Strona 1 z 2

[D2 99 4.2PB/LPG ] Błąd skrzyni P17116

: 18 gru 2014, 16:21
autor: michalwruszak
Witam

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 4D0 927 156 BE
Component and/or Version: AG5 01L 4.2l5V RdW 1214
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 02313
1 Fault Found:
17116 - Gear 2 Incorrect Ratio
P0732 - 35-00 - -


Problem z drugim biegiem - w trakcie jazdy mocne szarpnięcie, w trybie tip z 2 na 3 przychodzi automatycznie przy 3tys obrotow , czyżby kosz drugiego biegu ? Temperatura oleju w skrzyni w momencie błedu to 83-84 stopnie . Skrzynia po chwili jazdy wchodzi w tryb awaryjny i jedzie na 5 biegu , pomocy !!!!!

: 18 gru 2014, 16:48
autor: krzychu22.p1i
Nie dobrze i to jeszcze na samą gwiazdkę..

17116 - nieprawidłowe przełożenie 2 biegu (coś z sprzęgłem hydrokinetycznym)

Possible Causes - Możliwe przyczyny

Wiring and/or connections faulty - Okablowanie lub wadliwe połączenie
Sensor Gear Position Indicator faulty - Błąd/ wadliwy czujnik położenia biegu
Gear Solenoides faulty - wadliwe elektrozawory
Mechanical failure - Mechaniczne uszkodzenia

Possible Solutions - Możliwe rozwiązania

Check wiring and connections - Sprawdzić okablowania i połączenia
Check Sensor Gear Position Indicator - Sprawdzić czujnik położenia biegu
Check Gear Solenoides - Sprawdzić elektrozawory biegów

Jeśli w jeździe szarpnie i wywali błąd to na 97% uszkodzenie mechaniczne. W każdym bądź razie nic dobrego ani taniego ;(

: 18 gru 2014, 16:54
autor: michalwruszak
Sprawdze jeszcze jak olej w skrzyni wystygnie czy tak będzie dalej , oczywiście błąd sie daje usunąć i auto jedzie na pierwszym biegu normalnie , drugi bieg przeciaga - 3 4 5 takze normalnie , może czujnik prędkości świruje w skrzyni albo wybierak , nie mam możliwości przełączyć na drugi bieg na wybieraku

: 18 gru 2014, 17:37
autor: michalwruszak
Jednak Święta beda udane :) Zrobiłem teraz dość długą rundke i nic sie nie dzieje , zero stuków - szarpnięć itp itd , błąd nie powrócił ani w trybie D ani na TIP , wszystko jest tak jak powinno być , czyli nie może to być uszkodzenie mechaniczne - jakiś czujnik zaniemógł w takim razie albo coś innego :)

: 18 gru 2014, 18:28
autor: Gość
A może gdzieś się wilgoć zebrała i robi problemy??

: 18 gru 2014, 19:22
autor: michalwruszak
Narazie jest wszystko ok , jutro jeszcze bede pewnie jezdzic to okaze sie , mechaniczne uszkodzenie mozna wykluczyc mysle bo nic by sie nie zmienilo i ciagle bylby problem

: 09 lut 2015, 17:28
autor: michalwruszak
Jednak tak wszystko pięknie nie jest , skrzynia w tryb awaryjny nie wchodzi , nie ma błedu w sterowniku a 2 bieg zablokowany w trybie TIP nie ciągnie do ocinki , zmienia na 3 bieg przy 3tys obrotów , gdzie szukac przyczyny ?

: 09 lut 2015, 17:43
autor: Gość
Do zmiany biegu zmusza ASB sterownik więc może jakies logi by trza porobić? Jakie masz kodowanie? Było o tym ostatnio trochę,a najprościej podmienić sterownik skrzyni wtedy sie wykluczy coś.

: 09 lut 2015, 17:48
autor: michalwruszak
Kodowanie mam standardowe czyli 00001 takie widzialem . W 99r chyba nie ma możliwości zmiany kodowania .

: 09 lut 2015, 19:46
autor: michalwruszak
Koledzy jakieś sugestie ? Dodam ze skrzynia po remoncie wstecznego biegu . 20tys km temu .

: 09 lut 2015, 20:00
autor: Gość
Popytaj tu chłopaków od czesci czy maja sterownik to bys podmienił na testy.

: 14 lut 2015, 15:51
autor: michalwruszak
Odświezam temat :

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 4D0 927 156 BE
Component and/or Version: AG5 01L 4.2l5V RdW 1214
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 02313
1 Fault Found:
17116 - Gear 2 Incorrect Ratio
P0732 - 35-00 - -


Reszta biegów ok . Dziś przy przyspieszaniu dość mocnym taki błąd , przy normalnej jedzie zero problemow .

: 14 lut 2015, 17:02
autor: Bartul
Możliwe ze tarczki masz spalone i się ślizga a może uszczelnienia na tłoku
albo mechatronika takie gdybanie jak robisz sam to możesz pokusić sie o sprawdzenie mechatroniki koszt w servisie ASB-Długołęka 400+VAT.
Servis nie bawi się w częściowe naprawianie robią kompleksowo a to kosztuje.
Możesz jeszcze zwagować pierwszą grupę skrzyni i porównać prędkość na wejściu skrzyni z prędkością na wyjściu ale tam będzie problem z przełożeniem na 2 biegu żeby wyłapać uślizg na koszu.

Z tego co się zorientowałem to będzie problem z koszem hamulca E bo on odpowiada tylko za drugi bieg.
Pozdrawiam

: 14 lut 2015, 18:33
autor: michalwruszak
Problem pojawia sie po przekroczeniu 3tys obrotow na drugim biegu , dzis wywalilo tryb awaryjny przy zablokokowanym TIP na drugim biegu - gaz w podlodze , czesto bylo tak, ze z trybu TIP przy 3tys obrotow sam zmienial na 3 bieg przy normalnym wciskaniu gazu .

: 23 lut 2015, 16:52
autor: michalwruszak
Koledzy co opisuje grupa - Auto Trans - Measuring Blocks - Grupa 6 ?


Jakie także powinno być napięcie na sterowniku ?