11:04
autor: colorado
Czy po wymianie modułu trzeba zdjąć Component Protection ?
Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
Jak odpalę auto wszystko jest ok.
: 20 wrz 2012, 11:13
autor: pioter
Na tym na szczęście nie ma component protection .
: 20 wrz 2012, 21:35
autor: wolek
colorado pisze:Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu).
: 21 wrz 2012, 08:21
autor: colorado
Niestety nie odłączałem akumulatora, ale wcześniej również miałem kłopot z kodowaniem.
W sumie to ciekawe z tym prostownikiem ... podczas aktualizacji MMI wręcz zalecają podłączenie prostownika.
: 21 wrz 2012, 08:23
autor: wolek
tak ale o możliwości podawania stałego napięcia. (tkz podtrzymywacza) taka jest filozofia koncernu VW.
: 23 wrz 2012, 16:35
autor: pebo
wolek pisze:
colorado pisze:Ostatnio podłączyłem akumulator pod prostownik i też zgłaszał problem z akumulatorem.
mam nadzieje że przed podłączeniem prostownika odłączyłeś aku od instalacji auta... bo właśnie jednym z powodów tych awarii jest ładowanie podłączonego aku do auta. modół zarządzania energią potrafi dostać przysłowiowej "szajby" i sie rozkodować i nie dać ponownie poprawnie zakodować. Modół ten jak każdy inny w aucie przechodzi w stan uśpienia po upływie jakiegoś tam czasu i potrafi powiedzieć "papa" gdy w uśpieniu zostanie potraktowany prostownikiem (szczególnie bez cyfrowego regulatora prądu).
Kolega Wolek zwrócił uwagę na ważny i podstawowy błąd. Nie można ładować aku w aucie nie mając do tego specjalnego prostownika, bo można napsuć nie tylko układy EPC ale i inne ważne. Najlepiej wyjąć aku z auta i solidnie naładować, ewentualnie odpiąć klemy (najlepiej obie). Ponowna adaptacja po naładowaniu nie zaszkodzi.
: 24 paź 2012, 15:40
autor: colorado
Jakie powinno być napięcie spoczynkowe akumulatora, najlepiej po nocy ?
Jakie powinno być napięcie ładowania ?
Pobór prądu spoczynkowego ok. 150 mA
Mimo nowego akumulatora oraz kilkakrotnej adaptacji nowego sterownika,
często otrzymuję komunikaty o słabym akumulatorze.
: 24 paź 2012, 18:05
autor: labas
colorado
Coś zżera prąd, w spoczynku powinno być ok. 5mA.
: 17 lut 2017, 20:10
autor: riki76
Witam
Ma może ktoś rozpiskę krok po kroku w (języku ojczystym) ja zrobić kodowanie/adaptację akumulatora.
[ Dodano: 2017-02-17, 20:10 ]
Spoko poradziłem sobie. Zacznę od tego że padł mi akumulator wczoraj totalnie, a wcześniej rozładowywał się i co jakiś czas musiałem go podładować, pokazywał raz 60% a raz 10%.
Wyjąłem całkiem aku z auta i naładowałem na full....włożyłem dzisiaj i...
Jakie było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że moje kodowanie akumulatora było błędne po kupnie akumulatora robiłem kodowanie jako VARTA silver 110Ah/920A bo taki mam aku, a dzisiaj patrzę a tu całkiem inna opcja aku wybrana....i kody....więc zrobiłem ponowne kodowanie parametrami z forum tj.:
4E0915105D
0409536083
VARTA
tylko pomyliłem się wpisując 4E0915105D i zamiast literki E wpisałem F, ale kody przeszły pomyślnie jako VARTA.
I tu pytanie czy tak może zostać??? bo za nic nie mogę tego zmienić, próbowałem.