Strona 1 z 1

[D3 08 4.2FSI ] Przekładka tylnego zderzaka i wydechu na W12

: 23 kwie 2017, 14:11
autor: kecaj_77
Pytania odnośnie zderzaka tylnego w D3.
1. Czy zderzak tylny był taki sam przez cały okres produkcji modelu tj. 2002 - 2009 dla każdej wersji silnikowej? Chodzi oczywiście o mocowania.
2. Czy ten dolny pas, na którym są czujniki parktronika da się wymienić, czy zderzak trzeba wymieniać w całości?


Obrazek

: 23 kwie 2017, 17:45
autor: dice111
1. Zderzak w W12 był od 2004 roku, bo dopiero wtedy wszedł do produkcji. Mocowania wszystkich są te same.
2. Nie. Całość. Osobno masz akurat te chromy "w około" końcówek

: 23 kwie 2017, 18:37
autor: kecaj_77
Dzięki. Zderzak zamówiony. Kupiłem też tłumik W12. Nie wiesz może jak wygląda wymiana tłumików z 4.2 na 6.0? Trzeba coś przerabiać w mocowaniach?

: 23 kwie 2017, 20:51
autor: dice111
Nie wiem, zapewne tak. Średnice rur będą inne, reszta wyjdzie w praniu, ale to najmniejszy problem - dasz ew przespawać.

: 26 kwie 2017, 05:38
autor: dracus6662
szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]

: 26 kwie 2017, 11:01
autor: FOSS
dracus6662 pisze:szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]
Po odcięciu rura mieści się w chromowanej końcówce w zderzaku?

: 26 kwie 2017, 11:57
autor: dice111
dracus6662 pisze:szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]
Ale w W12 wychodzą Ci 4 kanciate końcówki, które kształtem wypełniają otwór, okrągła, pojedyncza już tak fajnie tego nie zrobi, a nie są znów tak schowane by ich w ogóle widać nie było.

: 26 kwie 2017, 13:38
autor: FOSS
dice111 pisze:Ale w W12 wychodzą Ci 4 kanciate końcówki, które kształtem wypełniają otwór, okrągła, pojedyncza już tak fajnie tego nie zrobi, a nie są znów tak schowane by ich w ogóle widać nie było.
Dlatego właśnie pytam... czy okrągła po obcięciu mieści się w chromowanej końcówce?
Bo fabrycznie W12 ma kańcaste, zwężone właśnie po to aby zmieścić w chromy <faktycznie>

Ja nie sprawdzałem więc nie wiem ale w opcję p&p lekko powątpiewam <faktycznie>

: 26 kwie 2017, 14:23
autor: Tomzyn
FOSS, witam mam do ciebie pytanie czy moge o nr telefonu

: 09 maja 2017, 21:39
autor: kecaj_77
dracus6662 pisze:szkoda że zamawiałeś bo ori tłumiki które masz pasują bez kombinacji dużej przycinasz same końcówki w tłumikach które masz :]
Chyba tego nie napisałem, ale ja nie mam oryginalnych tłumików. Samochód świeżo kupiony, a poprzedni właściciel założył sobie dwa końcowe tłumiki z podwójnymi wydechami na zamówienie, dla mnie za głośne. Niestety wyciął też większe otwory w zderzaku. Chciałem wrócić do oryginału (wydech + zderzak), ale ostatecznie zdecydowałem się na W12 (wydech + zderzak).
Na rysunkach z etki wydechy 4.2 i 6.0 środkowe są identyczne a końcowe różnią się wielkością i mocowaniem (i oczywiście końcówkami). Mam nadzieję, że jednak będzie to pasować bez przeróbek mocowań. Zakładam, że uchwyty w nadwoziu się nie różnią....


Obecne wydechy są nawet ładne, ale ja lubię tylko dźwięki muzyki w aucie...

Obrazek

[ Dodano: 2017-05-09, 21:39 ]
Może komuś się to przyda. Wydech z W12 bez żadnych przeróbek pasuje do 4.2.
Tak jak podejrzewałem mocowania są takie same, średnice rur takie same.
Przekładka jest plug&play.
Na razie wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej, czekam na lakiernika i założę zderzak.

Obrazek


Efekt końcowy po przekładce całego zderzaka:


Obrazek

Obrazek

: 01 cze 2017, 03:41
autor: Marcin Gigant
Nie będe tworzył nowego teamtu bo bez sensu. A orientujecie się koledzy czy mogę to samo zrobić w 3.0TD? Naprzykład zderzak od s8 i wydech milteka kuty?

: 01 cze 2017, 13:09
autor: FOSS
Marcin Gigant pisze:A orientujecie się koledzy czy mogę to samo zrobić w 3.0TD? Naprzykład zderzak od s8 i wydech milteka kuty?
Możesz... ale czy warto i w jakim zakresie.
O ile dobrze pamiętam to wydech w 3.0TDI od silnika jest pojedynczy i dopiero przed końcowymi rozdziela się na dwie strony auta a w V8, V10 i W12 od początku jest podwójny.
Kompletny wydech od S8 założony do 3.0TDI wydaje mi się raczej pomyłką - tzn. założysz wydech o dużo większej pojemności niż był fabrycznie.
No chyba, że tylko końcowe tłumiki zmieniać na takie eSkowe albo Milteka dedykowane czy też robione pod auto.

Zderzak będzie pasować.

: 02 cze 2017, 16:46
autor: Marcin Gigant
Wiesz jeszcze raczkuje w tym temacie, ale generalnie widziałem toturial w ktorym sama wymiana całego wydechu sprawiła znaczne podniesienie mocy auta, a dodatkowo walory estetyczne wygląd dupki itp :)