[S8 D2 02 ] Tip.Sport - Tryb awaryjny ale wszystko OK
: 09 paź 2010, 20:15
Koledzy ostatnio robiłem sporo rzeczy w swoim aucie i korzystając z wolnego czasu zajmowałem się także pierdołami - namotałem trochę w elektryce (przeróbka elektryki lamp KsenonPlus na światła dzienne oraz podpięcie dodatkowego małego urządzenia elektronicznego które włącza się na stałe po włączeniu zapłonu).
Po różnych zabiegach polegających na przeciąganiu dodatkowych kabli oraz podłączaniu się pod bezpieczniki po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu pole informacyjne skrzyni biegów na FIS'ie podświetla się na czerwono.
Teoretycznie oznacza to że skrzynia biegów przeszła w awaryjny tryb pracy - piszę teoretycznie gdyż pomimo takiego komunikatu (podświetlenie na czerwono) skrzynia pracuje normalnie we wszystkich trybach (Drive, Sport, Tiptronik).
Po podłączeniu pod VAG'a wyskakuje nastepujący błąd: 18158.P1750
lakonicznie go odczytując to "zbyt niskie napięcie zasilania".
Błąd (fikcyjny awaryjny tryb skrzyni biegów) pojawia się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i nie jest ściśle związane z samą czynnością uruchamiania auta (kręcenie rozrusznikiem).
Po skasowaniu błędu i odpaleniu auta błąd nie powraca ale wystarczy po skasowaniu błędu przekręcić stacyjkę w pozycję 0 a później ponownie w pozycję zapłonu i błąd powraca.
Akumulator jest w miarę świeży kupiony w lutym 2010, nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem auta ani ze znikającym prądem. Aktualnie kiedy jest ten błąd auto także odpala normalnie i nie ma żadnych objawów wskazujacych na niedobór prądu, problem z ładowaniem lub czegoś podobnego.
Pierwotnie elektryke podłączyłem pod oryginalny bezpiecznik od fabrycznego telefonu - telefon fabryczny został zdemontowany (mam dobry zestaw bezprzewodowy bluetooth sprzężony z NaviPlus) więc sądziłem że podłączenie pod ten bezpiecznik nie będzie miało wpływu na pracę jakichkolwiek innych urządzeń. Po wystąpieniu w/w błędu przepiąłem zasilanie dodatkowych urządzeń pod inny bezpiecznik ale nic się nie zmieniło i błąd pojawia się za każdym razem.
Prawdopodobne jest że pojawienie się tego błędu nie ma nic wspólnego z moimi modyfikacjami elektryki i jest to po prostu dziwny zbieg okoliczności... być może podczas tych modyfikacji poluzowałem jakąś wtyczkę albo któryś z mechaników robiących różne rzeczy przy aucie coś nieświadomie poruszył :roll:
Wszystkie bezpieczniki znajdujące się koło nóg pasażera są sprawne i nie stwierdziłem żadnego elementu/podzespołu który przestałby pracować poprawnie :shock:
Może ktoś z Was spotkał się już dokladnie z tym błędem albo macie może jakiś szerszy opis tego kodu błędu co pozwoliłoby mi zacieśnić moje poszukiwania bo na razie poruszam się tylko "po omacku" i bez żadnego efektu :?: :roll:
Po różnych zabiegach polegających na przeciąganiu dodatkowych kabli oraz podłączaniu się pod bezpieczniki po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu pole informacyjne skrzyni biegów na FIS'ie podświetla się na czerwono.
Teoretycznie oznacza to że skrzynia biegów przeszła w awaryjny tryb pracy - piszę teoretycznie gdyż pomimo takiego komunikatu (podświetlenie na czerwono) skrzynia pracuje normalnie we wszystkich trybach (Drive, Sport, Tiptronik).
Po podłączeniu pod VAG'a wyskakuje nastepujący błąd: 18158.P1750
lakonicznie go odczytując to "zbyt niskie napięcie zasilania".
Błąd (fikcyjny awaryjny tryb skrzyni biegów) pojawia się po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i nie jest ściśle związane z samą czynnością uruchamiania auta (kręcenie rozrusznikiem).
Po skasowaniu błędu i odpaleniu auta błąd nie powraca ale wystarczy po skasowaniu błędu przekręcić stacyjkę w pozycję 0 a później ponownie w pozycję zapłonu i błąd powraca.
Akumulator jest w miarę świeży kupiony w lutym 2010, nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem auta ani ze znikającym prądem. Aktualnie kiedy jest ten błąd auto także odpala normalnie i nie ma żadnych objawów wskazujacych na niedobór prądu, problem z ładowaniem lub czegoś podobnego.
Pierwotnie elektryke podłączyłem pod oryginalny bezpiecznik od fabrycznego telefonu - telefon fabryczny został zdemontowany (mam dobry zestaw bezprzewodowy bluetooth sprzężony z NaviPlus) więc sądziłem że podłączenie pod ten bezpiecznik nie będzie miało wpływu na pracę jakichkolwiek innych urządzeń. Po wystąpieniu w/w błędu przepiąłem zasilanie dodatkowych urządzeń pod inny bezpiecznik ale nic się nie zmieniło i błąd pojawia się za każdym razem.
Prawdopodobne jest że pojawienie się tego błędu nie ma nic wspólnego z moimi modyfikacjami elektryki i jest to po prostu dziwny zbieg okoliczności... być może podczas tych modyfikacji poluzowałem jakąś wtyczkę albo któryś z mechaników robiących różne rzeczy przy aucie coś nieświadomie poruszył :roll:
Wszystkie bezpieczniki znajdujące się koło nóg pasażera są sprawne i nie stwierdziłem żadnego elementu/podzespołu który przestałby pracować poprawnie :shock:
Może ktoś z Was spotkał się już dokladnie z tym błędem albo macie może jakiś szerszy opis tego kodu błędu co pozwoliłoby mi zacieśnić moje poszukiwania bo na razie poruszam się tylko "po omacku" i bez żadnego efektu :?: :roll: