Strona 1 z 4

[D2 95 4.2PB/LPG ] Drgania silnika

: 25 sie 2011, 17:34
autor: Judo
Witam
Czy jest jakaś mądra głowa która mi podpowie co dalej zrobić z tymi błedami, co jest do wymiany ewentualnie ustawienia. To są błędy które zczytał mi vag-com, test robiłem na benzynie przy 90 st na biegu jałowym. Dodam tylko że problem rozpoczął się od momentu gdy założyłem gaz a może nawet kilka dnie wcześniej po czyszczeniu układu paliwowego gdzie opisałem problem tutaj: http://www.a8team.pl/topics12/521,30.htm .
Wszystko zostało przeczyszczone, założyłem na drugi dzień gaz i co zauważyłem przy dłuższej obserwacji, trzęsie delikatnie na biegu jałowym autem, spalanie gazu oscyluje około 27 ltr a benzyny 23-24, normalnie nie oszczedzając w miescie palił mi max 18 ltr benzyny, i co więcej stracił na mocy ... przy przełączaniu na gaz zawsze na chwile mocniej zatrzęsie budą i znow są deliktane wibracje .Proszę o pomoc. W nawiasach odnalazłem odpowiadające usterki pod kodami, więc jeśli by się coś nie zgadzało, proszę pisać
Pozdrawiam

VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 557 E
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Coding: 04263
Shop #: WSC 00000
4 Faults Found:
17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached
P1508 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded – Intermittent (00561 Kontrola dodawania mieszanki )
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded – Intermittent (01088 Kontrola dodawania mieszanki 2
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans
Controller: 4D0 927 156 E
Component: AG4 GETRIEBE 018 D24
Coding: 00001
Shop #: WSC 01196
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F (00526 Przełacznik swiateł hamulców – niewłasciwy sygnał (f) )
03-00 - No Signal

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4D0 907 379 J
Component: ABS/EDS BOSCH 5 7592
Coding: 0265109024
Shop #: BB 37592
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 4D0 820 043
Component: D2-KLIMAVOLLAUTOMAT_D02
Coding: 00080
Shop #: WSC 23146
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 4D0 919 033 F
Component: D2-KOMBIINSTRUMENT__D15
Coding: 00183
Shop #: WSC 00006
No fault code found.

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

: 25 sie 2011, 18:16
autor: gumiss64
Judo pisze:Address 02: Auto Trans
Controller: 4D0 927 156 E
Component: AG4 GETRIEBE 018 D24
Coding: 00001
Shop #: WSC 01196
1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch-F (00526 Przełacznik swiateł hamulców – niewłasciwy sygnał (f) )
03-00 - No Signal
Przy następnym VAGowaniu skrzyni naciśnij pedał hamulca nożnego.
Pozdawiam.

: 25 sie 2011, 18:53
autor: Judo
Witam
Może jeszcze to sie przyda

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 25 sie 2011, 21:30
autor: gumiss64
Judo pisze:65535 - Internal Control Module Memory Error
Powodem mogło być odłączenie akumulatora.
Błędy pojawiają się ponownie?

: 25 sie 2011, 22:14
autor: Judo
Rzeczywiście był wyłączony akumulator, pokasowałem błedy, jutro sprawdzę jeszcze raz czy coś się wyświetla, wcisnąłem hamulec tak jak mówiłeś ale też wyskakiwał ten błąd. Czy może wie ktoś o co chodzi z tą przepustnicą? Zapewne była ona czyszczona, jak sprawdzić parametry przepustnicy czy są ok ? Czy wykonuję się przy tym silniku adaptacje przepustnicy? Skasowałem błędy nic się narazie nie pokazało, błąd ze wciśniętym hamulcem nie pokazuje się, jeszcze to wrzuce te odczyty, pierwszy na gazie , drugi na benzynie: Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2011-09-01, 15:54 ]
Po skasowaniu błędów i kilku dni jazdy autem, znów to samo: Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 557 E
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Coding: 04263
Shop #: WSC 00000
4 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
Readiness: N/A
Które sprawdzić logi ??? Czytałem że, od sondy lambda warto ( 098 ) więc je wklejam, może ktoś to rozszyfruje... bo ja nic z tego nie rozumiem:)
Thursday,01,September,2011,15:38:09
4D0 907 557 E,,4.2L V8/4V MOTR AT D02,

,Group A:,'098,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Lambda,Lambda,Load,RPM,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP,%,%,%, /min,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.00,0.0,1.6,17.3,760,,,,,,,,,,
,0.37,-0.8,0.0,17.3,760,,,,,,,,,,
,0.75,-2.3,-0.8,17.3,760,,,,,,,,,,
,1.12,-2.3,-1.6,17.3,770,,,,,,,,,,
,1.54,0.8,0.8,18.1,760,,,,,,,,,,
,1.92,1.6,1.6,17.3,770,,,,,,,,,,
,2.30,-0.8,2.3,17.3,770,,,,,,,,,,
,2.69,-1.6,0.0,17.3,760,,,,,,,,,,
,3.07,-2.3,-0.8,17.3,760,,,,,,,,,,
,3.46,0.8,-2.3,17.3,760,,,,,,,,,,
,3.84,1.6,0.0,17.3,770,,,,,,,,,,
,4.24,0.0,1.6,17.3,770,,,,,,,,,,

oraz zrobiłem te :

