Strona 1 z 1

[D2 FL] Poziomowanie Xenonów, wartości napięcia czujników.

: 12 paź 2012, 22:10
autor: krzychu22.p1i
Proszę o pomoc osoby posiadające A/S8 z oryginalnym seryjnym nie kombinowanym zawieszeniem 1BE obniżonym 20-30mm o podanie napięć z czujnika przedniego G78 i tylnego G76 jak i numeru kodowania. Na pewno będę musiał obydwa czujniki sprawdzić a tylni leciutko podregulować co by napięciem był przybliżony do przedniego. Z przodu jest 2,48V a z tyłu 3,50V (maxymalna różnica pomiędzy oboma to 0,6V a ja mam 1V :-| -chodzi o zapisanie ustawień po regulacji- ) Nie wiem czy to istotne, przy tych pomiarach mam w baku jakieś 24 litry paliwa.
Czekam na pomoc.

: 13 paź 2012, 18:10
autor: emdzej
Zawieszenie takie mam a to co chcesz wiedzieć da się odczytać z VAG-a? Bo VAG-a też mam.
A dzisiaj właśnie wymieniałem z tyłu na nowy. A trzeba coś robić? Jakąś adaptację? Błędów jak na razie brak.

: 13 paź 2012, 20:22
autor: krzychu22.p1i
Adaptację trzeba robić kiedy wyskoczy info na FISie :lol: A tak to raczej nie. Odnośnie tego co potrzebuję.. Można to sprawdzić w VAGu. Po włączeniu VAGa wejdź w:
55-Xenon range
Meas. Blocks -08
przewiń grupę na 002 i podaj dane z tych 4 okienek. Orientacyjnie też napisz ile masz paliwa w baku.

: 14 paź 2012, 16:40
autor: emdzej
A więc u mnie jest tak:
1. 2,68 V
2. 3,16 V
3. 66
4. 61,44 sekund

Paliwa mam na drugiej kresce tej dłuższej, coś tak jak ty (1/3 baku).

: 14 paź 2012, 17:35
autor: krzychu22.p1i
Dzięki za podanie tych wartości. U Ciebie ładnie mieści się w zakresie do zapisu (masz 0.48V) w moim wypadku jest to 1,06V co uniemożliwia zapisanie ustawień. Chociaż jest na to "tweak" jutro pobawię się ustawieniem tego czujnika na tylnym wahaczu aby mieć wszystko tip top. Wielkie dzięki ;-)

: 14 paź 2012, 17:47
autor: emdzej
Nie ma problemu. Widzę że Twoja będzie jak z fabryki :mrgreen:

: 15 paź 2012, 20:47
autor: krzychu22.p1i
No i po sprawie. Audiczka jak z fabryki, i w końcu xenon świeci tak jak natura chciała. Malyna:D:D Emdzej, jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

: 16 paź 2012, 20:30
autor: emdzej
Czy dobrze myślę że aby ustawić w miarę równe wartości należy pokręcić tym ramieniem od czujnika?

: 16 paź 2012, 21:08
autor: krzychu22.p1i
Ruszanie tym ramieniem zmieniało wartość napięcia, ale finalnie napięcie wyjściowe pozostawało prawie bez zmian. Jednak zbawiennym okazało się poluzowanie 2 nakrętek (na klucz 10mm) mocujących blaszkę na której jest przymocowany cały czujnik. Poprzez uniesienie lub opuszczenie tej blaszki można minimalnie zmienić odczyt czujnika.

: 06 sty 2013, 12:15
autor: Unknown
Mam problem z poziomowaniem u siebie.

Początkowo był problem z przednim sensorem - wymieniłem.
Teraz na przednim mam:
1.78V
Tył:
2.38

Mam połowe zbiornika + pusta butle LPG.

Jak ruszam autem na boki to wartosci sie zmieniają płynnie.

Cały czas wywala mi błąd, że nie ustawione lapmy.

Po włączeniu zapłony lampy idą w dół i wracaja do pozycji (swieci sie na FIS błąd)

Ustawienie adaptacji mam na 45.4%

Chcąc zrobic adaptacje -> grupa 002 -> switch basic settings -> w grupie 2 mam error.

Kabel Polski VAG

co ja moge z tym zrobić jeszcze?

: 06 sty 2013, 12:27
autor: krzychu22.p1i
Kolego, spróbuj przedni czujnik podnieść leciutko do góry tak aby uzyskać te 2V. Sprawa jest tego typu, że aby ustawić kompem xenony różnica pomiędzy przednim a tylnym czujnikiem nie może być większa niż 0.6V. U Ciebie jest równe 0.6V i to robi robotę typu error w grupach. Jeżeli rożnica mniejsza będzie od 0.6V to zapiszesz ustawienia i będzie git. Miałem to samo i udało mi się to ogarnąć.

: 06 sty 2013, 12:33
autor: Unknown
o super, dzięki za szybką odpowiedź.

edit:

Ustawiłem przód 2.36

Miałem problem z włączeniem adaptacji settings block ( 002 ), bo nadał był error.

Okazało się, że najpierw trzeba włączyć blok 001 -> on sobie cos tam pomierzył i dopiero przełączyć na 002 i już były parametry ustawiło się wszystko i błąd znikł.

: 09 sty 2013, 13:49
autor: JPTUNER
A tak w ogóle to ta wartość różnicy między czujnikami (0,6V) to z jakiejś książki?
Ja mam cos ok 1V i wszystko z poziomowaniem ok.

: 09 sty 2013, 14:29
autor: krzychu22.p1i
Nie mam żadnych dokumentów na poparcie tej teorii. Te 0.6V jest tylko do ustawienia poziomowania przy regulacji. Takie info znalazłem na internecie, zarówno na polskim jak i zagranicznym forum i się u mnie sprawdziło. Przy późniejszej eksploatacji do poziomowania mogą być różne wartości jednak do regulacji różnica musi być w granicy 0.6V.

Unknown, myślałem, że rozumiesz procedurę diagnostyczną. Ale ważne, że już nie ma błędu i wszystko śmiga.