Strona 1 z 2

[S8 D2 98 LPG ] Czujnik spalania stukowego

: 24 wrz 2015, 13:22
autor: gacuś
Witam.
Mam taki problem, wywala mi ciągle błąd
16716 - czujnik spalania stukowego bank 2
Delikatnie telepie mi buda na wolnych obrotach, czy ktoś mógłby mi pomóc o co chodzi? Jak vagiem zdiagnozować, która grupa?
No i gdzie go szukać? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

: 24 wrz 2015, 15:25
autor: ernesto
Czujniki spalania stukowego są dwa. Każdy na osobną głowicę.
Tu masz fotkę:
Obrazek

po prawej i po lewej stronie kolektora są dwie kostki, jedna brązowa, druga zielona to są wtyczki do czujników spalania stukowego Idą wzdłuż listwy wtryskowej. Sprawdź połączenie, może pomoże użycie jakiegoś środka penetrującego.
Czasami może nie być dobrego styku
BANK 1 to rzad cylindrow/glowica po stronie pasazera,
BANK 2 to strona kierowcy, analogicznie do drugiej strony
W Twoim przypadku będzie to brązowa wtyczka.
Co do diagnozy do w silniku w bloku pomiarowym gdzieś na początku powinieneś mieć spalanie stukowe bodajże blok 15 i 16
Wartości na biegu jałowym od 0,273 do 2,5 V

: 24 wrz 2015, 17:51
autor: gacuś
sprawdzałem te wartości i na każdym cylindrze pokazuje w granicach 0.3-0.4 czyli wychodziłoby,że czujniki sa dobre,to czemu wywala błąd?no i to telepanie na wolnych obrotach <hmm> .kiedyś już opisywałem ten problem,który wystepuje tylko na głowicy od strony pasażera,pokazuje chwilowe braki spalania na cylindrach od 1-4.a najbardziej wali na czwartym.

: 24 wrz 2015, 18:06
autor: ernesto
To już rozszerza się temat. Sonda, lewe powietrze, instalacja gazowa. To samo jest na benzynie i na gazie ? Jeździłeś na zakręconej butli gazowej na samej benzynie, odłączałeś akumulator na jakiś czas ? Sprawdzałeś to wszystko ?

: 24 wrz 2015, 18:17
autor: gacuś
wszystko juz robiłem,podmieniałem moduły,cewki,świece nawet wtryski i dalej nic.ale co z tym czujnikiem stukowym?czemy wywala skoro w blokach niby jest ok?może spróbuję zamienić czujniki i zobaczę co wtedy?

: 24 wrz 2015, 18:17
autor: gacuś
jeszcze się zastanawiam nad rozrządem,bo miałem robiony niedawno,może źle ustawiony?

: 24 wrz 2015, 18:48
autor: danishow
gacuś pisze:jeszcze się zastanawiam nad rozrządem
To też możesz sprawdzić VAGiem, kanał chyba 91 i 93

: 24 wrz 2015, 22:31
autor: ernesto
danishow pisze:
gacuś pisze:jeszcze się zastanawiam nad rozrządem
To też możesz sprawdzić VAGiem, kanał chyba 91 i 93
w PreFL ?

: 24 wrz 2015, 22:42
autor: Gość
W pre FL nie sprawdzisz rozrządu. Trza wkładac blokady ewentualnie na znaki i GMP. Stukowca może wywalac z wielu powodów nawet z rozjechanych map.

: 24 wrz 2015, 22:52
autor: danishow
Apophis pisze:W pre FL nie sprawdzisz rozrządu
Aaa ...to nie wiedziałem <faktycznie>

: 24 wrz 2015, 22:53
autor: Gość
Uoj Daniel zaskakujesz mnie <fujarka>

: 25 wrz 2015, 10:52
autor: gacuś
kąt wyprzedzenia zapłonu też pokazuje mi za duży,z tego co czytałem dla mojego motoru powinien się niescić w granicach 6-14,a u mnie pokazuje ponad 17.

: 25 wrz 2015, 10:59
autor: karol208
A może złe luzy na zaworach ssących?

: 25 wrz 2015, 11:24
autor: gacuś
ernesto pisze:Wartości na biegu jałowym od 0,273 do 2,5 V
w bloku 15 czwarta pozycja pokazuje mi teraz 0.16,co to oznacza?

: 25 wrz 2015, 11:28
autor: gacuś
wcześniej jak jeździłem na pb to nie zakręcałem zaworu na butli,teraz zakręciłem i auto jeździ o niebo lepiej,ale dalej kuleje mi delikatnie jedna głowica,bo w bloku 19 pokazuje chwilowe braki spalania,choć na wolnych budą trzęsie zdecydowanie mniej jak na lpg.