Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Zamiana kierownicy w D3 na tą z D4

: 13 sie 2013, 12:28
autor: namo
Czy jest możliwe aby do Audi A8 D3 zamontować kierownicę z D4? Będzie działać?

Obrazek

: 13 sie 2013, 21:57
autor: Gość
Wątpie bo D4 to już ma chyba wszystko z elektronicznymi modułami.

: 18 sie 2013, 21:32
autor: pebo
W D3 przed liftem była wersja z okrągłą poduszką gazową, jeśli o to Ci chodzi. Powinna bardziej pasować niż ta z D4.

: 28 lis 2013, 10:24
autor: namo
pebo, jak namierzyć taką poduszkę o której mówisz? Znasz może numery lub lata produkcji?

: 07 paź 2014, 23:01
autor: K@MIL
Mi sie wydaje ze mozna - kwestia tylko czy frezy beda pasowaly ... A sterownik to raczej kwestia programowania ...

Moj koles ostatnio montowal do S4 2003 rok kiere od R8 ... Wiec czemu nie da sie w A8 tego zrobicc??!!

: 11 paź 2014, 06:26
autor: dracus6662
kiery a4 a6 czy a8 będą pasowały zamiennie z tym że trzeba zakodować raz a dwa problem z poduchą może być zależy od ladunków w poduszce czy jedno czy dwu stopniowe itp założyć to i od r8 sie da kwestia jak ona zadziała w razie ''w''
ale jeżeli ładunki poduszek są takie same to 50 % sukcesu..

tutaj jest opis z zaprzyjaźnionego forum a4 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1867 ... -tt-a4-b7/

: 11 paź 2014, 20:59
autor: pebo
Witam

Do D3 przed liftem leciały kierownice:

4F0 419 091 AH PR-2ZQ
4F0 419 091 AK PR-2ZS
4F0 419 091 AP PR-1XW
4F0 419 091 DGH PR-1XX

a do nich poduszka AIRBAG 4F0 880 201 BJ

natomiast dla rocznika 2008 są to kierownice

4E0 419 091 CL PR-2ZQ+7YQ,7Y1
4E0 419 091 CN PR-2ZS+7YQ,7Y1
4E0 419 091 DA PR-1XW
4E0 419 091 DB PR-1XX+E0A

a do nich poduszka AIRBAG 4E0 880 201 BN PR-1XW,1XX, 2FC, 2FD, 2ZC

: 11 paź 2014, 21:13
autor: drago_o
Powiem tak, moja kumpela z liceum co mieszka jakiś 1km odemnie testujente poduszki w TRW w Częstochowie gdzie właśnie je produkują. I z pierwszej ręki wiem, ze każda jedna poduszka okrągła w audi jest identyczna :P nawet jak ma inne wtyczki, oznaczenia czy uchwyty czy cokolwiek. Wiec można wszystko łatwo zaadaptować przerabiając kable :) i frezy do zamontowania kierownicy. Gorzej z elektronika: sterowanie radia, FIS'u czy łopatki biegów raczej z małymi szansami ;)

: 12 paź 2014, 01:58
autor: K@MIL
fakt ... ta kolesia kiera nie ma lopatek bo ma manual ... w sumie nie wiem czy nei ma - musze rzucic okiem ... ale ciekawy temat i chyba trzeba go zglebic bo sam bym sie zaoatrywal na nowsza ladniejsza i lepsza kiere ... moja troche juz zuzyta niestety ... ktos juz cos podmienial????

: 12 paź 2014, 08:45
autor: drago_o
No kiere dobry rzeźbiaż artysta Ci założy i to nawet ładnie. Ale elektroniki w niej nie uruchomisz na D3.

: 12 paź 2014, 11:40
autor: pebo
Może się mylę, ale kiera z D3 przed littem do D3 po lifcie będzie pasowała - tylko trzeba zmierzyć wieloklin na kolumnie kierownicy. Numery poduszek gazowych są niemalże identyczne, więc nie powinno być problemów - ale to okaże się po podłączeniu do komputera. Z kolei przełożenie z D4 do D3 to może być zabawa właśnie z poduszkami - ale tego nie praktykowałem więc trudno coś powiedzieć. W sumie można podpiąć do instalacji najpierw samą poduchę i sprawdzić kody błędów, choć to troszkę trąca partyzantką.

: 12 paź 2014, 11:57
autor: drago_o
Z D3 prelift do polift będzie pasować 100% i to bez problemu. Przed liftem zakładali te kierownice w opcji z grzaniem kierownicy.

D4 ma ta sama poduszkę tylko jej obudowa i tego typu pierdoly są inne. Najgorzej będzie z przyciskami bo elektronika w kierownicy będzie zupełnie inna.

: 24 paź 2014, 15:43
autor: K@MIL
Wg mnei sie da - wystarczy miec kogos kto ogarnia moduly w Audi.

Osobiscie mam kogos takiego ale narazie nie mam siana na tak zbedny bajer jak nowa kiera. Bede mial jednak to na uwadze i jesli wyrwe jakas w dobrej cenie to napewno napisze czy sie udalo czy nie ...

: 25 mar 2016, 20:11
autor: irwonkas
Witam mam pytanko czy komus udolo sie przełozyc kiere z d4 do d3 ?

: 25 mar 2016, 21:03
autor: jordan233
irwonkas pisze:Witam mam pytanko czy komus udolo sie przełozyc kiere z d4 do d3 ?
Też jestem ciekaw czy ktoś ogarnął ,przełożyć to zapewne się da,sterowanie kiery też by się jakoś dało ale żeby ogarnąć czujnik kąta skrętu to już może być problem-zeby nie waliło błędami na fisie.