Strona 1 z 2

[S8 D2 01] Drgania silnika - czujnik spalana stukowego

: 26 mar 2011, 14:18
autor: Ara$
Ostatnio zauważyłem odczuwalne drgania silnika na biegu jałowym. Dzisiaj podpiąłem VCDS i pokazało mi coś takiego jak na załączonym zdjęciu

Obrazek

Nie wiem za bardzo co to jest ale domyslam się że w wolnym tłumaczeniu "Knock Sensor Voltages" to "napięcie czujnika spalania stukowego" - poprawcie jeżeli nie. Tak jak widac napiecie tego czujnika przy cylindrach 1-4 jest poniżej 2V, cylindrach 5-8 jest powyzej 2V.

1. Czy to oznacza ze ten czujnik jest uszkodzony (zakładam ze sa w tym silniku 2 takie czujniki).
2. Czy te drgania mogą byc wywołane tym uszkodzonym czujnikiem.

: 26 mar 2011, 14:30
autor: wolek
1)Tak
2)tak
:) Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem.

: 26 mar 2011, 16:34
autor: Ara$
wolek pisze:1)Tak
2)tak
:) Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem.
Dzięki.
A gdzie ten czujnik sie mniej więcej znajduje, jaki jest dostęp do niego i ile ewentualnie kosztuje.

: 28 mar 2011, 01:32
autor: colln
1 wątpię
2 prędzej lambda

;-)

: 28 mar 2011, 10:53
autor: Ara$
A w jaki sposób mógłbym sprawdzic czy to sonda lambda czy ten czujnik. Dodam że VAG nie pokazuje żadnych błędów.

: 28 mar 2011, 12:19
autor: Marcin123
ja odkad kupilem mala terenowke audi jezdze raz w tygodniu i po tygodniowym nie odpalaniu przekrecam kluczyk auto odpalilo jak zwykle od strzalu ale zaczelo trzasc buda wylaczylem zapalilem jeszcze raz i wszystko ok co to moglo byc pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-28, 12:37 ]
bede musial dla audi dobrej kondycji czesciej pare km zrobic bo jak stoi nieodpalana dluzej to dla niej nie dobrze :mrgreen:

: 28 mar 2011, 13:17
autor: Ara$
Znalazlem w internecie poniższy materiał , czy w taki sposób moge sprawdzić prawidłowe dzialanie sondy lambda:
Cytat:
"Diagnoza lambdy

brak błędów w sterowniku silnika jak są to wykasuj.
1 silnik rozgrzany do min 85 ,pracujacy na wolnych obrotach .
2 wybierz w sterowniku silnika 04 podstawowe nastawy .
3 kanał 70 fuel tank breather valve , bedzie test off ,potem on ,i czekaj jak bedzie ok ,wroc
4 kanał 107 diagnoza fuel supply system ok wroc i dalej

5 diagnoza lambdy podgrzewaczy 41 kanał , wiersz 1 i 3 pokazuje rezystancje sądy jak jest ponizej 0.9 kohm mozesz podniesc obroty ,nie kontyunuj kiedy bedzie ponizej 0.9 jak przekroczy zwolnij obroty .i dalej
6 diagnoza starzenia sie sondy przed katalizatorem , kanał 34 podniesc obroty ,bedzie test off i onn .jesli ok dalej

7 36 sprawdzenie sady za katalizatorem ,wolne obroty zostaw i czekaj jak ok ,dalej
8diagnoza controli systemu lambda 37 kanał wolne obroty i znowu jak test on i ok dalej
9diagnoza katalizatora kanal 46 podniesc obroty na 300 tys ,nie mniej i czekaj pod autem zadnych szmat papierow nic co sie moze zapalic ,jak konserwowane jakimis srodkami to moze sie zjarac ,jesli bedzie test ok dalej

10 diagnoza pompy dodatkowego powietrza kanał 77wolne obroty jak nie ruszy test on to kombinuj gazem lekko podniesc potem zwolnij /
Jak ci to wszystko przejdzie na ok to masz furke sprawna ,jak nie to ci wyjdzie błąd czy błędy kolejnosci kanałów sa bardzo wazne ,jesli nie przejdzie ktoregos to dalej nie jedziesz tylko odczytaj błąd i napisz

jak jest wszystko ok to odczytujesz zawartosc readiness code w silnik 08 wartosci i kanal 86 maja byc same zera .Po kazdej naprawie wymianie podzespołow odpowiedzialnych za spalanie czy obd powinno sie taki test robic ,kazdy profesjonalista tak robi ,bo jak skasujesz błedy to nie bedzie wszystko ustawione w zera ,a ma to wpływ na prace silnika ,zawsze po kasowaniu bledow readiness code nie sa ok trzeba je wykonac ,ale tutaj nikt nie ma na to czasu ,w powaznych serwisach nie wypuszcza auta bez tego technik musi dołączyć wydruk"

[ Dodano: 2011-04-21, 18:34 ]
wolek pisze:1)Tak
2)tak
:) Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem.
W którym miejscu znajduje się ten czujnik.

[ Dodano: 2011-05-02, 12:04 ]
Jaki powinien być prawidlowy moment dokręcenia czujnika spalania stukowego - bo słyszałem że jest to dosyc istotne dla jego prawidłowej pracy.

: 16 cze 2011, 23:11
autor: Gabriel
Ta diagnoza jest ciekawa. Robił to już ktoś i czy to działa ?

: 28 cze 2011, 19:05
autor: Ara$
Gabriel pisze:Ta diagnoza jest ciekawa. Robił to już ktoś i czy to działa ?
Próbowałeś może ta diagnoze.

: 28 cze 2011, 21:48
autor: Gabriel
No ja nie próbowałem ale ciekawi mnie to i chyba to przerobię jeszcze w tym tygodniu jak nie zapomnę :-P

: 29 cze 2011, 07:47
autor: marekp750
AESIS

" Knock sensor tightening torque incorrect
- Loosen knock sensor and tighten to 20 Nm (15 ft lb). "

W AESIS jest cała procedura sprawdzenia knock sensor'ów.

: 02 lip 2011, 17:56
autor: Ara$
marekp750 pisze:W AESIS jest cała procedura sprawdzenia knock sensor'ów.
Wszystko się zgadza, jeżeli ktoś ma AESIS które działa.
Ja instalowałem już kilka razy różne egzemplarze i żadna nie chce mi chodzić.

: 06 lip 2011, 09:16
autor: maciu
ELSA podaje że knocków nie da się przetestować elektrycznie i procedura obejmuje
jedynie sprawdzenie błędów i czy nie ma zwarć/przerw w obwodzie knocki -> ECU

do tego dochodzi przykręcenie na 20Nm i tyle

: 03 mar 2014, 01:04
autor: marcindino12
Witam. Czy udało się koledze dojść co powoduje różne wskazania czujników spalania stukowego? Mam podobny problem i nie wiem czego już szukać. Dziekuję i pozdrawiam

: 13 lut 2020, 20:44
autor: Pan chodź tu
U mnie wygląda to tak silnikiem rzuca na lewo i prawo w górę i w dół <jezyk2>

Obrazek

Najpierw podmienię wszystkie cewki na inne jak nie pomoże to wymieniam lambdy i dam znak czy pomogło.

[ Dodano: 2020-02-13, 20:44 ]
nic nie dało jak psu na budę, chyba spalę to auto <onie>