Strona 1 z 3

[D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP

: 05 sty 2013, 17:46
autor: piotr83a
witam,pare dni swieci mi esp,podlaczylem vas-a i pokazalo mi czujnik kata skretu,oglondalem na allegro i tak mysle czy da sie z tym cos zrobic,moze cos tam wyczyscic czy tylko wymiana pomaga??

: 05 sty 2013, 22:20
autor: kiki
Tylko wymiana na drugi,kiedyś miałem ten sam problem,kupywałem nowy w serwisie,pare setek poszlo ale przynajmniej faktura była i 100% pewności

: 06 sty 2013, 09:45
autor: wolek
piotr sprawdz w blokach pomiarowych czy czujnik pokazuje wartości takie jak: prędkosc obrotowa koła kierownicy oraz kąt jej polozenia. następnie przeprowadz jego ponowną kalibrację. mając VAS`a jak piszesz nie ma problemu bo masz gotowe prowadzone funkcje. miałem to samo co ty i u mnie pomogło ba nawet błąd mówił o przerwie o obwodzie czy braku komunikacji... jakoś tak... :) pozdrawiam Michał

: 07 sty 2013, 15:51
autor: shaqal
Czasem pomaga kalibracja. Nie trzeba od razu wymieniac czujnika kąta skrętu.

: 11 sty 2013, 22:43
autor: Mati946
a zapala ci sie od razu kontrolka esp czy dopiero po jakims czasie ? i czy czasami abs ci sie tez nie pali ?

: 02 cze 2014, 11:07
autor: unknownuser
Poproszę o rozwinięcie tematu ;-) U mnie kierownica stoi krzywo przy wyprostowanych kołach i chyba będę musiał ją odkręcić i wyprostować, ale podejrzewam, że będzie się to wiązało z komunikatem błędu ze strony czujnika skrętu. Ktoś podpowie jak po takim zabiegu przeprowadzić adaptację czujnika, żeby wszystko było ok? Czy są jakieś sposoby na idealne ustawienie kół na wprost przed takim zabiegiem (żeby nie robić tego na oko)?

: 02 cze 2014, 16:18
autor: nikoa4
Jesli czujnik masz ok,to najlepiej zrobic to na stanowisku do pomiaru geometrji kol.
ustawia kola prosto,zwalasz kiere,ustawiasz tasme do punktu 0 ,i zakladasz kiere.wsio
;) Poprawcie jak sie myle.bo mialem kiedys problem z czujnikiem,ale moge nie pamietac.

: 02 cze 2014, 21:06
autor: unknownuser
Wybieram się na geometrię, więc będę miał możliwość zrobić wszystko za jednym zamachem, ale nie wiem czy obejdzie się bez komputera i jakiś adaptacji...

Ktoś podpowie przy tej okazji jak się dostać do mocowania kierownicy?

: 02 cze 2014, 21:56
autor: nikoa4
musisz wyciagnoc zaslepki z tylu kiery,po jednej na strone,potem torx do odkrecenia poduszki,chyba torz 40?nie pomietam.potem ostroznie wypnij przewody od poduchy.i odkrec kiere,ale nie pamietam jaka nasatke ?kompa raczej nie potrzebujesz,tylko nie krec tasma,tasma ma jakis punkt [oczko]ustawiasz na to oczko i zakladasz kiere,juz po geometrji.i skladasz wszystko w odweotnej kolejnosci.

: 04 cze 2014, 19:16
autor: shaqal
Wyjecie kierownicy to 5 minut, mozesz wyprostowac kierownice albo manualnie, czyli zdejmują ją i przelozyć, albo pojechac na zbieżnośc i od dołu wyprostowac kierownice.

Jeśli jest lekko krzywo to nie bedziesz musiał przeprowadzic adaptacji, jeśli wiecej niz 5-10 stopni to będzie wywalało błąd jadąc na wprost.

: 04 cze 2014, 19:26
autor: unknownuser
No to wszystko jasne, dzięki za podpowiedzi!

: 05 cze 2014, 00:08
autor: FOSS
Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery.

: 05 cze 2014, 12:42
autor: pebo
FOSS pisze:Może warto zacząć od geometrii a potem bawić się w przekładanie kiery.
Dokładnie tak. Zależy też od tego, o jaki kąt masz przestawioną kierownicę. Możliwe, że na wielowpuście nie trafisz w odpowiedni kąt i zawsze będzie troszkę przekrzywiona. I przed odkręceniem kierownicy włączasz zapłon i odłączasz akumulator (czyli przed wyjęciem poduchy gazowej).

: 05 cze 2014, 14:55
autor: unknownuser
I tak będę robił geometrię, więc nie ma co kombinować tylko najpierw geometria, potem ewentualnie będę odkręcał kierownicę. Można na zapłonie odłączyć akumulator? Dlaczego tak się robi?

: 05 cze 2014, 15:15
autor: krzychu22.p1i
Aby rozładować ładunek. Nie chciałbyś mieć wystrzelonej poduchy ;) Podstawowy warunek bhp przy pracach przy ładunkach pirotechnicznych w autach.