Strona 1 z 1

[D2 96 4.2PB ] Pomoc przy rozszyfrowaniu błędów

: 01 lis 2011, 01:57
autor: Klimass1
Witam , ostatnio podłączyliśmy nasze A8 pod VAG-a i wykazało następujące błędy:
17919-Zawór przełączający kolektora ssącego 1-uszkodzenie elektryczne brak osprzętu/nie związany ze sprzętem.
17916-Regulacja wolnych obrotów-górna wartość graniczna.

Dodam że samochód potrafi czasami zgasnąć przy gwałtownym hamowaniu czy też nierówno pracować na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny wyskakiwania błędów ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

: 01 lis 2011, 08:14
autor: maciu
pierwsze to mieszek i zawór sterujący od długości kolektora ssącego oba są z przodu silnika
pod osłoną, dać mu gazu z ręki i patrzeć czy steruje kolektorem (zdaje się że coś koło 4krpm
to następuje)

druga to krokowiec, nie mam w tej chwili patrzeć na konkretny ten błąd ale wyjęcie
krokowca i jego umycie np zmywaczem do tarcz + podanie mu 12v i sprawdzenie
czy się nie zacina to 15 minut, krokowiec jest z kolei z tyłu przy przepustnicy

: 01 lis 2011, 18:53
autor: Klimass1
A orientuje się ktoś może czy po wymienię przepływomierza trzeba go jakoś zaadaptować ? i jak wygląda ta procedura ?

Re: Pomoc przy rozszyfrowaniu błędów

: 02 lis 2011, 07:25
autor: tomi26
Klimass1 pisze:Witam , ostatnio podłączyliśmy nasze A8 pod VAG-a i wykazało następujące błędy:
17919-Zawór przełączający kolektora ssącego 1-uszkodzenie elektryczne brak osprzętu/nie związany ze sprzętem.
17916-Regulacja wolnych obrotów-górna wartość graniczna.

Dodam że samochód potrafi czasami zgasnąć przy gwałtownym hamowaniu czy też nierówno pracować na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny wyskakiwania błędów ? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Nie pamiętam jakie vag wypluł błędy,ale miałem to samo i jak dobrze pamiętam to wyczyszczenie krokowca pomogło...jak dobrze pamiętam to jakiś czas temu rozbieraliście a8,jeżeli silniczek krokowy gdzieś tam jeszcze wam się uchował to podmieńcie.
Klimass1 pisze:A orientuje się ktoś może czy po wymienię przepływomierza trzeba go jakoś zaadaptować ? i jak wygląda ta procedura ?
Wymieniasz,kasujesz błąd w pamięci(choć w zasadzie to nie musisz) i jeździsz.(ewentualnie sprawdzasz bezpiecznik od przepływki czyli MAF) ;-)

: 02 lis 2011, 15:52
autor: Klimass1
podziękował ślicznie :)