Strona 1 z 1
[D3 04 4.0TDI
] Nisko i blisko świecą światła mijania
: 06 gru 2014, 21:50
autor: dawid_oskar
Witam
Koledzy może mi podpowiecie czy można manualnie ponieść wysokość światła "krótkie" ?
Dawno nie jechałem w nocy ,a zaważylem wczoraj ,że jakby mi lewe świeci tak na 10 metrów, potem widać cień na jezdni .. kiepsko się jedzie jak tak blisko świecą.
Może żarniki mam słabe już ? Mają pewnie ze 3-4 lata ...
Jakie tam przychodziły(model) i jakie dobre ale bez przepłacania kupić ?
Długie walą mi jak przy Tirze ,chociaż i tak chciałem zmienić na OSRAMA +110%
Mam xenony - model z doświetlaniem zakrętów.
: 06 gru 2014, 21:57
autor: krzychu22.p1i
A do ściany jak świecisz to na równym poziomie są światła? Robiłeś coś przy lampach? Jest jakiś błąd poziomowania?
Do ustawiania wysokości jest odpowiednia procedura i trzeba podpiąć komputer.
http://www.a8team.pl/d3-all-regulacja-s ... vt9462.htm
: 06 gru 2014, 22:38
autor: dawid_oskar
Jutro sprawdzę gdzieś przy ścianie ,bo to na trasie zauwazylem i jak na złość ścian nie było
Dzięki za podpowiedź. PRzy lampach nic nie grzebane. Błędów żadnych nie wykryto.. Może teraz już jest ? Może znów czujnik wys. walnął ?
A jakieś konkretne żarniki polecisz kolego ?
: 07 gru 2014, 09:32
autor: drago_o
Wlaniety czujnik dal by błąd na FIS. Czytalem o adaptacji poziomowania lamp, może warto się zastanowić? Ale najpierw odwiedził pierwszy lepszy serwis diagnostyczny i niech Ci sprawdzą, lampy tak jak do przeglądu. Będziesz widział. W pewnym zakresie jest tez chyba regulacja mechaniczna.
: 07 gru 2014, 13:50
autor: FOSS
drago_o pisze:W pewnym zakresie jest tez chyba regulacja mechaniczna.
Regulacja mechaniczna oczywiście jest ale powinna być połączona z podpięciem komputera i kalibracją lamp.
: 07 gru 2014, 14:04
autor: drago_o
Czytałem o tym, ale mi na przeglądzie facet lekko podregulował lampę śróbokrętem i po sprawdzeniu została ona w tym samym położeniu. Czytałem, że trzeba zaadaptopwać lampę w jakiś sposób aby zapamiętała nowe położenie.
Dziwne, że nie daje błędów żadnych. Miałem lampy na 10 przed autem skierowane jak czujnik poziomowania mi się przywiesił i dał błąd. Ale był błąd poziomowania. A tu nic. Faktycznie może już słaby stan żarników, wkońcu się wypalają xenony. Tylko wrażenie może jest, że blisko świecą a w rzeczywistości może światło po prostu jest słabe.