Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny

: 10 sty 2013, 00:09
autor: Agnes
Witam , nie znalazłam rozwiązania przeglądając forum
Mam do wymiany wkładkę zamka tylnej klapy , i tu pytanie czy po zakupie powiedzmy z aledrogo używki będzie pasowała bez żadnego kodowania itd . Czy otworzę np kluczykiem który mam fizycznie lub pilotem.
Druga sprawa , po wymianie pompki centralnego i mega problemach z zakodowaniem kluczyka (otwiera/zamyka) oprócz drzwi kierowcy .... jakiś pomysł.
Dodam że po wymianie pompki(śmigiełko rozsypane) strasznie długo chodzi ok 20 sek. po naciśnieciu/zamknięciu , wcześniej zanim pompka padła otwierało/zamykało z pilota elegancko bez żadnego buczenia długiego
A może jest to wina źle zakodowanego pilota , ale swoją drogą pompka nie powinna tak buczeć i działać długo , od czego zacząć ?
Z góry dziękuję za podpowiedź

Re: Wymiana wkładki zamka tylnej klapy + centralny

: 10 sty 2013, 00:19
autor: Simone331
Agnes pisze:Witam , nie znalazłam rozwiązania przeglądając forum
Mam do wymiany wkładkę zamka tylnej klapy , i tu pytanie czy po zakupie powiedzmy z aledrogo używki będzie pasowała bez żadnego kodowania itd . Czy otworzę np kluczykiem który mam fizycznie lub pilotem.
Druga sprawa , po wymianie pompki centralnego i mega problemach z zakodowaniem kluczyka (otwiera/zamyka) oprócz drzwi kierowcy .... jakiś pomysł.
Dodam że po wymianie pompki(śmigiełko rozsypane) strasznie długo chodzi ok 20 sek. po naciśnieciu/zamknięciu , wcześniej zanim pompka padła otwierało/zamykało z pilota elegancko bez żadnego buczenia długiego
A może jest to wina źle zakodowanego pilota , ale swoją drogą pompka nie powinna tak buczeć i działać długo , od czego zacząć ?
Z góry dziękuję za podpowiedź
Gdy wymienisz wkładkę nie musisz jej kodować i będzie bez problemu pasowała. Co do otwierania kluczykiem to zapomnij o swoim bo będzie inny. Jest na forum manual jak można łatwo naprawić tą wkładkę. Jak coś mam sprawną wkładkę z kluczykiem. ;)

Nie rozumiem Twojego problemu z tym kodowaniem pilota. Chodzi Ci pilot? Znaczy czy otwiera i zamyka? Jeśli długo pompuje zanim zaskoczy zamek to raczej masz jakąś nieszczelność w układzie.

: 10 sty 2013, 08:23
autor: pioter
To długie chodzenie wskazuje że masz gdzieś nieszczelność . Może gdzieś usłyszysz w bagażniku jak powietrze ucieka .

: 10 sty 2013, 12:14
autor: Agnes
Dziękuję za podpowiedzi , zanim pompka padła wszystko chodziło idealnie czyli otwierało/zamykało pilotem lub ręcznie bez żadnego buczenia , po wymianie pompki
na "nową" okazało się że pilot nie zamyka/otwiera żadnych drzwi tylko alarm mrugał
i pompka buczy bardzo długo ok 20 sekund . Auto można było zamknąć od środka tylko manualnie a drzwi kierowcy od zewnątrz kluczykiem . Po kilkudziesięciu różnych kombinacjach począwszy z kluczykiem technicznym w stacyjce poprzez zamykanie otwieranie z trzymaniem na pilocie przycisku otwarcie/zamknięcie udało się ale nie do końca .
W tej chwili po naciśnięciu np zamknięcie - zamyka drzwi ale oprócz kierowcy (tak samo jest z otwarciem) . Dodam jeszcze że po zczytaniu vagiem jest błąd w zamku centralnym coś w rodzaju "zbyt dużo prób kodowania"
Ale wydaje mi się że nie ma to nic wspólnego z buczeniem długim , może magicy w warsztacie wymieniając pompkę coś pogubili lub źle zmontowali ?

: 10 sty 2013, 12:23
autor: Simone331
Odłącz akumulator na parę minut i spróbuj wtedy. A pompka ta nowa ma taki sam numer jak ta stara? I czy przewody do pompki dobrze włożone? Może tam cos puszczać.

Podaj dokładnie kody jakie zczytałaś. ;)

: 10 sty 2013, 13:01
autor: Agnes
Akumulator jest nowy , w międzyczasie jak pompka padła to padł też aku i był wymieniony już na samym końcu po wymianie pompki - i tu był problem bo nie można się było dostać do bagażnika i auto było odpalone spod spodu gdzieś bo nie ma plusa w bagażniku ....

