Strona 1 z 2
[D3 ALL
] przekłamywanie prędkościomierza
: 12 mar 2013, 21:47
autor: bunga bunga
Panowie o ile % przekłamuje prędkościomierz? Przy założeniu, że na fabrycznych kołach.
Jak wskazuje, że jadę 100 km/h to w rzeczywistości ile jadę?
Producenci celowo to robią i ciekaw jestem o ile % jest w D3?
8-)
: 12 mar 2013, 21:49
autor: Simone331
bunga bunga pisze:Jak wskazuje, że jadę 100 km/h to w rzeczywistości ile jadę?
A nie było takiego tematu?
Najlepiej sprawdzić to z GPSem i wtedy obliczyć procentową różnicę.

: 12 mar 2013, 21:51
autor: Gość
Swoją kiedyś sprawdzałem na jakims podpoznańskim drogowym radarze to pokazało mi 99 więc w sumie idealnie tyle to na liczniku

: 12 mar 2013, 21:52
autor: bunga bunga
Z GPS w MMI czy zewnętrznym?
8-)
: 12 mar 2013, 21:53
autor: Gość
Nad droga wisiał radar pokazujący ile jedziesz

: 12 mar 2013, 21:57
autor: bunga bunga
Mijam codziennie kilka razy fotoradary. Obłęd.
Ostatnio nie błyskają i nie wiem czy nie rejestrują czy aura sprzyja?
8-)
: 12 mar 2013, 22:01
autor: Simone331
Z GPS w MMI czy zewnętrznym?
Najlepiej navi taka doczepiana na szybę. Coś czytałem niedawno ale nie mogę tego poszukać.

: 12 mar 2013, 22:04
autor: Gość
Miałem kilka navi w zyciu i ich wskazania to z grubsza abstrakcja. Róznica 10-25km/h względem prędkościomierza jak i zmienne wskazania mimo jazdy ze stałą predkością

: 12 mar 2013, 22:09
autor: Simone331
bunga bunga tu masz coś, chociaż mało napisane na ten temat. Ale czytałem cos bardziej obszernego. Jak znajdę to podrzucę linka.
http://www.a8team.pl/s8-d2-fl-czy-w-s8- ... -vt125.htm
: 12 mar 2013, 22:09
autor: mdamian
Używam Larka 4.3 , jeżdżąc ciężarówką wskazania nawi są co do 1 km , zaś w Audi (co prawda D2) pokazuje około 10% mniej , czyli jak jadę 100km/h to nawi pokazuje jakieś 90/91km/h , jak jadę 130 to pokazuje około 118KM/h .
Tak samo pokazywał tomtom ;-)
: 12 mar 2013, 22:23
autor: jacek
U mnie licznik przekłamuje (zawyża) prędkość o ok 2km/h przy 100 km/h sprawdzane w/g GPS , przy prędkości 140 km/h błąd wskazań 5 km/h. , oczywiście na fabrycznym rozmiarze felgi i opony. Pozdrawiam
: 12 mar 2013, 22:51
autor: FOSS
Moim zdaniem założenie, że producenci zawyżają bądź zaniżają pewne dane techniczne jest z zasady błędne....
podobnie jak historie o podawaniu w katalogach zawyżonych wartości mocy silnika czy prędkości maksymalnej.
Parametry techniczne tj. maksymalna moc silnika, maksymalny moment obrotowy silnika, prędkość maksymalna, przyspieszenie 0-100km/h i wiele innych są mierzone wg. ściśle określonych norm w ściśle określonych warunkach - my w warunkach drogowych nie jesteśmy w stanie zapewnić warunków określonych przez te normy w związku z czym nasze pomiary mają wszelkie prawa odbiegać od wartości katalogowych.
Apropos prędkości rzeczywistej....
pomijając błąd pomiarowy przyrządów samochodowych prędkość rzeczywista jest w dużym stopniu uzależniona od rozmiaru opon.
I tak np. w D2 na fabrycznej oponie 245/45R18 przy licznikowych 100km/h navi pokazywała mi 90-92km/h ale na kołach 255/45R18 przy licznikowych 100km/h na navi miałem praktycznie identyczne 100km/h ;-)
Aby dolać oliwy do ognia dodam, że sam pomiar przy użyciu odbiornika GPS w warunkach idealnych można oczywiście przyjąć jako wystarczający ale....
w rzeczywistych warunkach drogowych sam pomiar obarczony może być niestety nawet sporym błędem ponieważ nawigacja GPS do idealnego pomiaru potrzebuje określonych warunków zewnętrznych....
głównym "zakłócaczem" jest szeroko pojęta infrastruktura terenu zurbanizowanego ale do tego można dodać samo ukształtowanie terenu a także nasz samochód sam w sobie bo jak pewnie większość kojarzy konstrukcja naszego auta nie wpływa dobrze ani na odbiorniki GSM ani na odbiorniki GPS umieszczone w środku :-P
: 13 mar 2013, 11:05
autor: VanDyke
Jako, że siedzę w technologii nawigacji GPS od strony programistycznej to dodam, że wszystkie wyliczenia prędkości w aplikacjach nawigacji samochodowych są wyznaczane na podstawie algorytmów predykcji, czyli prognozowania następnej pozycji auta na podstawie danych z przeszlości. Nie są to dane wyliczane w czasie rzeczywistym gdyż takie dane bylyby obarczone zbyt dużym blędem a na ekranie nawigacji widzielibyście cuda.
W zależności od czulości odbiornika GPS, zaklóceń, aktualnej dokladności pozycji i oczywiście zastosowanego algortymu przez producenta, ta prędkość może być inna.
A dzialania tych algorytmów można bardzo latwo zauważyć jadąc bardzo szybko po prostej drodze i szybko zmieniając kierunek jazdy jednocześnie obserwując zachowanie nawigacji ( efekt szczególnie widoczny na starszej generacji urządzeń, np: na wspomnianym już Larku 4.3

).
: 13 mar 2013, 11:31
autor: bunga bunga
Ostatnio chyba w audycji motoryzacyjnej TOK FM usłyszałem to stwierdzenie z różnicami prędkości. I tak mnie tknęło pod kontem video radarów w radiowozach. Bo one mimo homologacji/kalibracji też mają pewną tolerancję w odczycie prędkości.
I jeżeli połączyć obie różnice to w końcu jadąc 140 na autostradzie to przekroczyłem prędkość czy nie?
Przyjmować mandat czy się sądzić?
Teoretyzuje teraz oczywiście.
8-)
: 13 mar 2013, 11:38
autor: Gość
bunga bunga pisze:I jeżeli połączyć obie różnice to w końcu jadąc 140 na autostradzie to przekroczyłem prędkość czy nie?
Przyjmować mandat czy się sądzić?
Może to Ci cos wyjasni?? :mrgreen:
http://www.fakt.pl/Szef-GITD-radzi-jak- ... 179,1.html