Strona 1 z 3

[D2 ALL ] otwiernie klapy tylnej.

: 26 lut 2013, 20:28
autor: mariuszjp100
Czy da sie zamontowac otwieranie klapy z pilota tak zeby sie otwierala i zamykala ?

: 26 lut 2013, 20:33
autor: adrian949
Da się tylko jak to zrobić ;-)

: 26 lut 2013, 20:36
autor: krzychu22.p1i
Na stronie wroga były nawet elementy potrzebne do tego tuningu. Koszty na pewno ciekawe, ale jest bajera ;)

: 26 lut 2013, 20:36
autor: mariuszjp100
mi się wydaje ze trzeba jakis silownik sprytnie podłaczony tylko gdzie takie cos kupic?

: 26 lut 2013, 20:41
autor: mariuszjp100
a jak sie nazywa strona wroga?

: 26 lut 2013, 20:53
autor: uszek
oczywiscie mlotek przecinak katowka i spawarka i wszystko sie da

: 26 lut 2013, 21:20
autor: Simone331
To jeszcze nic. To na tym filmiku to dopiero bajer. :d


: 26 lut 2013, 21:58
autor: krzychu22.p1i
Simone331 pisze:To jeszcze nic. To na tym filmiku to dopiero bajer. :d

No tutaj ma bajer, ale rzeźbił pięknie ;-)

A tu kolejne video:

Strona wroga odnośnie podnoszonej klapy: http://www.motor-talk.de/forum/automati ... 78971.html
..naja wußte ja nicht das sich jemand dafür interessiert :)

also was braucht ihr :



- vom mini cooper die elektrohydraulische verdecksteuerung (hydraulikpumpe, schlauche und dämpfer)

- zuziehhilfe vom audi a8 4e

- und paar relais und 2 zeitrelais ( 1 relai für die laufzeit der pumpe und das andere für das zeitgesteuerte öffnen des original

kofferaumöffners)

- ein stromstoßrelai ( zum polwechsel der pumpe)

- taster in der kennzeichenmulde vom audi a8 4e ( damit man den kofferraum auch auf bekommt wenn man davor steht, weil ich mir ja dieses blöde, dicke, silberne schloss in der heckleuchte weg gemacht habe ;) )



1. sicherheit: ihr müsst die schaltung natürlich so bauen das die pumpe erst los legt wenn das heckklapenschloss auch wirklich auf gemacht hat, sonst drücken euch die dämpfer alles kapputt !

2. sicherheit: -wäre eine motorlastabschaltung ( bin ich grad dran aber ist nicht so ganz einfach...also für mich :rolleyes:)

-hydraulischer druckschalter ( bin ich grad dran aber ist nicht so ganz einfach...also für mich :rolleyes:)

3. sicherheit - das ganze system an die hecksensoren der parkhilfe anzuschließen, das heißt steht da ein hinderniss geht die klappe nicht auf


beim zugehen läuft das ganze auch über zeitrelai aber die pumpe hört sofort auf sobald das schloss in dem zapfen einrastet und dann kommt die zuziehhilfe zum einsatz und zieht den deckel nochmal ein stück runter, in die dichtung rein


das ganze geht auch ohne zuziehilfe, nur da wo die dämpfer an der heckklappe befestigt sind schaffen sie es nicht ( durch den winkel) die klappe richtig zu zu ziehen ( das war mein erster versuch...video 1 )


tja und jetzt die kosten, kommt natürlich drauf an wo ihr das hydraulik set vom mini cooper her bekommt, es gehen aber auch andere set`s, zb eos oder opel, mein set hat 50 euronen gekostet

dazu: - audi a8 4e zuziehhilfe in dem auktionshaus ca 20 euro

- audi a8 4e heckklappentaster(außen) ca 20 euro

- 2 zeitrelais im elektromarkt 19 euro

- stromstoßrelai ca 4 euro den ich , hatte ich noch liegen....fummel ja gern mit sowas :D