Thursday,01,September,2011,15:38:43
4D0 907 557 E,,4.2L V8/4V MOTR AT D02,

,Group A:,'000,,,,,,,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,,,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP,,,,,,,,,,,,STAMP,,,,,STAMP,,,
,0.00,193,028,077,128,114,077,130,130,123,124,,,,,,,,,,
,0.34,193,028,077,128,114,077,131,128,123,124,,,,,,,,,,
,0.69,193,028,077,128,114,077,128,127,123,124,,,,,,,,,,
,1.02,193,028,076,128,114,075,127,125,123,124,,,,,,,,,,
,1.38,193,028,076,128,114,075,126,125,123,124,,,,,,,,,,
,1.71,193,028,075,128,114,072,125,128,123,124,,,,,,,,,,
,2.05,193,028,076,128,114,075,127,129,123,124,,,,,,,,,,

: 17 paź 2011, 18:42
autor: hipcio
kolego masz ewidentnie problem z ubogą mieszanką przy obciązeniu silnika.

Widać to w bloku 10 pozycja 3 i 4 Powinno być w granicy 0 i oba banki tyle samo.

Jak dla mnie instalacja do regulacji + usunięcia błedy montażowe (rozjazd między stronami).

Pojezdzij tylko na benzynie z 2 dni i wtedy sprawdz jakie są wartości w tym banku powinny się zmienić i być koło 0. Wtedy do gazownika na poprawki.

: 03 lis 2011, 08:08
autor: Judo
Witam
Dzięki Hipcio,pojeździłem nawet 5 dni na PB jak pisałeś i byłem u innego gazownika ,poleconego rzez mojego mechanika - poprawił mi nieco instalacje ( m.in weżyk od wtryskiwacza był zgięty i nie chodził na jeden gar i kilka innych zmian + ustawił komputerem. Instalacja była ustawiona jak to powiedział do @#$%^ czyli zupełnie odwrotnie jak powinna być, pokazał mi chociażby że mając wtryski Hana miałem na kompie wpisane Matrix i mase innych ustawień z kosmosu.... jednak ejst jedna rzecz nie możemy pozbyć się drgań kabiny podczas postoju, problem jest zarówno na PB i LPG to samo tyczy się zwiększonego spalania i słabszego przyspieszenia. Wypadanie zapłonu raczej wykluczyłem bo na kanale 13 i 14 jest 0 cały czas. Dzisiaj już po ustawieniu gazu skasowałem takie błędy .


Chassis Type: 4D - Audi A8 D2
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,65,76

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4D0 907 557 E
Component: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Coding: 04263
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A

Czy taka praca sond jest ok ?? ?

Obrazek

Obrazek

A tutaj Logi :

kanał 098 Log (0 - 098,098)
kanał 013 i 014 Log (0 - 013,014)
przepływka przed wizytą u gazownika ale na PB Log (0 - 002)

Czy może wiecie jak dokładnie sprawdzić czy sondy są sprawne ???
Ewentualnie może powodem braku odpowiedniej mocy jest zapchany katalizator, da się go sprawdzić Vag-com ??

Pozdro i dzięki za pomoc

[ Dodano: 2011-11-03, 17:43 ]
Dzisiaj skanowałem auto i nie ma żadnych błędów. Wrzuce po koleji Logi i screeny kanału 010 011 016 auto było na biegu neutralnym i od czasu do czasu go przegazowałem i czasami utrzymywałem gaz na jednakowym poziomie obrotów

na PB

Log (0 - 010,011,016)

screeny

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

na LPG 010 011 016


Log (0 - 010,011,016)

Obrazek

: 08 lis 2011, 05:16
autor: hipcio
Sorki że dopiero teraz.

A więc z moich obserwacji

Sondy są raczej oki sprawdził bym jedynie przy max obciążeniu jakie pokazują wartości lewa i prawa(tyczy się to rozjazdu między stronami)
Przepływka może nie jest super ale daje rade.
Problem jest z korektami czyli blok 10 Mianowicie masz zbyt ubogo na wolnych obrotach i za bogato przy max obciążeniu. Do tego ten straszny rozjazd między stronami -masakra
Niewiem czy te logi to robiłeś jak auto jezdziło tylko na Pb czy po regulacji Lpg i jazdy już na Lpg.Jestem prawie pewien że to drugie, ale wiadomo moge się mylić.
A teraz ważniejsze bo tu jest zdecydowanie większy problem
Napisz czy rozjazd był również jak latałeś na benzynie, albo sprawdz jeszcze raz. Odepnij klemy aku aby komp się zresetował i przejedz sie 10-20 km na Pb. To dużo wyjaśni i powiem Ci co zrobic aby się nie telepał na biegu jałowym.
Jaki masz komputer LPG? Stag, KME, BRC, itp.
Daj zdjęcia zamontowanej instalacji.

