Strona 1 z 1

[D2 ALL ] Błędy silnika 17538 17537 16818 16489

: 22 gru 2015, 19:32
autor: Ara$
Witam.
Pojawiły mi się takie błędy. Silnik co jakis czas na chwile drgnie jak przy padnietej cewce albo swiecy. Co to moze byc. Moze ktos rozkodowac te bledy. Moze ktos cos takiego mial.

17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 -- 35-00 - -
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 -- 35-00 - -
16818 - Heated Catalyst; Bank 2: Temperature Below Threshold
P0434 -- 35-10 - - - Intermittent
16489 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Malfunction
P0105 -- 35-10 - - - Intermittent

: 22 gru 2015, 20:25
autor: ernesto
17538 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
17537 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)
16489 - Miernik mas powietrza lambda G70 > sygnał mało prawdopodobny

16818 tego błędu niestety nie posiadam na kompie :( ale jest on w grupie błędów katalizatora, strona druga coś z temperaturą poniżej progu.

: 22 gru 2015, 22:20
autor: Ara$
Możliwe że to katalizatory.?

: 22 gru 2015, 22:50
autor: krzychu22.p1i
Sprawdź przepływomierz. Na wolnych ma mieć 3.5 -7g/s Sprawdź dodatkowo szczelność dolotu.

Do sprawdzenia mieszanki ubogiej/ bogatej musisz najpierw posprawdzać:
- sprawdzenie ciśnienia paliwa
- przepływomierz
- sprawdzenie sondy lampa przed katem
- wtryskiwacze

Sprawdź czy lpg nie robi roboty.

: 23 gru 2015, 17:51
autor: Ara$
krzychu22.p1i pisze:- sprawdzenie ciśnienia paliwa
bez manometru sie nie obędzie ???
krzychu22.p1i pisze:- sprawdzenie sondy lampa przed katem
VAGiem da rade czy nie ???
krzychu22.p1i pisze:- wtryskiwacze
a wtryski jak sprawdzic

: 23 gru 2015, 18:06
autor: krzychu22.p1i
Manometr potrzebny, masz mieć ok. 3,5bara, po ściągnięciu z regulatora ma wzrosnąć do 4barów. W przewodzie podciśnieniowym nie może być paliwa.

Sondy nie sprawdzaj, vagiem to zrobisz ale błąd dotyczy nie osiągnięcia temperatury pracy kata.

Wtryskiwacze hmm :P Oporność pomiędzy dwoma pinami 13-16Ohm, gdy silnik jest nagrzany to wcześniejsza oporność może się zwiększyć o 4-6Ohm. Można też sprawdzić oporność przewodów ecu-wtryskiwacze.