Strona 1 z 2

[D3 07 4.2TDI ] Zakres (zasięg) ruchu wycieraczek

: 16 lut 2016, 22:00
autor: Immo
Hej,
problem może i jest banalny, ale bardzo upierdliwy :)
Gdy wycieraczki są zamontowane tak, że w dolnej pozycji leżą ładnie na czarnym fragmencie szyby, to w górnej pozycji wycieraczka kierowcy zatrzymuje się jakieś 20cm od słupka. Tak jakby pracowała w niepełnym zakresie.
Jest to dość wkurzające, bo w ulewie robi się całkiem spore martwe pole :)
Sprawdziłem czy może mam zamontowane złe ramiona, ale po numerach wydają się ok: ramię kierowcy 4E1955407C i pasażera 4E1955408B.

Tutaj rodzi się pytanie, czy w D3 da się jakoś regulować albo kodować zasięg/zakres pracy silniczka wycieraczek?

Help :)

: 16 lut 2016, 22:10
autor: drago_o
Kodowania/ustawienia zasiegu nie widziałem, ale jestem pewny, że u mnie się tak daleko nie zatrzymują. Mogę zrobić krótki filmik jak to u mnie pracuje.

: 16 lut 2016, 22:29
autor: Immo
Też mi się wydaje, że wycieraczki powinny zgarniać aż do słupka.
Nie licząc przykrótkiego zasięgu to wszystko działa jak powinno, wycieranie wolne, szybkie, pozycja serwisowa #itympodobniej
Dziwne trochę <hmm>

: 17 lut 2016, 03:10
autor: FOSS
Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji :)

: 17 lut 2016, 06:08
autor: drago_o
A w pozycji 0 mówiąc, że jest na czarnym polu masz na myśli jeszcze szybę czy juz ten plastik? U mnie jest u krawędzi szyby i zasuwa tak +/- jakiś 1cm od ramki.

: 17 lut 2016, 06:19
autor: mario1278
Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni

: 17 lut 2016, 06:21
autor: mario1278
i o lie pamiętam wycieraczki trzeba ustawić ok.1 cm od podszybia .

: 17 lut 2016, 07:31
autor: FOSS
mario1278 pisze:Witam.Od spodu silnika jest przykręcone ramie i prawdopodobnie źle tzn. trzeba będzie obrócić mocowanie w osi o 180 stopni
Nie żartuj.
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.

Moim zdaniem nic nie trzeba przestawiać o 180° - wycieraczka kierowcy w pozycji spoczynkowej ustawiona jest pewnie za nisko i wystarczy przestawić jej pozycję na wieloklinie.

: 17 lut 2016, 09:17
autor: Immo
FOSS pisze:Nie ma żadnej regulacji pracy silniczka.
Jest natomiast regulacja pozycji 0 dla każdej wycieraczki z osobna... Jak?... Trzeba ją po prostu zdemontować i osadzić na wieloklinie w innej pozycji :)
(...)
Żeby to rozkręcić i poprawnie skręcić to najlepiej zdemontować cały mechanizm co na pewno nie jest rzeczą normalną dla zwykłego użytkownika.
Noi jak tam kolega rozkręci a nie ma jakiejś wiedzy i zmysłu technicznego to umarł w butach już tego ponownie poprawnie nie ustawi.
Bez obaw :)
Być może zadaję trywialne pytania, ale ciągle się uczę D3. Przesiadłem się z S6 C5 które było tak skomputeryzowane jak fotel kierowcy w D3 ;) stąd wolę się wcześniej 3x upewnić że niczego nie spitolę jak będę grzebał :)

Wycieraczki w pozycji 0 ustawione są teraz tak:
Obrazek

Wcześniej były ustawione wyżej, dlatego ściągnąłem ramiona i je przestawiłem. Przy okazji sprawdziłem numery ramion czy są prawidłowe.

Poniżej krótki filmik jak działają:


Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)

Co sądzicie?

: 17 lut 2016, 09:25
autor: mario1278
Przerabiałem temat wycieraczek więc wiem o czy mówię ,co do wykonania trzeba się postarać żeby to sp....ć.

: 17 lut 2016, 09:28
autor: Immo
Ok, czyli trzeba będzie wyjąć mechanizm i mu się przyjrzeć.
Pewnie dopiero w weekend będę miał na to czas, ale dam potem znać co napsułem :)

: 17 lut 2016, 09:31
autor: drago_o
Immo pisze:Zauważyłem też, że czasem po zakończeniu pojedyńczego cyklu, wycieraczki robią jeszcze malutki ruch, jakby drgnięcie (widoczne dość dobrze w 0:03)
To normalne... wydaje mi się, że to z czujnika deszczu jest bo czasami jak zostanie zachlapana szyba to zamiast tego drgnięcia zamiecie jeszcze raz szybę :) Zazwyczaj po użyciu spryskiwaczy.

Co do ustawienia to ja mam ciut niżej, ale pracują w pełnym zakresie do samego słupka.


P.S. Piękne podszybie w skórze i tweet wystający z deski... ehhh ;)

: 17 lut 2016, 09:35
autor: mario1278
Nie trzeba wyjmować mechanizmu wystarczy klucz 10 ,poluzować nakrętkę przestawić ramię na silniku zakręcić i sprawdzić.

: 17 lut 2016, 09:43
autor: drago_o
Ale co da przestawienie ramienia skoro wycieraczka będzie wyżej? Wycieraczka nie pracuje w pełnym zakresie...

: 17 lut 2016, 10:00
autor: panton
obecnie i tak pozycja 0 jest za wysoko i ramię wchodzi w pole widzenia - nie chowa się głębiej w podszybiu <hmm>

Obrazek

tak to wygląda u mnie