Strona 1 z 1

[D2 00 4.2PB ] sonda lambda

: 18 sty 2014, 10:30
autor: siny83
Witam. Pali mi się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził, że to sondy lambda za katalizatorem są niedobre (mam chyba 2 przed i dwie za katem z tego co wyczytałem). Stwierdził, że albo wymiana ok. 400 stówki jedna albo obejdzie to jakimś emulatorem jak to nazwał. Czy ta druga opcja nie wpłynie ogólnie na silnik i czy w ogóle robi się takie myki.

PZDR

: 18 sty 2014, 12:34
autor: ernesto
Po pierwsze to jakie masz objawy że mechanik takie teorie wysnuł. Czy auto było podpinane pod kompa? Jeśli tak to jakie błędy pokazał ?

: 18 sty 2014, 15:21
autor: Ibum
Kolego przydałoby się zapiąć VAGa i zobaczyć czy są jakieś błędy, sprawdzić w blokach pomiarowych zachowanie sond, przeprowadzić test na starzenie się, a następnie postawić diagnozę.

: 18 sty 2014, 19:58
autor: siny83
Z objawów to tylko paląca się kontrolka silnika od razu przy pierwszym przekręceniu kluczyka :) . Podpinał pod kompa ale o numer błędu nie pytałem bo i tak się nie znam ;( . Dał mi czas na załatwienie sond i wtedy wymiana jak się zdecyduję. Podepne go pod VAG rano u kolegi i podam numer błędu. Bo rozumiem że kolega zobaczy ten sam błąd co mechanik ?

: 18 sty 2014, 20:28
autor: labas
Ibum pisze:przeprowadzić test na starzenie się
Jak się robi taki test?

: 19 sty 2014, 10:49
autor: Ibum
Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047.

: 19 sty 2014, 11:02
autor: labas
Ibum pisze:Grupy dotyczące sond i katalizatora/ów to: 030-049.
Test sond przed kat to grupy 034 i 035.
Test sond za kat to grupa 036.
Test kat to grupy 046 i 047.
Ok, te grupy znam, ale w tych grupach nic nie ma na temat starzenia sond - jak rozpoznać sondę roczną od trzyletniej?.
Napisz dokładnie jak to sprawdzić a nie ogólnikowo.

: 19 sty 2014, 11:09
autor: hipcio
Według mnie to się nie da sprawdzić ale niech kolega opisze procedure sprawdzenia

: 19 sty 2014, 11:27
autor: siny83
oto kody błędów
17521 - regulacja lambda strona 2- podgrzewanie za wysokie, brak osprzętu , błąd sporadyczny

17539 - nieznany kod błędu, brak osprzętu , błąd sporadyczny

I angielski:
17521- oxygen lambda sensor, B1 S1 internal resistance, too high P1113-35-10--- intermittent

17539- oxygen lambda sensor, B2 S1 internal resistance, too high P1131-35-10--- intermittent

Co o tym sądzicie?

: 19 sty 2014, 13:32
autor: Ibum
Panowie nie miałem styczności z motorem 4.2 musiałbym zobaczyć te grupy osobiście.
Co do testów sond to wchodzi się w odpowiednią grupę, następnie przełącza na nastawy podstawowe (BS) wciska hamulec, a następnie pedał gazu do podłogi. Jeżeli są spełnione odpowiednie założenia tzn. katalizator osiągnie odpowiednią temperaturę to uruchamia się test co widać w odpowiednim okienku danej grupy. Gaz i hamulec trzymamy dopóki w okienku nie pojawi się wynik testu.
Starzenie sondy nie oznacza czy sonda jest rok czy dwa w aucie tylko jak długo pracowała. Sonda z czasem traci swoje właściwości, wskazania z niej stają się bardziej ospałe zatrzymują się co objawia się najczęściej błędem. Dlatego test na "starzenie" się nie jest to 100% diagnozy sond, ale pozwala sprawdzić reakcję danej sondy.
siny83 ciekawa teoria Twojego mechanika mówił Ci o sondach za katami, a tu wklejasz błędy sond przed katami ;) które dotyczą najprawdopodobniej części grzejnej sondy. Można pomierzyć w takim przypadku oporność grzałek sond multimetrem i posprawdzać dokładnie okablowanie tych sond.

: 19 sty 2014, 16:35
autor: siny83
Dzięki Ibum za wskazówkę. W tygodniu jak będę miał chwilkę to podjadę do niego bo mówił żebym pojeździł aż kontrolka silnika się zapali znowu i wtedy podepnie ponownie pod VAG i będzie niby wiedział co jest grane (tak myślę). No i oczywiście nie omieszkam delikatnie napomknąć o tym co napisałeś wyżej czyli że te błędy dot. sond przed katem. Dzięki