Strona 1 z 1

BMW 7er E65 - problem z ogrzewaniem

: 05 paź 2011, 20:58
autor: paulo79
witam, panowie pisze tu bo na forum bmw 7er chlopaki nie daja rady. Potrzebuje pomocy, moze ktos z naszego forum ogarnie moj problem.
Od jakiegos czasu posiadam bmw e65 i .... nie mam ogrzewania, klima chodzi normalnie, z nadmuchow leci tylko chlodne powietrze. Bezpieczniki ok, woda jest itd. Uklad jest tak skonstruowany ze z chlodnicy wychodzi waz na pompke wymuszajaca obieg (pompka zasysajaca) z tej pompki leca weze na webasto, z webasta wracaja na elektrozaworki i pozniej do nagrzewnicy. Teoretycznie obiek prosty i znany mi, problem lezy w tym ze nie ma pradu w kablu ktory wchodzi do tej pompki zasysajacej.
Mam pytanie do was czy jest jakis sterownik badz jakis czujnik w klimatroniku ktory odpowiada za napiecie i sterowanie ta pompka i elektrozaworkami? Nie jestem dobry z elektromechaniki ale moze ktos z was mial do czynienia z czyms takim. Za pomoc serdecznie dziekuje i przepraszam ze pisze o tym tu.
Prosze modow o nie usuwanie tematu gdyz jest to dla mnie bardzo wazne.
Gdyby ktos potrzebowal jakich kolwiek dodatkowych informacji to pytac, moze wspolnie uda nam sie to ogarnac.
Pozdro

: 05 paź 2011, 22:01
autor: rollo_tomasi
Byłeś na kompie?

: 05 paź 2011, 22:58
autor: FOSS
Piszę na przykładzie A8 ale podejrzewam że w E65 będzie podobnie...

Pompą oraz elektrozaworami steruje sterownik czyli panel klimatronica.
Pompa ma za zadanie wymuszać obieg płynu chłodzacego przez nagrzewnicę a ponieważ jest jedna na cały układ więc pracuje praktycznie przez cały czas kiedy na sterowniku jest ustawiona jakakolwiek temperatura powyżej LO niezależnie w której strefie jest to ustawione.
Elektrozawory odpowiadają za dostosowanie temperatury w kazdej ze stref do tej ustawionej na sterowniku... pracują dynamicznie powodując wpuszczanie do nagrzenic każdej ze stref odpowiedniej ilości gorącego płynu z układu chłodzenia.

Skoro masz brak napięcia na kablach zasilających pompę to zacznij oczywiście od bezpieczników.
Z brakiem zasilania na pompie problem może być trywialny w postaci spalonrgo bezpiecznika ale... nawet jeżeli pompa przestanie pracować ale zawory będą się otwierać to w aucie i tak będziesz miał ciepło bo ruch płynu w układzie chłodzenia/ogrzewania wymusza ciśnienie oraz pompa wody przy silniku.

U Ciebie jak piszesz jest zimno więc jeżeli układ pracuje podobnie jak w A8 to by znaczyło że elektrozawory są permanentnie zamknięte :roll: a tak być nie powinno... chyba że masz ustawione LO na sterowniku ale nie sądzę bo wtedy nie skarżyłbyś sie na zimno.

Zacznij od bezpieczników a potem szczegółowo kable zasilające i pompę i elektrozawory.
Najgorszy scenariusz to padniety sterownik klimy :-?

: 06 paź 2011, 17:33
autor: paulo79
bezpieczniki ok. Pomierzylem prad w kablu dochodzacym do pompki i okazuje sie ze prad pojawia sie doslownie na sekunde podczas krecenia kurkami szybkimi ruchami.

: 06 paź 2011, 17:57
autor: wolek
paulo79 pisze:bezpieczniki ok. Pomierzylem prad w kablu dochodzacym do pompki i okazuje sie ze prad pojawia sie doslownie na sekunde podczas krecenia kurkami szybkimi ruchami.
bo może być sterowany impulsowo celem wysterowania przekaźnika.

: 06 paź 2011, 20:08
autor: paulo79
czyli wedlug was co powinienem teraz sprawdzic? Myslalem juz nad wymiana panela klimatronika

: 06 paź 2011, 21:38
autor: FOSS
A co się dzieje na zaworach?... działają, zamykają się i otwierają??... bo na moje oko skoro masz ciągle zimno to są przez cały czas zamknięte :roll:

Jak jest z rurami prowadzącymi płyn chłodzący do popmy i potem do tych zaworów?... czy przed zaworami rury są gorące?... czy za zaworami czuć na nich wogóle jakieś ciepło?... dokąd na tych rurach jest ciepło a gdzie ono ginie??... przed pompą, za pompą, przed zaworami, za zaworami????

Czy układ pompy i zaworów jest podobny do tego z A8 czyli czy jest to element zespolony czy też pompa w układzie jest oddzielnie a zawory odzielnie???

Odłącz zawory i sprawdź miernikiem czy pojawia się tam wogóle jakiekolwiek napięcie sterujące.
Przebadaj które kable są sterujące od którego zaworu a potem kradnąc skądś w pobliżu prąd na odłączonej kostce sprawdź czy podłączjąz zasilanie na krótko zawory pracują.

: 10 paź 2011, 12:38
autor: paulo79
problem rozwiazany. Okazalo sie ze przez webasto nie bylo przeplywu plynu na zaworki a potem na nagrzewnice. Po wykluczeniu webasta z obiegu cieplo jest. Co moze byc powodem braku przeplywu przez webasto? Zawor przed webastem sprawdzony, dziala.
Zna sie ktos na webasto? Prosze ewentualnie o jakies namiary na fachowcow od webasta na dolnym slasku

: 27 lis 2011, 13:04
autor: Bezi
paulo79, (...)

: 27 lis 2011, 14:48
autor: paulo79
(...)

: 27 lis 2011, 16:41
autor: FOSS
Problem rozwiązany więc temat zamykam... a jeżeli chcecie sobie koledzy Bezi i paulo79 wymieniać uwagi personalne to używajcie PW a nie otwartego forum... i piszę to w szczególności do kolegi Bezi który z niewiadomych mi przyczyn po 2 latach nieobecności rozpoczął pisanie od uwag personalnych :-?

Pozdrawiam, FOSS