Strona 1 z 2
[S8 D2 98 LPG
] Jakie wartości powinien mieć przepływomier
: 27 cze 2011, 09:16
autor: tomekzabrze
witam , chcialem sobie vagiem sprawdzic wartosci przeplywki wie ktos moze jakie powinna miec wartosic na wolnych obrotach a jakei na wiekszych ( jakby ktos mogl napisac ile ma nowa a do iu sa wartosci wzglednie dobrej przeplywki wiadomo ze uzywana bedzie miala gorssze wskazania)
auto to audi s8 4,2 98 rok
: 27 cze 2011, 09:39
autor: FOSS
tomekzabrze pisze:wie ktos moze jakie powinna miec wartosic na wolnych obrotach a jakei na wiekszych...
Jak dla Twojej e
Sy to pod obciążeniem przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać około 270g/s - sprawdzaj w trakcie jazdy przeciągając na biegach... ile na wolnych niestety nie kojarzę.
Jeżeli będzie poniżej 200g/s to spokojnie możesz szukać nowej bo ta o ile jeszcze nie padła to padnięcia jest już blisko.
: 27 cze 2011, 10:09
autor: tomekzabrze
ok , sprawdze sobie dzis... wielkie dzieki
a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz
: 27 cze 2011, 12:53
autor: Gabriel
tomekzabrze pisze:
a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz
No fajnie by było jak by ktoś jak by ktoś taki opis wrzucił :-)
[ Dodano: 2011-06-27, 12:54 ]
Napisało mi się jak analfabecie, ale chyba wiadomo co miałem na myśli ;-) sorki
: 27 cze 2011, 13:45
autor: Maciex
: 27 cze 2011, 14:00
autor: tomekzabrze
czyli te logi sa w miare ok i mam miec podobne?:)
: 27 cze 2011, 22:19
autor: Maciex
Na benzynie wyszły "średnie" bo nie dokręciłem auta do 7000obr, ale te na gazie zdają się być ok.
: 28 cze 2011, 13:12
autor: gtfan
tomekzabrze pisze:
a moze ktos ma jaks rozpiske bloków pomiarowych z vaga pod audi a8/s8 ?? bo to dosc przydatna rzecz
Poniżej opis bloków z A8 pre lift z Elsy.
Bloki pomiarowe A8 D2 PFL
: 29 cze 2011, 19:55
autor: nils
Tak na przyszłość, może się komuś przyda: przepływ powietrza jest do odczytania w grupie 002.
Aby z grubsza ocenić stan przepływomierza trzeba na ciepłym silniku pociągnąć samochód na jednym biegu (raczej nie na jedynce, najlepiej na dwójce, bo na wyższych może zabraknąć drogi ;-]) od dołu aż do czerwonego pola na obrotomierzu (gaz w podłogę).
Przy sprawnym przepływomierzu maksymalny zarejestrowany przepływ powietrza powinien liczbowo wynosić około 80-85% wartości mocy silnika w koniach mechanicznych. Przykładowo dla silnika o mocy 310 KM powinno to być około 260 g/s. Znacząco mniejsze wartości oznaczają konieczność rozbicia skarbonki

: 30 cze 2011, 08:50
autor: tomi5
panowie, może laickie pytanie, ale mnie męczy, a jak to mówił mój profesor matematyki:
,,Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi"
Chodzi mi o Vagowanie którym programem najlepiej??
Ja akurat posiadam polski Vag Com 4.9 czy on sie nadaje, czy lepiej zainstalować VCDS
: 30 cze 2011, 08:59
autor: nils
Do tego celu o którym tutaj jest mowa, to wszystko jedno, ale jeśli byś miał pozyskiwać nowy kabelek i nowy soft to lepiej nowszy czyli VCDS.
: 08 lip 2011, 22:52
autor: sebos17
Dzisiaj sprawdzałem przepływomierz. Pedał w podłogę na drugim i trzecim biegu do końca - średnie wskazanie to około 250 g/s a największe jakie wyskoczyło to 259 g/s. Licząc według wskazań kolegi nils powinno być około 290 g/s dlatego zastanawiam się, czy z przepływką wszystko jest?
: 08 lip 2011, 23:09
autor: nils
Różnice rzędu 30 g/s są przy tych wyliczeniach pomijalne, bo to są wartości orientacyjne - w różnych warunkach testowych i dla każdego silnika to wychodzi trochę inaczej.
Masz jakieś niepokojące objawy czy tak dla sportu sobie zrobiłeś test?

: 20 lip 2011, 18:57
autor: tomekzabrze
ja diagnozuje sobie pokolei bo czuje ze autko moim zdaniem niema takiej mocy jak powinno i na benzynie na wolnych obrotah czuje lekkie minimalne wibracje wlacze gaz i ustaje i tak sprawdzam sobie rózne wartosci bo chce miec wszystko w bardzo dobrym stanie
: 24 lip 2011, 09:05
autor: Arthur
tu sa moje logi po zalozeniu nowej przeplywki na 3,4 biegu
http://vaglog.rtnet.pl/arturrob_52706.html