Strona 1 z 2

[D2 97 4.2PB/LPG ] Gniazdo OBD - awaria

: 07 lut 2012, 22:41
autor: JabbaR
Witam,
mam pytanie nikt nie może podpiąć mi sie VAGiem do auta :-/ nie mogą się z niczym połączyć. Czy można jakoś sprawdzić poprawnośc gniazda - moze gdzieś coś się rozłączyło :?:
np miernikiem poszczególne piny lub gdzie można się podpiąć oprócz tego gniazda? Czy można wyprowadzić drugie z komputera :?: Robił tak ktoś :?: jakieś schematy itp?? ;-)

: 07 lut 2012, 23:01
autor: tomek87g
a zasilanie na gniezdzie OBD jest ?

: 07 lut 2012, 23:28
autor: JabbaR
właśnie o tym pisałem - w których pinach powinien byc prąd :)

: 07 lut 2012, 23:34
autor: tomek87g
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/959 ... 4a0fe.html
mysle ze nie trzeba nic wiecej wyjasniac(za duzo kabelków w tym gniezdzie nie ma :mrgreen: )

: 08 lut 2012, 10:40
autor: mdamian
JabbaR, A jeno pytanie , czy jak wyłączasz zapłon i włączasz to resetuje się tobie zegarek w licznikach , jeśli tak to bezpiecznik padł

: 08 lut 2012, 11:25
autor: JabbaR
mdamian pisze:JabbaR, A jeno pytanie , czy jak wyłączasz zapłon i włączasz to resetuje się tobie zegarek w licznikach , jeśli tak to bezpiecznik padł
nie no wszystko działa tak jak powinno :) dziś znajde miernik i zerkne co i jak:)

: 08 lut 2012, 13:17
autor: szeryfisch
w jednej a8 musialem podpinac sie bezposrednio do kompa bo przez gniazdo nie szlo.

: 08 lut 2012, 17:07
autor: JabbaR
szeryfisch pisze:w jednej a8 musialem podpinac sie bezposrednio do kompa bo przez gniazdo nie szlo.
możesz napisac jak to zrobic gdzie sie wpinac itd itd?? taki tutorial krok po kroku napewno kilku osobom sie przyda:)

: 14 mar 2012, 19:42
autor: kapsel
szeryfisch pisze:w jednej a8 musialem podpinac sie bezposrednio do kompa bo przez gniazdo nie szlo.
Ja też bym prosił o taki instruktaż :]

: 18 mar 2017, 07:10
autor: landolaf
mdamian pisze:JabbaR, A jeno pytanie , czy jak wyłączasz zapłon i włączasz to resetuje się tobie zegarek w licznikach , jeśli tak to bezpiecznik padł
No właśnie ja tak mam, bezpiecznik cały a prądu w gnieździe bezpiecznika brak. Mam schemat ale nic z tego nie rozumiem.

Może mi ktoś pomoże ?

skąd bierze się( powinien się brać) prąd w bezpieczniku nr 9 czarny slot ?

w tym samym czasie zaczeła mi świećić kontrolka aku w pomarńczowym kolorze.

[ Dodano: 2017-03-18, 07:10 ]
nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie ? :(

: 18 mar 2017, 14:22
autor: danishow
Na bezpieczniku nr. 9 powinien pojawiać się prąd dopiero po zapłonie, sprawdź dobrze inne bezpieczniki. Na próbę możesz też zmostkować (oczywiście przed bezpiecznikiem) i sprawdzić czy OBD zadziała.

: 18 mar 2017, 17:19
autor: landolaf
to że po zapłonie to wiem... pytanie było gdzie szukać jak nie ma prądu w bezpieczniku nr 9

: 18 mar 2017, 17:37
autor: danishow
Jakaś przerwa gdzieś na kablu, może jakiś przekaźnik nie domaga. Najpierw trzeba się skupić na pomarańczowej lampce od akumulatora ...podaj prowizorycznie prąd na ten bezpiecznik i spróbuj odczytać błędy, może coś więcej się dowiesz.

: 18 mar 2017, 17:46
autor: maciu
w/g schematów na bezpieczniku 9ym prąd jest cały czas (z klemy 30)
zmostkowany jest z zasilaniem bezpiecznika 7ego a dalej mostek idzie na bezpiecznik 9y w
gniezdzie czerwonym (jedno niżej) skąd prąd idzie np na światło stopu

w D3 tak samo nie musisz mieć zapłonu aby było zasilanie na OBD

: 18 mar 2017, 17:49
autor: danishow
Całkiem, możliwe. W moim programie pokazuje klemę 15 na bezpieczniku nr. 9 <bezradny>