Wyskoczył mi błąd Air Contol Valve (N212): Electrical Malfunction P1283, rozumiem że jest to przepustnica? Nic o takim błędzie nie znalazłem, co to może być, ostatnio zmieniałem sterownik silnika na s'kowy
: 21 gru 2016, 19:34
autor: maciu
to dodatkowy zaworek puszczający więcej powietrza niż krokowiec potrafi przy starcie
Jak zmieniles sterownik na S -kowy to pewnie AKH a tam jest system dodatkowego powietrza we wtryskiwaczach paliwa.
Ogolnie przy odlaczeniu systemu auto dalej pracuje poprawnie i tylko blad widocznny na kompie jest.
Po co zmieniales ten sterownik?Napewno koni od tego tobie nie przybylo.
: 22 gru 2016, 12:43
autor: matii000
Sterownik jest od ski ale prelifta ahc, to dobrze że nic nie zmieni tylko błąd wywala, bo mam go pod wtryskami od gazu. Jak na razie muszę odpuścić grzebanie. Sterownik jest z ski ale po wirusie w niemczech, po zmianie sterownika wiele to nie da ale po zmianie wtrysków przepływki dolotu już tak
: 22 gru 2016, 17:32
autor: SenatorS8
Nie moze byc z AHC bo AHC wlasnie nie posiada wtryskiwaczy z powietrzem a AKH tak(normy Euro maja inne,AKH wyzsza)
Czy te zmiany dadza tobie wymierny efekt-watpie.Moze i na hamowni tak ale sadze ze gra niewarta zachodu.Pamietaj S-ka najbardziej rozni sie glowica,nie bez kozery amerykance mowia powerhead
: 24 gru 2016, 14:04
autor: matii000
Numer sterownika 4D0 907 558 F, silnik chętniej zapala obroty jałowe ustawione na 800obr/s odcinka na 7500obr/s. Przepływomierz mi wypluł 233mg/s potem chcę zmienić wtryski na eskowe i dolot eskowy
: 24 gru 2016, 14:21
autor: gtfan
Mucholejkolator to testował już, założył wszytko od S-ki łącznie z głowicami i oprócz zwiększonego spalania, efektów większych nie zauważył.
4D0 907 558 F jest od silnika AKH. Spróbuj zmienić mu kodowanie z 05273 na 04273.
: 24 gru 2016, 14:43
autor: matii000
W których blokach mam zmienić kodowanie i co to zmieni?
: 24 gru 2016, 14:56
autor: gtfan
Najpierw 01-Engine, później Coding - 07, w pole Software coding wpisujesz 04273 jak nie masz ESP, lub 04373 jak masz ESP. Klikasz Do it. Wyłączasz i włączasz zapłon. Łączysz się ponownie ze sterownikiem silnika i sprawdzasz czy Software coding się zmieniło. Jak nie, to lipa i musisz żyć z błędem, albo zamontować sterownik od AHC.
05 na początku to jest kodowanie dla aut z wtryskiwaczami air shrouded, a 04 dla tych bez.
: 24 gru 2016, 15:20
autor: matii000
Kodowanie jest i było takie jakie mówisz 04273
: 24 gru 2016, 15:36
autor: gtfan
Spróbuj dla pewności zmienić to kodowanie, bo z tego co pamiętam, jak zakładałem do siebie sterownik z S6+, to kodowanie też widniało 04273, a się okazało, że w jakiś sposób zostało ono z seryjnego sterownika. I dopiero po próbie zmiany wskoczyło to, co miał nowy.
: 24 gru 2016, 15:45
autor: matii000
I to uczyniłem wpisałem jeszcze raz ten kod, sterownik ma dodatkowo zrobiony wymienny chip i slot na zgranie map
: 24 gru 2016, 16:08
autor: gtfan
To w takim razie nie wiem czemu masz ten błąd. W teorii go być nie powinno przy takim kodowaniu
: 25 gru 2016, 10:25
autor: matii000
Jeżeli chodzi o kodowanie wyskakuje mi jeszcze jeden błąd 18034 - powertrain data bus: Missing message from TCU 1626
: 25 gru 2016, 12:20
autor: gtfan
matii000 pisze:Jeżeli chodzi o kodowanie wyskakuje mi jeszcze jeden błąd 18034 - powertrain data bus: Missing message from TCU 1626
S8 były wypuszczane ze skrzyniami 5hp24. Komunikacja między ECU a sterownikiem skrzyni była realizowana tam po szynie CAN. Sterownik od skrzyni 4hp24 nie ma szyny CAN, więc nie potrafi się 'dogadać' z ECU od S8.