Strona 1 z 1

[D2 preFL ALL ] Zmiana zegarów i błąd airbag

: 10 gru 2017, 12:59
autor: Chris
Kupiłem używany licznik, bo w moim wysiadł wyświetlacz i po podłączeniu nie gaśnie kontrolka Airbag.
VCDS pokazuje błąd:

01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-00 - Open or Short to Ground

Wkładając stare zegary, kontrolka zachowuje się prawidłowo i nie ma błędu.

Czy zegary trzeba jakoś dodatkowo zakodować?

: 10 gru 2017, 13:11
autor: danishow
Wygląda na to że zakupiony używany licznik jest po prostu uszkodzony, tutaj znalazłem wypowiedź na zagranicznym forum odnośnie podobnego problemu...

The problem was 100% a malfunctioning Instrument Cluster. After replacing the Instrument
Cluster and starting the car the airbag light stayed one for about 3 minutes and then went away.

: 10 gru 2017, 13:13
autor: Chris
Po każdym odpięciu licznika kontrolka airbag świeci się ok. 2-3 minut i to trzeba skasować kompem. Nie wiem, czy to właśnie nie o tym pisze.

: 10 gru 2017, 19:56
autor: dice111
Błędy poduszek należy kasować każdorazowo po naprawie usterki. Jeśli błędy masz w Instruments a nie Airbags to dotyczą stricte licznika.

: 10 gru 2017, 20:12
autor: marcin1983
Czesc. Czy przypadkiem mie zalozyleś licznika z animacjami otwartych drzwi? Zajrzyj tutaj
https://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-wy ... vt4466.htm

: 11 gru 2017, 06:17
autor: Chris
Hm... Przejrzałem i być może to jest przyczyna, ale teraz mam licznik z rocznika 99. i chodzi bez problemu, a ten, który założyłem jest z 97 i jest błąd.

: 11 gru 2017, 10:25
autor: dice111
Chris, pytanie, Ci ktoś przypadkiem instalacji nie przerabiał w samochodzie pod ten Twój, skoro już był zmieniany. Tak jak pisałem Ci w Twoim pierwszym temacie, animacje otwartych drzwi na FISie miałeś już od drugiej połowy 97 roku i taki licznik pasuje do Twojego roku modelowego.
Ten który masz obecnie (99 a preFL) jest w ogóle jakaś fanaberią. Trzeba by było zajrzeć do ELSY i zobaczyć na schematy PINów i instalacji.

: 11 gru 2017, 10:52
autor: Ukaniu
Ja pisałem we wspomnianym wcześniej wątku co trzeba zewrzeć aby działało...
Jak się nie zewrze to lampka się pali.

: 11 gru 2017, 11:30
autor: dice111
Ukaniu, jeśli to robiłeś u siebie - znasz może nr licznika o którym mowa ?

: 11 gru 2017, 14:53
autor: Ukaniu
Niestety, nie pamiętam. Ale z dokumentacji fabrycznej wynikało, że są dwa (przed erą CAN) modele. Jeden z wejściem bezpośrednio na żarówkę (starszy) drugi z wejściem na żarówkę jak w starszym) do tego dodatkowo (w zegarach) elektroniczny układ z wejściem sterującym na pinie 25 kostki zielonej. Brak podłączenia tego pinu w starej instalacji (wisi w powietrzu) skutkuje włączeniem tejże żarówki poprzez sam zegar a Airbag zgłasza błąd.

: 11 gru 2017, 16:08
autor: dice111
Ukaniu pisze:Niestety, nie pamiętam. Ale z dokumentacji fabrycznej wynikało, że są dwa (przed erą CAN) modele.
Wychodzi na to, ze jednak trzy - w drugiej D2 z 97r wsadzono licznik z eSy z 98r (ikonka drzwi FIS) i nie trzeba bylo kombinowac (plug'n'play) ze zworkami, co rownieez temat tarczek by potwierdzal: https://www.a8team.pl/d2-prefl-all-licz ... t24993.htm

: 11 gru 2017, 19:00
autor: Ukaniu
Hmm, mamy licznik z liniową skalą i dużym 280, na końcu, z początku produkcji (drzwi w lampce). Mamy licznik z nieliniową skalą (100 na górze) i dużym 260 (ostatnia kreska na 280) i drzwi na FIS. Są inne? Na zdjęciach z przytoczonego wątku widzę takie dwa.

: 11 gru 2017, 19:31
autor: dice111
Jest jeszcze licznik modelowo z 98 roku z duzym 260 (malym 280) czyli taki jak ten pierwszy z tamtego tematu (licznik2.jpg) a ikonke drzwi ma na FISie