- relais und kleinkram wie schrauben usw

- und für die fahrer die sich nicht ganz so in elektrik sachen auskennen noch nen feuerlöscher, denke 20 euro


ist ein wenig arbeit, meine kollegen lachen immmer wenn ich anfange mit bauen, aber ich habe spaß an sowas und wenn es dann erstmal funktioniert ist das doch klasse, und innerlich denken dann alle...oh hätte ich ja auch gern :D

übrigens, das anschließen des taster in der kennzeichenblende müsst ihr an die ZV pumpe ! weil man soll den kofferraum ja nicht öffnen können wenn das fahrzeug verschlossen ist

so, ich hoffe ich konnte euch helfen, wenn es noch fragen gibt werde ich die natürlich so gut ich kann beantworten

: 26 lut 2013, 22:36
autor: Grain
Jest co robić a wiosna tuż tuż ...... :-D

: 26 lut 2013, 22:50
autor: Simone331
krzychu22.p1i a jest na tej stronie opis tego keyless-a? Jak tak to zapodaj jakiś cytat. ;)
Jakoś ni cholere nie kumam tego języka. :wpale:

: 26 lut 2013, 23:06
autor: krzychu22.p1i
Niestety, szukałem swego czasu informacji o tym patencie z keyless w D2 i ten koleś nie napisał czego użył i jak to zestroił. Tutaj ktoś napoczynał temat ale umarł w zarodku. http://forum.a8parts.co.uk/showthread.php?t=4752 Jeśli nie czaisz niemieckiego to wrzuć tamtą stronkę do translatora, jednak jego jakość tłumaczenia pozostawia wiele do życzenia. :-/

: 26 lut 2013, 23:14
autor: Grain
na alledrogo coś takiego znalazłem http://allegro.pl/autoalarm-spy-smart-k ... 37098.html

: 26 lut 2013, 23:16
autor: Simone331
No ciężki temat z tym musi być. Trzebaby było zaadoptować wszystko z innego auta a montowanie i strojenie tego to pewnie prawdziwa szkoła jazdy. ;)

Ciekawi mnie sygnał immo, jak daleko sięga z tej pastylki w kluczyku. Jesli złapie trzymając kluczyk w kieszeni to ok.
krzychu22.p1i pisze:Jeśli nie czaisz niemieckiego to wrzuć tamtą stronkę do translatora, jednak jego jakość tłumaczenia pozostawia wiele do życzenia.
Hehe. Nawet po przetłumaczeniu prawie język sobie połamałem. :D

: 26 lut 2013, 23:25
autor: Simone331
Grain pisze:na alledrogo coś takiego znalazłem http://allegro.pl/autoalarm-spy-smart-k ... 37098.html
No widać, że cuda już produkują. Ale fabryczne takie cudo to fabryczne. ;)

: 27 lut 2013, 01:42
autor: Gość
Simone331 pisze:No ciężki temat z tym musi być. Trzebaby było zaadoptować wszystko z innego auta a montowanie i strojenie tego to pewnie prawdziwa szkoła jazdy. ;)

Ciekawi mnie sygnał immo, jak daleko sięga z tej pastylki w kluczyku. Jesli złapie trzymając kluczyk w kieszeni to ok.
Nie ma żadnego wielkiego problemu żeby to zaadoptować,sa zestawy uniwersalne,ja mam uruchamianie auta z pilota co jest bardzo podobnym delatem i mogłbym swój moduł dostosowac to takiego przycisku.
Ten keyless działa na zasadzie że sygnalem z pilota rozbrajamy zabezpieczenie i auto będzie pracowało do zgaszenia.
Immo musi byc rozbrojone bo komunikacje z kluczykiem ma tylko gdy ten jest w stacyjce. Chyba że pętla z kluczykiem będzie gdzies schowana razem to wtedy wiadomo. ;)