Strona 1 z 2

[D2 97 2.8PB/LPG ] Zmiana kodowania po zmianie na manual

: 14 lut 2015, 09:27
autor: Gatess
Witam forumowiczów :)

Potrzebuje kodowania silnika ACK na manual - obecnie jest takie :

Controller: 4D0 907 551 M
Component: 2.8L V6/5V MOTR AT D02
Coding: 04153
Shop #: WSC 00000



Po swapie na manual zrobilem zworke na przekazniku, auto kreci rozrusznikiem ale nie odpala.

Znalazłem na audi portal taki opis :

Engine control unit coding table

The code is composed as follows:

Country / Emissions standard
0 4 X X X : Rest of the World, Japan, Mexico
0 8 X X X : China
1 1 X X X : EU4
2 6 X X X : Steam pressure critical countries
2 7 X X X : Brazil

Drive train / Auxiliary functions
0 X X : Front-wheel drive without traction control (ASR)
Front-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
2 X X : Four-wheel drive without Electronic Stability Programme (ESP)
5 X X : Front-wheel drive with traction control (ASR)
Front-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)
7 X X : Four-wheel drive with Electronic Stability Programme (ESP)

Note:
Vehicles with "ASR" or with "ESP" have a pressure switch in the centre console labelled "ASR" or "ESP".

Gearbox
0 X : 5-speed manual gearbox
5 X : Automatic gearbox 01V (5HP19)
8 X : Direct-shift transmission 01J (VL30)

Model
1 : Audi A4
2 : Audi A6
3 : Audi A8

Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ?

Re: Zmiana kodowania po zmianie na manual

: 14 lut 2015, 12:10
autor: gtfan
Gatess pisze:Witam forumowiczów :)
Czyli rozumiem ze mam zmienic 5 na 0 czyli 04103 ?
Dokładnie tak ;)

Koło zamachowe założyłeś od silnika AAH?

: 14 lut 2015, 13:12
autor: Gatess
Koło dwumasowe z AHH dokładnie, kodowanie działa, odpiełem sterownik skrzyni i na wyswietlaczu nie ma juz literek biegów.

Auto dalej nie odpala - nie ma iskry - w starym automacie byl czujnik wg. Etki nazwany predkosci ale to chyba polozenia wału w manualu nie widac zeby był montowany - zakladam ze dlatego auto nieodpala.

Mam tez w miejscu gdzie sa klawisze ASR taka tabliczke z numerkami jakby to było jakies wstawiane dodatkowe zabezpieczenie cos jak w francuzach, wie ktos moze co to jest ?

: 14 lut 2015, 13:44
autor: gtfan
To musisz założyć zamach od ACK, bo on ma inny trigger do czujnika położenia wału i teraz u Ciebie sterownik silnika nie widzi obrotów silnika najprawdopodobniej.

AAH
Obrazek

ACK
Obrazek

: 14 lut 2015, 13:48
autor: Gatess
A w skrzyni manualnej tej z AAH jest mocowanie wogole na ten czujnik ktory byl w automacie ?

Tak przeczytałem ten temat : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=81987

I czy moze ten czujnik trzeba dac w blok silnika ACk ?

: 14 lut 2015, 14:11
autor: gtfan
Z tego co po zdjęciach z googla widzę, to w skrzyni od AAH powinien być otwór na czujnik, ale nie ma nadlewu z gwintem do jego przykręcenia.

ACK:
Obrazek

AAH:
Obrazek

: 14 lut 2015, 17:56
autor: Gatess
Poszukałem na etce i wg niej czujnik wchodzi w blok nie w skrzynie - wlasnie wrocilem z kanalu i znalazlem zaslepke - niestety czujnik od automatu jest za gruby i wg etki tez widze ze sa inne numery, wiec jest nadzieja ze po zakupi czujnika pod manual auto odpali.

Obrazek

: 15 lut 2015, 03:19
autor: gtfan
No to zobacz gdzie na rysunku z etki jest ten czujnik dla skrzyni automatycznej a później zobacz gdzie u Ciebie był w rzeczywistości.

: 15 lut 2015, 19:58
autor: Gatess
No fakt w automacie byl na skrzyni, ale w takim razie skad ta zaslepka orginalna na czujnik - jest tez na jedna srube jak czujnik, i szukając gdzie jest zamontowany ten czujnik np. w a4/a5 czy passaacie czesto pisza ze wlasnie w bloku silnika ACK.

Nic pozostaje kupie jutro uzywke za 30 zł i sprawdze inaczej sie nie dowiem :)

: 15 lut 2015, 21:02
autor: gtfan
Pewnie przy projektowaniu ACK inżynierowie Audi wzieli gotową formę od AAH i ją lekko zmodyfikowali, a zaślepka to pozostałość po AAH (tam były 2 czujniki - jeden w bloku czytał położenie wału ze znaku na nim, a drugi obroty z wieńca rozrusznika) - takie moje luźne przypuszczenia.

Spoko, 30zł nie majątek, a widzę, że jak sam nie sprawdzisz, to się nie dasz przekonać ;)

: 17 lut 2015, 20:53
autor: Gatess
No i kupilem odpowieni zamach razem z kompletem z a4 2.4 po załozeniu bez skrecania auto odpalilo od strzała , dzieki, temat do zamkniecia :)

: 25 lut 2015, 00:09
autor: gtfan
I jak tam? Auto ożyło? :)

: 25 lut 2015, 13:56
autor: Gatess
Tak, wszystko ok, choc mam 1 nowy bład:
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne brak osprzętu / nie związany ze sprzętem -, no i chcialem zrobic adaptacje przepustnicy i wyskakuje jakis error , wczesniej tego bledu nie bylo.

Auto normalnie jezdzi bez zastrzezen.

Mam tez 2 bład jeszcze przed swapem - mozliwe ze przez niego nie moge zrobic adaptacji ?

17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

: 26 lut 2015, 23:14
autor: Gatess
Ok bład 17746 ogarnięty - wymieniłem czujnik halla i błąd narazie nie wraca został tylko problem przepustnicy - za nic nie idzie zrobić adaptacji 0 pokazuje error i koniec - jutro wyjme ją i wyczyszcze, sprawdze polączenia.

Adaptacje robie na bloku 098.

: 29 kwie 2015, 20:03
autor: adrian949
Panowie mam pytanie czy koś wie jakie powinno być kodownie na manuala w S8 D2 Lift?