Hej,
problem może i jest banalny, ale bardzo upierdliwy
Gdy wycieraczki są zamontowane tak, że w dolnej pozycji leżą ładnie na czarnym fragmencie szyby, to w górnej pozycji wycieraczka kierowcy zatrzymuje się jakieś 20cm od słupka. Tak jakby pracowała w niepełnym zakresie.
Jest to dość wkurzające, bo w ulewie robi się całkiem spore martwe pole
Sprawdziłem czy może mam zamontowane złe ramiona, ale po numerach wydają się ok: ramię kierowcy 4E1955407C i pasażera 4E1955408B.
Tutaj rodzi się pytanie, czy w D3 da się jakoś regulować albo kodować zasięg/zakres pracy silniczka wycieraczek?
Help
: 16 lut 2016, 22:10
autor: drago_o
Kodowania/ustawienia zasiegu nie widziałem, ale jestem pewny, że u mnie się tak daleko nie zatrzymują. Mogę zrobić krótki filmik jak to u mnie pracuje.
: 16 lut 2016, 22:29
autor: Immo
Też mi się wydaje, że wycieraczki powinny zgarniać aż do słupka.
Nie licząc przykrótkiego zasięgu to wszystko działa jak powinno, wycieranie wolne, szybkie, pozycja serwisowa #itympodobniej
Dziwne trochę
: 17 lut 2016, 03:10
autor: FOSS
Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji
: 17 lut 2016, 06:08
autor: drago_o
A w pozycji 0 mówiąc, że jest na czarnym polu masz na myśli jeszcze szybę czy juz ten plastik? U mnie jest u krawędzi szyby i zasuwa tak +/- jakiś 1cm od ramki.
: 17 lut 2016, 06:19
autor: mario1278
Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni
: 17 lut 2016, 06:21
autor: mario1278
i o lie pamiętam wycieraczki trzeba ustawić ok.1 cm od podszybia .
: 17 lut 2016, 07:31
autor: FOSS
mario1278 pisze:Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni
Nie żartuj.
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.
Moim zdaniem nic nie trzeba przestawiać o 180° - wycieraczka kierowcy w pozycji spoczynkowej ustawiona jest pewnie za nisko i wystarczy przestawić jej pozycję na wieloklinie.
: 17 lut 2016, 09:17
autor: Immo
FOSS pisze:Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji
(...)
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.
Bez obaw
Być może zadaję trywialne pytania, ale ciągle się uczę D3. Przesiadłem się z S6 C5 które było tak skomputeryzowane jak fotel kierowcy w D3 stąd wolę się wcześniej 3x upewnić że niczego nie spitolę jak będę grzebał
Wycieraczki w pozycji 0 ustawione są teraz tak:
Wcześniej były ustawione wyżej, dlatego ściągnąłem ramiona i je przestawiłem. Przy okazji sprawdziłem numery ramion czy są prawidłowe.
Poniżej krótki filmik jak działają:
Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)
Co sądzicie?
: 17 lut 2016, 09:25
autor: mario1278
Przerabiałem temat wycieraczek więc wiem o czy mówię ,co do wykonania trzeba się postarać żeby to sp....ć.
: 17 lut 2016, 09:28
autor: Immo
Ok, czyli trzeba będzie wyjąć mechanizm i mu się przyjrzeć.
Pewnie dopiero w weekend będę miał na to czas, ale dam potem znać co napsułem
: 17 lut 2016, 09:31
autor: drago_o
Immo pisze:Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)
To normalne... wydaje mi się, że to z czujnika deszczu jest bo czasami jak zostanie zachlapana szyba to zamiast tego drgnięcia zamiecie jeszcze raz szybę Zazwyczaj po użyciu spryskiwaczy.
Co do ustawienia to ja mam ciut niżej, ale pracują w pełnym zakresie do samego słupka.
P.S. Piękne podszybie w skórze i tweet wystający z deski... ehhh
: 17 lut 2016, 09:35
autor: mario1278
Nie trzeba wyjmować mechanizmu wystarczy klucz 10 ,poluzować nakrętkę przestawić ramię na silniku zakręcić i sprawdzić.
: 17 lut 2016, 09:43
autor: drago_o
Ale co da przestawienie ramienia skoro wycieraczka będzie wyżej? Wycieraczka nie pracuje w pełnym zakresie...
: 17 lut 2016, 10:00
autor: panton
obecnie i tak pozycja 0 jest za wysoko i ramię wchodzi w pole widzenia - nie chowa się głębiej w podszybiu