FOSS pisze:Nie ma takiej sytuacji żeby fabrycznie wyszły dwa auta o tym samym kodzie lakieru ale innym odcieniu. Ten sam kod lakieru to ten sam lakier niezależnie od modelu.
nie masz racji, ten sam kod lakieru ma kilka odcieni, może w A8 to jeszcze jakoś wygląda ale w samochodach niższego segmentu i innych marek to możesz mieć mocno różniące się kolory pod tym samym kodem, i nie mówię tu tylko że jaśniejszy czy ciemniejszy ale np bardziej zielony czerwony a nawet z większym lub mniejszym ziarnem

kupowanie elementów w kolor to zawsze ryzyko.
Na różnice kolorystyczne JAKIE ROBI JUŻ SAMA FABRYKA ! wpływa bardzo dużo rzeczy i nie będę tu was zanudzał i opisywał wszystkiego ale głupi przykład:
na linii produkcyjnej lecą samochody 10szt w kolorze czarnej perły za chwilę 10 szt w kolorze biały, 20 szt w jakimś szarym i potem 5 jeszcze w czerwonym, wyobraź sobie że płukanie całego sprzętu w fabryce trwa kilkanaście sekund między zmianami kolorów
Auto które jedzie jako 1 po zmianie koloru na bank jest inne jak to ostatnie.
Inny przykład, auta mają być lakierowane lakierami firmy x no i tak są lakierowane 1 modele najlepsze lakiery odpowiednia grubość itd itp, aż ktoś mądry postanowi oszczędzić i "tyłem wdraża po cichu coś tańszego" i już kolor się zmienia, lub przykładowo do lakieru wchodzi drogi składnik jak xirallic, ktoś wymyślił że żeby było taniej zastąpi go perłą bo i tak się nikt nie kapnie i tak też robią,
Jakiś czas temu była głośna sprawa z zatopieniem jedynej fabryki produkującej xirallic i zmienili go na perłę w niektórych kolorach bo przecież produkcja musi iść.
Inny ciekawy przykład to masz kolor, masz załóżmy ocynk, jakiś podkład, na to jakiś podkład koloryzujący pozwalający uzyskać lepszą głębie lakieru itd itp i tak auta lecą na początku, i znowu ta sama sytuacja ze ktoś postanawia nie dawać tego podkładu (zeby było taniej) i już ten sam kolor ma inny odcień.
Pomijam już sprawę fabrycznych niedomalowań gdzie dach czy maska mają inny odcień niż np dolna część drzwi (bo na dole jest cieniej lakieru)a wnęki to w ogóle prześwitują, pomijam też sprawę technologi użytej do lakierowania bo też są różne, powtarzalność surowych materiałów do produkcji gotowych lakierów bo tam też zdarzają się błędy itd.
Można by tego trochę na wymieniać, z tym że w modelach flagowych te różnice nie są już tak zauważalne jak w tych gorszych,
Ciekawostka prosto z serwisu np KIA,
lakiernik kładzie na 3 nowe zderzaki ten sam lakier zrobiony na 1 raz duża ilość by na raz wszystko polakierować. Kolor srebrny 9s, polakierował 3 zderzaki
do 1 auta kolor ok, do drugiego lekko za niebieskawy do 3 lekko za czerwonawy
A i żeby jeszcze było śmieszniej to np Fiaty mają naklejki z kodem kolorów i na tych naklejkach też wypisane firmy którymi to jest polakierowanie np PPG czy DuPont.
Idąc do mieszalni lakierów która sprzedaje lakiery jednej z tych marek np ppg, NIE kupujecie tego samego lakieru którym było lakierowane auto w fabryce ! Lakiery do refninishu czyli stosowane do naprawa samochodowych to nie jest to samo co na aucie:)
miłej lektury
