jelly55 pisze:proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok...
Twoja przepływka może nie jest idealna (o ile się nie mylę to przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać coś koło 280g/s) ale jeszcze całkiem sprawna - u mnie była gorsza chociaż jeszcze jeździła i nie wyrzucało żadnego błędu.
Z przepływkami trzeba być świadomym, że zużywają się sukcesywnie w miarę jeżdżenia czyli im większy przebieg na jednej przepływce tym większe szanse że będzie ona do wymiany.
jelly55 pisze:co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny.
Skąd wiesz że brakuje mocy - czy to takie Twoje subiektywne odczucie czy też byłeś na hamowni i wyszło za mało?
Przyczyn utraty mocy może być kilka:
- układ wydechowy - przytkane katalizatory albo chociaż jeden z nich mogą w dużej mierze przyczynić się do spadku mocy
- przepływomierz - zużyty ale wciąż jeżdżący pokazuje zbyt małą dawkę powietrza szczególnie w górnej granicy obrotomierza efektem czego jest zbyt uboga mieszanka paliwowa i oczywiście spadek mocy
- pompa paliwa - padająca już pompa paliwa w górnych wartościach obrotomierza może nie być odpowiednio wydajna efektem czego jest za uboga mieszanka i oczywiście spadek mocy
- regulator ciśnienia paliwa - popsuty nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie paliwowym efektem czego jest za uboga mieszanka w górnych wartościach obrotów i spadek mocy
- wtryskiwacze - uszkodzone nie podają do cylindra odpowiedniej dawki paliwa co oczywiście skutkuje zbyt ubogą mieszanką i spadkiem mocy
- inne o których na poczekaniu, mimo że są istotne, mogłem zapomnieć
Jeżeli nie byłeś jeszcze na hamowni to polecam... pomiar dokonać z AFR'em (jest to szerokopasmowa sonda lambda umieszczana w rurze wydechowej badająca spaliny) bo na jego podstawie można stwierdzić jak wygląda skład mieszanki paliwowej.