Strona 1 z 1
[D2 99 3.7PB
] kalirbracja czujnikia skretu
: 01 sie 2012, 11:38
autor: nynek16
ktoę może zna procedure kalibracji czujnika skrętu?
mam polski vag 4.9 i 2.5 i nie wiem co dalej i czy ten pseudo sprzet sie nada?
: 11 sie 2012, 22:01
autor: k44761
Najlepszy do tego byłby jednak VCDS.
Sprawdź najpierw czy kodowanie sterownika to nie same zera. Jeśli wymieniałeś sterownik będą same zera i trzeba najpierw sterownik zakodować. Wtedy pisz, napiszę login i ustalimy kodowanie. Jeśli nie masz zer to ustaw kierownicę do jazdy na wprost, później połącz się z [03] ABS potem measurments blocks, blok 5 miejsce 1 to pozycja kierownicy, powinno być od -5 do 5 stopni, jak lekko poruszysz ma się zmieniać.
Teraz procedura - wykasuj błędy (bez tego nie zrobisz adaptacji), później LOGIN, wpisz 40168, później basic settings, grupa pierwsza i GO!.
: 02 gru 2012, 17:09
autor: merc4891
też, mam podobny problem i próbowałem coś z tym z robic i nic.kiedy w chodze w BASIC SETTINGS nie chce sie połączyć wyskakuje okienko SORRY (dalej nie pamiętam).i gdzie sprawdzić kodowanie sterownika?
: 02 gru 2012, 21:29
autor: pepi
kodowanie sterownika jak jest złe to ci piszczy i wyświetlacz mruga
trudno tego nie zobaczyć :-P
: 08 gru 2012, 09:20
autor: merc4891
niech ktoś napisze jak skalibrować ten czujnik skrętu.krok po kroku
: 08 gru 2012, 20:01
autor: szeryfisch
z tego co pamietam to nie trzeba kalibrowac czujnika skretu zadnym interfejsem. Wystarczy pokrecic kierownica i juz. Kilkukrotnie wymienialem tasmy pod kierownica i nigdy nie bylo problemu.
Moze zacznijmy od tego jakie sa bledy?
: 09 gru 2012, 09:25
autor: pepi
ja miałem tylko błąd czujnika skrętu i po wymianie taśmy to samo
i okazało się że taśmę miałem ok :mrgreen:
a błąd jak był to jest
: 09 gru 2012, 20:07
autor: szeryfisch
moze podaj nr bledu
: 10 gru 2012, 14:40
autor: merc4891
jestem w delegacji i nie mam możliwości sprawnienia.objawy są takie że przejade autkiem około 10km i zapalają mi sie lampki ABS i ESP.i zaczeło sie to po wymianie pąpy doładowującej 8E0614175
: 12 gru 2012, 18:56
autor: pepi
Ustawienie podstawowe
Czujnik kąta skrętu (G85) Calibration
[Wybierz]
[03 - Hamulce ABS]
[Fault Codes - 02]
[Done, Go Back]
Obrócić kierownicę co najmniej 30 ° w lewo i ponownie prosto.
[Pom. Blocks - 08]
Grupa 005 pole 1 (Steering Angle Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0,0 °
Tolerancja (gdy prosto): ± 5,0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Lub [Coding - 11], jeśli się nie jest pokazany
Wpisz 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Grupa 001
[Idź!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
Wszystkie kody błędów powinny zniknęły.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
: 10 paź 2018, 15:44
autor: Preston81
jestem w delegacji i nie mam możliwości sprawnienia.objawy są takie że przejade autkiem około 10km i zapalają mi sie lampki ABS i ESP.i zaczeło sie to po wymianie pąpy doładowującej 8E0614175
przeplywka
: 10 paź 2018, 19:39
autor: CINEK
merc4891 pisze:jestem w delegacji i nie mam możliwości sprawnienia.objawy są takie że przejade autkiem około 10km i zapalają mi sie lampki ABS i ESP.i zaczeło sie to po wymianie pąpy doładowującej 8E0614175
A sprawdzana była pompa wcześniej? Może kupiłes padniętą?
: 21 mar 2020, 19:28
autor: PAlllUCH
Hej. Odkopie trochę temat.
Maglownica po regeneracji. I zaczęły się problemy

Najpierw pękł przewód ze spiralą zasilający maglownice, wymieniony na nowy, tzn zwykły wąż z końcówkami. Ale do rzeczy...
Wywaliło błąd 1044 czyli kodowanie ABS
Po ustawieniu kierownicy w pozycji zero grupa 005 tolerancja 5% , i dalszej procedurze kodowania sterownika wszystko zgasło ładnie pięknie.
JAZDA TESTOWA
Coś zaczęło jakby trzeć w kierownicy przy maksymalnym skręcie w lewo i klops, wysypało błąd czujnika skrętu. Wchodząc ponownie w grupę 005 i kręcąc kierownicą wartości wychylenia się nie zmieniają, wartość ciągle 0.
Tu moje pytanie czy mogła spaść jakaś taśma w tym czujniku, czy mogła się ukręcić czy coś podobnego. Pytanie drugie jak dobrać się do owego czujnika...
Postępy w pracy. Kierownica rozebrana, taśma nawinięta jeszcze raz... i... czujnik skrętu się ożywił. Kalibracja wykonana, kierownica w pozycji 0 (+ - 5) i niby wszystko pięknie ale

Po przekroczeniu ok 35km/h błąd czujnika skrętu dalej wyskakuje

Nie miałem czasu jeszcze ustawić zbieżności (kierownica przekręcona ok 30 stopni ) czy to może mieć wpływ... Czy może mój program VAG COM 3.11 nie do końca ''legalny'' nie jest w stanie zapamiętać ustawień czy coś w tym stylu.
Po temacie. Ustawiona zbieżność i w końcu ZERO błędów
