Parę dni temu zabrałem się za demontaż i czyszczenie lampy. Przed złożeniem chciałbym rozwiązać jeden problem. Po kupnie auta okazało się, że w obydwu lampach przednich są zapieczone i ukręcone dolne śruby mocujące z dołu tylną obudowę reflektora (np. 1305 219 053 L).
Proszę kolegów z forum o podpowiedzi jak bezpiecznie i najmniej inwazyjnie wykręcić pozostałości śrub z mosiężnych tulei - na foto poniżej oznaczone DS
: 20 mar 2019, 22:10
autor: caro86wlkp
jak nie są mocno zapieczone to możesz użyć jakiegoś oleju penetrującego przez kilka dni a później atakować wykrętakiem ale szanse na to są małe. Jakbyś miał wiertarkę stołową i ustabilizował lampę to jest szansa rozwiercić je. Jak to nie pomoże to kiedyś poradziłem sobie w ten sposób że dużą lutownicą kolbową rozgrzałem śrubę aż plastik do okoła niej zaczął topić się, kombinerkami wyciągnąłem śrubę, nową włożyłem do paleniska żeby rozgrzała się do czerwoności i włożyłem ją w miejsce starej, co ciekawe wyszło mi to za pierwszym razem i wyglądało prawie jak oryginał
: 21 mar 2019, 07:58
autor: Prezes-Artek
Olej penatrujacy i wykrętaki do zerwanych śrub może się uda.
: 21 mar 2019, 15:03
autor: pb41ns
Szczerze wątpię że pójdzie,
: 21 mar 2019, 15:15
autor: gtfan
pb41ns pisze:Szczerze wątpię że pójdzie,
Popieram. Miałem taką samą sytuację w puszce od ECU i musiałem wstawić nowe gwinty, bo starych za nic się nie dało odzyskać.
: 21 mar 2019, 18:49
autor: pb41ns
Są takie jakby przejścia które można wkręcić zamiast tej starej tulejki
[ Dodano: 2019-03-21, 18:49 ]
O coś takiego
: 21 mar 2019, 19:03
autor: caro86wlkp
przy penetracji olejem potrzebny jest czas. ostatnio miałem podobną robótkę i po dwóch tygodniach udało się bez dodatkowych komplikacji. wg mnie jest 20% szans że się uda
: 21 mar 2019, 21:25
autor: VAGowner
Podobny problem jest przy pokrywie kompa na podszybiu - tyle, że tam nie są ukręcone śruby metalowe, lecz 2 lub 3 śruby obracają się razem z tulejkami. Spróbuję to nawiercić i rozwiertakiem. Niestety przy niewielkiej średnicy śruby to raczej będzie trudno wykonalne tam są chyba M5 - testowałem to przy rozwiercaniu ukręconych śrub M6 osłony tarczy hamulcowej w zwrotnicy Audi 80: efektem złamane dwa wiertła, jeden gwintownik, udało się dopiero za trzecim podejściem, a i to nie przy pomocy wykrętaka.
: 21 mar 2019, 22:33
autor: gtfan
Szkoda zachodu. Zdejmij pokrywę razem z tymi obracającymi się tulejkami. W ich miejsce wklej nowe, takie jak na zdjęciu wyżej (hasło do google: 'mufa meblowa'). Najszybciej, najprościej i bez szarpania się ze złomem.
: 24 mar 2019, 01:46
autor: VAGowner
Ponieważ nie dało rady odkręcić - tuleja została wybita razem z ukręconą śrubą.
Oryginalna tuleja ma wymiary: długość = 11 mm, średnica zewn. = 7 mm, gwint wewn. M5
Nie chciałem czekać na nową tuleję, zastąpiłem ją nakładką świecy zapłonowej (też z mosiądzu), o wymiarach: długość = 10 mm, średnica zewn. = 6,4 mm, gwint wewn. M4.
Od tyłu zabezpieczyłem przed obracaniem śrubą M4 i klejem.
Wreszcie pokrywa dolega prawidłowo.