Strona 1 z 1

[S8 D2 02 LPG ] prawidłowa wartość MAF'a

: 16 cze 2015, 01:02
autor: Domowy
czy ktoś mógłby podać zmierzone wartości dla MAFa w audi s8 d2 FL 360 KM.

Staram się zweryfikować czy MAF podaje prawidłowe wartości.
Zrobiłem logi z grupy 002:

http://vaglog.pl/log_221448.html

najwyższe wartości to:

RPM MAF
6960 251.33
6560 245.69
6960 245.89

1. pierwsze dziwna rzecz, dla RPM 6560 i 6960 ta sama wartość g/s.
2. ogólnie na stronie ross-techa podany jest przelicznik dla MAFa równy 80% mocy w koniach.

czyli dla S8 D2 FL:

360 HP *0,8 -> 288 g/s

pytanie tylko czy to ma być wartość dokładna czy mniej więcej?
Bo u mnie jednak do 288g/s trochę brakuje.

Natomiast licząc w drugą stronę:

245 / 0,8 -> 306 HP
251 / 0,8 -> 314 HP

czyli także trochę brakuje.



Dlatego czy ktoś może wykonać logi lub ma zmierzone wartości MAFa dla w/w auta?

: 16 cze 2015, 08:26
autor: michalwruszak
Sprawdz proszę stan filtra powietrza i szczelność układu dolotowego

: 16 cze 2015, 09:25
autor: Domowy
szczelność sprawdzałem, jest OK.
filtr nowy Boscha.

wcześniej był filtr K&N, więc mógł zanieczyścić MAFa.

Dlatego chciałem sprawdzić wartości z mojej przepływki. Czy są OK.

: 16 cze 2015, 09:30
autor: michalwruszak
Gdyby przepływomierz był tańszy to sugerowałbym zakup nowego ale w tym wypadku widać ze troche mu brakuje do pełnej mocy . Zlogouj może jeszcze prace nastawników wałków .

: 16 cze 2015, 09:40
autor: Domowy
a prawidłowa wartość powinna być 288g/s ?
ile może być +/- żeby nadal uznać, że MAF jest OK?

: 16 cze 2015, 09:45
autor: michalwruszak
Twoje obliczenia co do prawidłowej wartości są dobre , masz jakieś niepokojące objawy przy przyspieszaniu na wyższych obrotach ?

: 16 cze 2015, 09:57
autor: Domowy
Jest OK. nie widzę żadnych problemów przy przyśpieszaniu.
sprawdzam MAF'a bo mam wysokie korekty długoterminowe i info o ubogiej mieszance.
Większość rzeczy już wyeliminowałem i został albo MAF albo nieszczelność gdzieś w wydechu przed sondami.

: 16 cze 2015, 11:49
autor: teeree
u mnie na starym przepływomierzu było 130g/s
po założeniu nowego 289g/s

: 16 cze 2015, 14:23
autor: Domowy
zatem u mnie jest za mało.
spróbuję przeczyścić MAFa raz jeszcze isopropylem. Miejmy nadzieję że pomoże.

: 25 cze 2015, 12:28
autor: Domowy
czyszczenie niestety nie pomogło. wartości nadal takie same. Brak jakichkolwiek dziwnych objawów przy przyśpieszaniu. Jedynie na wolnych silnik drga dość mocno.

logi z kanału 002 zrobione po wymianie kolektora dolotowego (poprzedni uszkodzili gazownicy)
1drv.ms/1SFy2UD

znacznik czasowy
od 104-113 - bieg 2
od 113-121 - bieg 3

dziwne, że pomimo zwiększania obrotów wartość MAF praktycznie podobna.

1.Czy może być tak, że MAF podaje złe wartości tylko dla większych przepływów?

2. Jakie macie wartości przepływki dla wolnych obrotów? (u mnie około 6g/s)

3. Czy ktoś mógłby wrzucić loga z grupy 002 dla biegu 2 i 3.

: 25 cze 2015, 18:09
autor: ernesto
TPS sprawdzałeś ?
Weź pod uwagę że tyle powietrza przepłynie przez przepływke na ile otworzy się przepustnica. U Ciebie chyba już jest elektronicznie sterowana. Czasami się wydaje że masz nogę w podłodze i że przepustnice otwarte są na maxa a w rzeczywistości może być inaczej. Lub może też być jakiś luz na nich i nie pracują prawidłowo.

: 25 cze 2015, 22:27
autor: Domowy
robiłem ostatnio procedurę TBA. bez zmian.

edit:
tak u mnie jest już DBW (drive by wire)