[D3 ALL ] Smarowanie i zabezpieczanie podwozia.
: 22 lip 2018, 20:54
Panowie (i Panie) temat taki:
- czym i jak zabezpieczać podwozie auta?
Jak podaje producent, ponad 32 % składu A8 D3 to stopy aluminium i ponad 32 % to stopy stali. Nie jestem zwolennikiem smarowania połączeń smarem miedzianym, gdyż miedz w kontakcie z aluminium ulega korozji elektrochemicznej. Ale dobrze jest zabezpieczyć pewne połączenia aby kiedyś móc je ponownie odkręcić lub rozłączyć (np. szpilki w kołach, felgi do tarcz hamulcowych), czy też niektóre śruby odkręcić (śruby w zaciskach na rurach wydechowych, na sankach), a do tego np. zabezpieczyć przed brudem, błotem i solą oraz korozją np. śruby podwozia. Jakie są wasze praktyki? Wiem, że niektórzy masowo wręcz stosują wysokotemperaturowy smar miedziany, inni ŁT-40, WD-40, CX-80 (post może zawierać lokowanie produktu) ceramiczny lub litowy.
Wszelkie uwagi mile widziane. Zapraszam do dyskusji.
- czym i jak zabezpieczać podwozie auta?
Jak podaje producent, ponad 32 % składu A8 D3 to stopy aluminium i ponad 32 % to stopy stali. Nie jestem zwolennikiem smarowania połączeń smarem miedzianym, gdyż miedz w kontakcie z aluminium ulega korozji elektrochemicznej. Ale dobrze jest zabezpieczyć pewne połączenia aby kiedyś móc je ponownie odkręcić lub rozłączyć (np. szpilki w kołach, felgi do tarcz hamulcowych), czy też niektóre śruby odkręcić (śruby w zaciskach na rurach wydechowych, na sankach), a do tego np. zabezpieczyć przed brudem, błotem i solą oraz korozją np. śruby podwozia. Jakie są wasze praktyki? Wiem, że niektórzy masowo wręcz stosują wysokotemperaturowy smar miedziany, inni ŁT-40, WD-40, CX-80 (post może zawierać lokowanie produktu) ceramiczny lub litowy.
Wszelkie uwagi mile widziane. Zapraszam do dyskusji.