Strona 1 z 1

[A6 C5] Montaż samopoziomowania xenon i spryskiwaczy

: 28 lut 2017, 20:11
autor: Michal_ST
Koledzy czy ciężko jest założyć system samopoziomowania lamp.
Założyłem już Xenony D2S ori na przetwornicach Helli. Jak pogoda pozwoli będę wywiercał otwory na spryskiwacze tu też drobny co zrobić by opóźnić otwieranie spryskiwaczy podczas spryskiwania szyby?? I kwestia samopoziomowania czy to zwykły człowiek z niewielkim pojeciem jest w stanie to ogarnąć??

: 08 paź 2017, 06:52
autor: Beni0
Tam jest stary typ sterownika. Do każdej lampy idą po 4 dodatkowe kable plus 2 czujniki położenia. Przód i tył. Do obu należy mieć przynajmniej kawałek kabla z przepustem i wtyczka oraz uchwyty plus odpowiednie sruby. Najlepiej zrobić przejściówkę ze starych lamp plus wtyczki od nowych. W ten sposób zawsze można wrócić do ori.

Co do spryskiwaczy. Wymiana zderzaka plus inny zbiornik wraz z uchwytem do płynu plus dodatkowa pompka i komplet nowych koniecznie z aso uszczelek do zbiorniczka.
Montaż to tylko podłączenie węży plus 2 lub 3 kabelki nie pamiętam.

: 08 paź 2017, 11:07
autor: Michal_ST
Co do spryskiwaczy. Wymiana zderzaka plus inny zbiornik wraz z uchwytem do płynu plus dodatkowa pompka i komplet nowych koniecznie z aso uszczelek do zbiorniczka.
Montaż to tylko podłączenie węży plus 2 lub 3 kabelki nie pamiętam.
Wiercenie otworów w zderzaku od wewnątrz tak aby dysza była w stanie się otworzyć. W zderzaku od wewnątrz są rozrysowane otwory oraz powiercona ramka na montaż spryskiwacza. Co do zbiornika pozostaje taki sam jest miejsce na pompkę spryskiwaczy należy jedynie wywiercić otwór w zbiorniku i dołożenie oringu.
Zasilanie podciąga się z pompki spryskiwacza szyb lub przekaźnik zwłoczny. Oczywiście potrzebny jest wąż do spryskiwacza i trójnik
Osobiście jeszcze tego nie robiłem u siebie ale moim zdaniem tak się da.

: 08 paź 2017, 12:21
autor: Beni0
Zbiorniczek jest taki sam? W kilku różnych modelach dokładałem i zawsze był powiększony. Nie wiem dokładnie jak jest w C5, ale elektrycznie to na pewno jest tak jak mówie, bo robiłem to w A3 i A4. Nie wiem jak są dysze w takim razie montowane. Zazwyczaj jest otwór na zaślepkę, to że są znaczniki to co innego ale nie ma montażu do dyszy. Sprawdziłem i opowiadasz kolego bzdury. Jeśli ma być jak fabryka, trzeba wymienić zderzak, inaczej to rzeźba w guano. Co do tego zbiornika to pewnie jest to otwór w którym górny zbiornik łączy się z dolnym i jest to ślad technologiczny, bo zrobienie otworu nic nie da nawet jak się kupi 2 część zbiornika.

Boże jak jak kocham ludzi co robią coś dla sztuki ... albo robisz zgodnie z fabryką, albo zostaw jak jest, bo to nie jest auto jak d4 gdzie części kosztują majątek, tu kupisz ori graty, wiązki na szrocie za pare złotych i nikt nie powie Ci później, że jeździsz ulepem.

: 11 paź 2017, 06:00
autor: Michal_ST
Zbiorniczek jest ten sam jedyne różnice to wersje przed i po lifcie pojemność się nie zmienia. To nie tak jak np. w V40 gdzie zbiorniczek był o 2l wiekszy w przypadku xenon. Zbiorniczek jest cały nie ma rzadnych dwóch części jak kolego piszesz. Z całego zestawu do montażu spryskiwaczy jest komplet dysz i pompka.
Co do przekaźnika by nie otwierały się odrazu po ruszeniu manetka spryskiwaczy to tego nie rozgryzłem

: 11 paź 2017, 08:50
autor: maciu
no w C4 jeszcze był wiekszy... całe 6.4 litra, widać oszczędzają miejsce ;)

: 12 paź 2017, 19:15
autor: Michal_ST
W C4 xenonowe reflektory to naprawdę już bogaty dodatek jak na tamte czasy :)

: 12 paź 2017, 19:53
autor: dice111
Tyle ze na tamte czasy C4 mialo posr... patent, gdzie zarnik byl w calosci z dupa i zamiennikow nie bylo, a w D2 miales klasyczne D2S. W 94r gdzie w PL krolowaly jeszcze poldki, malany i duze fiaty widzac taki xenon kazdy myslal ze jedzie UFO.

: 13 paź 2017, 05:56
autor: Michal_ST
W swoich soczewkach powinnem mieć D4S a mam D2S z ori przetwornicą Helli. Jak widać wszystko się da : )