: 09 lis 2011, 18:41
autor: Judo
Tak jak pisałeś ostatnie Logi ( te 10,11,16 ) zarówno na PB i LPG robiłem już po regulacji gazu u innego gazownika i jakiś poprawkach i jeździłem już na LPG jakieś dwa , trzy dni. Niestety nie udało mi się zresetować dziś akumulatora i zrobić ten test tak jak pisałeś ale zrobiłem logi jadać na PB jakieś 7 km oraz chwile na LPG bo skonczyl sie gaz i przeskoczyl na PB, screen również jest na jadać na PB . Porobiłem zdjęcia instalacji oraz papierów ( miałem pękniętą jedną cewkę , mechanik mi ją wymienił, ale wydaje mi się że to nie taka jak być powinna wszystkie mają końcówke 012 a ta ma 016 , widzę że w inter cars sa dwa rodzaje cewek ZS 012 0040100012 cen: 617.44 PLN oraz ZS 016 0040100016 cena: 214.66 PLN może to tutaj tkwi problem, dzwoniłem do niego kupił o tym samym symbolu co była poprzednia ta pęknięta, ale ewidentnie widać że nawet otwory na śruby nie pasują...ehh) Podczas logowania do sterownika wyskoczył znów błąd, logi robiłem jadąc na tym błędzie :
ule Part Number: 4D0 907 557 E
Component and/or Version: 4,2L V8/4V MOTR AT D02
Software Coding: 04263
Work Shop Code: WSC 00000
2 Faults Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

Logi 098,010,002 jazda na PB do 3 biegu 1,2,3 czasami raz udalo mi sie przeciagnac na 3 biegu wysoko obroty ale nie na max bo w mieście było to trudne ...
Log (0 - 098,010,002)


Obrazek



Logi na LPG i koncowka na PB Log (0 - 098,010,002)

Instalacja

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

: 10 lis 2011, 19:53
autor: hipcio
Ewidentnie na LPG jest pod obciążeniem zbyt bogato. Rozjazd między stronami jest spowodowany brakiem kompensacji między stronami silnika. Niewidać dokładnie ale czy z jednego wyścia reduktora idzie przewód, pożniej filtr i bezpośrednio do tego metalowego rozdzielacza? Jeśli tak to jest ŻLE. Przewody pomiedzy filter a rozdzielaczem muszą być połaczone ze sobą trójnikami. aby gaz się mieszał pomiedzy lewą i prawą stroną silnika.

Tak by było najlepiej

http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... PS-02).pdf

Zle masz wywiercone podciśnienie w kolektorze, powinno być przy przepustnicy stojąc przed autem po prawej stronie. Masz tam orginalnie wpiety cienki wężyk.Obok wywiercić albo wpiąć sie za pomocą trójniczkaa do tego co jest.

: 10 lis 2011, 20:31
autor: tomek87g
ta cewka jest od nowszego modelu po 95r.
te starsze cewki sa wlasnie droższe
a Ty zakupiłes ta tansza :mrgreen:
za te 200 zł sprzedałbym Ci 4 szt używki ;-)

ten kto wpiął sie z tym podcisnieniem w tym miejscu nie powinien sie gazem zajmować w 4.2

: 10 lis 2011, 22:34
autor: Judo
Panowie, ręce mi opadają ...:( Michał sprawdze jutro to co pisałeś i dam znać, tyko ten schemat jest na dwa reduktory a ja mam jeden założony KME Gold . Napiszcie dokładnie który to wężyk od podciśnienia( czy to nie ten z przodu na samy środku kolektora ? ) .Napiszcie łopatologicznie co gdzie i jakie poprawki na gazownik zrobić( żebym mu przekazał co i jak ma zrobić ), bo ja się na tym nie znam i będę musiał to oddać pocisk w jakieś dobre, mądre ręce... może macie kogoś w mojej okolicy , ewentualnie mogę gdzieś podjechać ? Tomek cewke właśnie dzisiaj zakupiłem, bo wczoraj zauważyłem co mi mechanik wsadził( teoretycznie nie jego wina , bo poprzednia była o tym samym oznaczeniu, ale jak zdjąłęm pokrywy żeby zrobić zdjęcia od razu rzuciła mi się w oczy, więc dziwie się , że jemu nie...)

: 10 lis 2011, 23:49
autor: tomek87g
mówisz i masz ;-)

Obrazek

: 11 lis 2011, 00:10
autor: Judo
Jak dobrze widzę maja wpakować ten wężyk tutaj:
Obrazek
Czym tą starą dziurę zaślepić ?

: 11 lis 2011, 00:22
autor: tomek87g
tak tam prze regulatorze cisnienia na listwe
zakladasz trójnik taki jak do przewodów do spryskiwaczy szyb
stary otwór w kolektorze najłatwiej zaslepiasz srubka