Strona 1 z 1

[S8 D2 00 ] logi - przepływka. proszę o ocene

: 10 sie 2010, 22:38
autor: jelly55
witam. proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok.

http://vaglog.rtnet.pl/jelly555_19584.html

co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny.
Dziękuje za zainsteresowanie

: 11 sie 2010, 20:04
autor: szeryfisch
Wyglada ze dziala. Sprawdz jeszcze dzialanie zaworu EGR.

: 11 sie 2010, 22:56
autor: FOSS
jelly55 pisze:proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok...
Twoja przepływka może nie jest idealna (o ile się nie mylę to przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać coś koło 280g/s) ale jeszcze całkiem sprawna - u mnie była gorsza chociaż jeszcze jeździła i nie wyrzucało żadnego błędu.
Z przepływkami trzeba być świadomym, że zużywają się sukcesywnie w miarę jeżdżenia czyli im większy przebieg na jednej przepływce tym większe szanse że będzie ona do wymiany.
jelly55 pisze:co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny.
Skąd wiesz że brakuje mocy - czy to takie Twoje subiektywne odczucie czy też byłeś na hamowni i wyszło za mało?

Przyczyn utraty mocy może być kilka:
- układ wydechowy - przytkane katalizatory albo chociaż jeden z nich mogą w dużej mierze przyczynić się do spadku mocy
- przepływomierz - zużyty ale wciąż jeżdżący pokazuje zbyt małą dawkę powietrza szczególnie w górnej granicy obrotomierza efektem czego jest zbyt uboga mieszanka paliwowa i oczywiście spadek mocy
- pompa paliwa - padająca już pompa paliwa w górnych wartościach obrotomierza może nie być odpowiednio wydajna efektem czego jest za uboga mieszanka i oczywiście spadek mocy
- regulator ciśnienia paliwa - popsuty nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie paliwowym efektem czego jest za uboga mieszanka w górnych wartościach obrotów i spadek mocy
- wtryskiwacze - uszkodzone nie podają do cylindra odpowiedniej dawki paliwa co oczywiście skutkuje zbyt ubogą mieszanką i spadkiem mocy
- inne o których na poczekaniu, mimo że są istotne, mogłem zapomnieć

Jeżeli nie byłeś jeszcze na hamowni to polecam... pomiar dokonać z AFR'em (jest to szerokopasmowa sonda lambda umieszczana w rurze wydechowej badająca spaliny) bo na jego podstawie można stwierdzić jak wygląda skład mieszanki paliwowej.

: 13 sie 2010, 14:46
autor: jelly55
dzięki za cenna odpowiedź.
na hamownie i tak będę się wybierał, tylko najpierw chciałem sprawdzić to co moge VAGiem, zeby dwa razy nie jeździć. A gdzie możesz polecić jakąś dobrą hamownie z tym AFR'em w Warszawie ? bo widze że to twoje okolice.

a brak mocy to moje subiektywne oddczucie. I rozczarowanie gdy nissan 200sx 2.0T mi lekko uciekał, a przecież jest prawie 100km słabszy, ale co prawda też prawie 500 kg lżejszy.

: 16 sie 2010, 11:25
autor: FOSS
jelly55 pisze:na hamownie i tak będę się wybierał, tylko najpierw chciałem sprawdzić to co moge VAGiem, zeby dwa razy nie jeździć. A gdzie możesz polecić jakąś dobrą hamownie z tym AFR'em w Warszawie ? bo widze że to twoje okolice.
Nt. hamowni napisałem kilka słów tutaj: http://www.a8team.pl/topics25/1991,32.htm
jelly55 pisze:a brak mocy to moje subiektywne oddczucie. I rozczarowanie gdy nissan 200sx 2.0T mi lekko uciekał, a przecież jest prawie 100km słabszy, ale co prawda też prawie 500 kg lżejszy.
Nie tylko lżejszy ale i silnik uturbiony więc on pewnikiem od 2000obr/min jedzie już pełną parą a Ty musisz zakręcić swojego wolnossaka do 4000-4500obr/min aby mieć do dyspozycji pełny moment i do 6000obr/min aby mieć do dyspozycji pełną moc silnika.
Z naszymi autami większa zabawa zaczyna się przy prędkościach powyżej a nie do 100km/h... A8/S8 4,2V8 przyspiesza tak samo w zakresie 0-100km/h jak i 100-200km/h a powyżej 200km/h wciąż ciągnie bez żadnej zadyszki i właśnie to jest jego prawdziwe oblicze :lol:

: 16 sie 2010, 15:56
autor: Maciex
A jak wypada ten wykres, na wieczór postaram wrzucić na trójcę, póki co nie było warunków

http://vaglog.rtnet.pl/flikan_19892.html

Mocy mi ubyło, rok temu jak mierzyłem do setki było ok 6.5s na PB i 6,8-7s na LPG , teraz 7,7s na PB i 7,8s na LPG




****



Zrobiłem nowy pomiar, tym razem na LPG i na trzecim biegu
http://vaglog.rtnet.pl/flikan_19916.html

: 18 sie 2010, 00:50
autor: colln
czy hamownia aby nie przekłamuje (zaniża) moc w autach z automatem ?

: 18 sie 2010, 08:17
autor: FOSS
colln pisze:czy hamownia aby nie przekłamuje (zaniża) moc w autach z automatem ?
Ja także słyszałem że zaniża więc powinno się także zrobić też pomiar strat... niestety, jak zauważyłem, nie wszyscy to robią a wyniki na różnych hamowniach mogą być diametrlanie różne :evil:

: 12 sie 2011, 11:24
autor: belus
Nie będę zakładał nowego tematu. Na weekend będę miał do zabawy VAG-a. Podpowie mi ktoś jak wejść po kolei żeby sprawdzić te parametry przepływki?

: 12 sie 2011, 14:14
autor: hipcio
Zalezy jaki program masz, jesli Vag Com to wchodzisz w silnik nastepnie bloki pomiarowe ustawiasz blok (prawdopodobnie nr02) i wciskasz Go.

Siadasz za kiere i gaz do dechy i obserwujesz ile na maxa pokaże

Wartośc przepływki(MASS FLOW) masz w g/s na jałowym około 4-7 powinno byc

LOAD to obciążenie silnika, jak dojdzie do 100% wtedy powinno być najwięcej g/s

: 11 cze 2012, 14:17
autor: LUKAS
odświerzam temacik
na szybko sprawdzałem przepływke ale bez obciążenia na postoju na obr. ok 600 wyszło 4-5g na maxymalnych ok 6000-7tyś obr. dochodziło do 190g ani razu nie przekroczyło 200g
więc rozumiem że do wymiany czy to w czasie jazdy powinno się tylko sprawdzać ? dodam że auto jest mułowate i często nie chce redukować biegów przy kickdown

[ Dodano: 2012-06-11, 14:20 ]
aha i jeszcze jedno pytanie
mam tylko bład z sondą lewą czy to może być przez przepływke bo sprawdzałem ale niby wszystko gra tylko na wykresie widać że się nakładają i nie równo chodzi lewa sonda więc nie wiem czy do wymiany czy przez przepływke źle chodzi