Strona 1 z 5

[D3 ALL ] Klamka zewnętrzna

: 03 lut 2017, 21:37
autor: drago_o
Witam,

Ktoś mi powie czemu ETKA pokazuje, że klamki są takie same (prawa i lewa) i są tylko dwie? Czy wszystkie 4 są takie same?

pozdro,
Karol

: 03 lut 2017, 21:46
autor: iCAtronic
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... 718/lang/o

Ja tam nie wiem jak Ty patrzysz, ale na rysunku masz dwie klamki - jedna do aut z keylesem druga bez.
Przy opisach masz dokładnie wyjaśnione jaki numer klamki jest do czego. Do drzwi kierowcy masz inną, a do reszty masz opisaną jako drzwi pasażera. Różnią się tym, że kierowcy ma otwór na klucz.

: 03 lut 2017, 21:54
autor: drago_o
Moja etka nie pokazała tej klamki bez litery na końcu. Czyli 1 kierowcy i 3 pasażerów tak?

[ Dodano: 2017-02-03, 21:54 ]
Nigdy nie pamiętam... Europejskie to 4E1 czy 4E2 bo nie chce angielskiej kupić :P

: 03 lut 2017, 22:00
autor: iCAtronic
4E2 - Anglik
4E1 - Eur

Dokładasz keylessa ? ;)

: 03 lut 2017, 22:00
autor: dice111
Anglik 2. Każda klamka ma miejsce zaślepione pod zamek, także nawet dla kierowcy można użyć tej pasażera, tylko trza rezać.

: 03 lut 2017, 22:02
autor: drago_o
Nie chce mi się rzezać ;) więc poszukam 4E1. A czujnik da się przełożyć czy muszę pod kolor kupić?

: 04 lut 2017, 07:24
autor: dracus6662
nie jestem pewien o jakim czujniku mówisz....

jeżeli klamka zdechła czyli kessa [guzik albo czujka zblizeniowa] to jedyna skuteczna naprawa to zakup nowej w kolorze lub malowanie na swój kolor jedynie chromik odzyskasz [2 malutkie srubki

co do zamka /bębenka /wkładki to kazda klamka ma teden otwór i musisz zwrócić uwagę z której strony .... w kessy nie ma klamki master poza klamką kierowcy... bo tam jest wkladka i w bagażu jest jeszcze tylko wkladka

wiec kalmka z dziura na bębenek ze złaj strony to angol reszta jest to samo

jeżeli chcesz rezac to :\\ klamka alu bierzesz wiertło i rozwiercasz żaden wielki kłopot

klamki ang nie maja zaslepionego otworu/ mają perforację na wkładkę którą trzeba rozwiercić ale wtedy musisz zaslepić angielska dziurkę ;)

co chodzi o demonta klamki to już na forum była procedura pisana

ale ogólnie to :

boczek out

chyba 12 srub na torx out

szybka ustawiona na otwory żeby ją odkrecic

szybe przyssawka trzymasz

dajesz do góry recznie

dzwigienke od wewnątrz od zamka odłączasz i gotowe

przy skaldaniu musi dobrze klamka wejść bo zasuwki nie zatrzasną jej i ni przykrecisz

ps może kabel którys ci się załamał i pękł ja lutowałem wszystko i złaożyłem i działa :] po za czujką zblizeniowa niestety

: 04 lut 2017, 08:29
autor: mkbewe
drago_o pisze:Nie chce mi się rzezać ;) więc poszukam 4E1. A czujnik da się przełożyć czy muszę pod kolor kupić?
Nic nie rezasz a poza tym ten metal jest zajebiscie twardy.
Przekladasz tylna część nie ważne jaka klamkę bus kupił. Wszystkie są zamienne, mam temat obadany.
Mam gdzieś stara klamkę to ci zrobię zdjęci parę co trzeba przełożyć i jak :)
Czujników nie przelozysz, albo klamka pod kolor albo przelakierowac, ale najlepiej kupić nową bo te używki pochodzą chwilę i też padną, wiem po sobie.

: 04 lut 2017, 08:53
autor: dracus6662
o którym metalu mówisz???

klamka ma 2 części zew i wew i ta wew czesc nie jest super twarda i łatwo można ją przerobić robiłem to wiem to jest dur alu ale to alu nie stal :]

: 04 lut 2017, 10:17
autor: drago_o
Tylko i wyłącznie chodzi o czujnik zbliżeniowy na przód.

Czyli albo pod kolor kupie albo z tyłu przełożę, przynajmniej doraźnie zanim kupię następną. 500zł dla czujnika jakoś mi się nie widzi to pewnie poszukam używki. To nie wahacz czy hamulce abym miał ciśnienie na nowe części :D

: 04 lut 2017, 10:35
autor: maciu
w tych klamkach pada wszystko poza antenami... myslalem i myslalem
i na razie biorę jedną + podświetlenie drzwi kierowcy
jak reanimacja się uda polecą wszystkie

: 04 lut 2017, 10:38
autor: drago_o
Antenami? Tam nie ma chyba żadnych anten?

: 04 lut 2017, 11:13
autor: mkbewe
dracus6662 pisze:o którym metalu mówisz???
o tym

klamki stronami roznia sie tylko tym plastikiem na ciegno ktory sie przeklada :) czerwoa strzalka
klamka kierowcy rozni sie dodatkowo ze w tym metalu ma otwor na zamek niebieska strzalka
w kazdaj klamce mozna zmienic ten metal z tylu odczepiajac sprezyne zielona strzalka
i wybijajac bolec :P żółta strzałka :)
w niektorych klamkach ten bolec idzie lekko w innych gorzej ale sam to robilem ze 2 razy :)


Obrazek

Obrazek

: 04 lut 2017, 14:05
autor: dracus6662
czyli wewnetrzna czesc klamki i można ja rozwiercić bez stresu

: 04 lut 2017, 15:21
autor: maciu
drago_o pisze:Antenami? Tam nie ma chyba żadnych anten?
No a skąd auto wie że podchodzisz z kluczykiem?
Każda klamka kessy ma przycisk, antenę i kondensatorek.

Antena jest po to żeby kessy wiedziała czy kluczyk jest na zewnątrz albo wewnątrz
a jak na zewnątrz to gdzie, w teorii nie da się zamknąć auta z guzika przy innych
drzwiach niz te przy których się stoi z kluczykiem