Błąd podam później bo jestem w pracy teraz

[ Dodano: 2013-01-10, 13:03 ]
Tak pompka miała identyczny numer jak poprzednia , dodam jeszcze że ta "nowa" po kilkukrotnym otwieraniu/zamykaniu np z 10 razy z rzędu przegrzewa się i wyłącza na ok 30 min

update :
oto wydruk vaga

KODY BŁĘDÓW - Zamek centralny Data 10.01.2013 Godzina 14:50:19
8L0862257G ZV-Pumpe, DWA, Funk D16

1367 Wyłączenie pompy centralnego zamka
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1371 Alarm od drzwi kierowcy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1374 Alarm od włączenia stacyjki
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

1370 Alarm od czujek ultradźwiękowych
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Podczas zamknięcia się w środku pilotem , słychać że pompka cały czas pracuje a w drzwiach kierowcy słychać jakby syczenie głośne , dodam jeszcze że dzisiaj po otwarciu auta kluczem alarm się włączył .......

ps nie ma już błędu w vagu"zbyt duża liczba prób kodowania"

: 10 sty 2013, 18:57
autor: Simone331
Agnes pisze:Akumulator jest nowy , w międzyczasie jak pompka padła to padł też aku i był wymieniony już na samym końcu po wymianie pompki - i tu był problem bo nie można się było dostać do bagażnika i auto było odpalone spod spodu gdzieś bo nie ma plusa w bagażniku ....
Wystarczy dostać się do skrzynki pod nogami pasażera i dołożyć na dolną listwę przewód plusowy. Lepsze to niż czołgać się pod autem. To tak na przyszłość. ;)
Agnes pisze:Podczas zamknięcia się w środku pilotem , słychać że pompka cały czas pracuje a w drzwiach kierowcy słychać jakby syczenie głośne , dodam jeszcze że dzisiaj po otwarciu auta kluczem alarm się włączył .......
Ja bym rozebrał boczek od drzwi kierowcy i sprawdził gdzie to syczy. Do prawidłowego działania centralnego zamka układ musi być całkowicie szczelny. To że pompka długo pracuje to wina właśnie tego, że powietrze ucieka w atmosferę. ;)

: 10 sty 2013, 23:53
autor: Agnes
Simone331 dziękuję za podpowiedź.

Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ?

: 10 sty 2013, 23:57
autor: Simone331
Agnes pisze:Simone331 dziękuję za podpowiedź.

Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ?
To była przyjemność. ;)

Te błędy napewno są tym spowodowane. Tymbardziej, że piszesz o wyraźnym syczeniu w tych drzwiach. Po naprawie usterki powinny wszystkie poznikać. ;)

: 10 lut 2013, 16:08
autor: Agnes
Simone331 pisze:
Agnes pisze:Simone331 dziękuję za podpowiedź.

Czy sądzicie że te błędy (vag) mogą być spowodowane nieszczelnością gdzieś w układzie drzwiach kierowcy ?
To była przyjemność. ;)

Te błędy napewno są tym spowodowane. Tymbardziej, że piszesz o wyraźnym syczeniu w tych drzwiach. Po naprawie usterki powinny wszystkie poznikać. ;)

Sprawa rozwiązana :lol: :
Zamek drzwi kierowcy+wymiana koszt w sumie 250PLN

Dziękuję za podpowiedzi
ps auto chyba pójdzie do sprzedania

: 21 cze 2013, 14:55
autor: Detter
Troszkę odgrzeję: piszecie o manualu naprawy wkładki w klapie: mógł by ktoś zapodać linka? bo nie mogę się dokopać...
Samą wkładkę już wyciągałem, pobawiłem się w rozruszanie ale dalej czasem nie łapie. tj. albo nie zamknie albo nie otworzy....

: 21 cze 2013, 22:00
autor: Simone331
Detter pisze:mógł by ktoś zapodać linka?
Proszę bardzo ;)
http://www.a8team.pl/d2-all-naprawa-zam ... vt6567.htm

: 21 cze 2013, 22:41
autor: bunga bunga
No właśnie ostatnio mnie coś takiego spotkało. Od nieużywania kluczyka zapadki w bembenku zaśniedziały. Co prawda nie rozkręcałem go tylko zapodałem WD. Ale jutro spróbuje zajrzeć głębiej i zakonserwować.

8-)

: 23 cze 2013, 12:55
autor: Detter
Dzięki za linka. Zabieram się do pracy :)