Strona 1 z 3

[D2 FL ALL ] Kondycja silnika, które bloki logować

: 02 sty 2013, 12:08
autor: tomi5
Witam, otóż ostatnio walczyłem z Taty skodą 2,5 tdi V6 163KM, straciła moc, i właśnie dzięki logowaniu doszedłem w czym leży problem itd.

Chciałbym sie dowiedziec którym kanałom w naszych silnikach należało by sie przyjrzeć żeby sprawdzić stan podzespołów które odpowiadają za kondycję naszych V8.
Na pewno jest to przepływka czyli kanał 002
Na pewno praca sond lambda i tu nie wiem czy kanał 31, 33
I co jeszcze mozna sprawdzić??? Przy okazji jak ktoć by miał jakieś prawidlowe wartości dla poszczególnych kanalów.
czyli np badając przepływkę musimy wiedziec jaki jest jej prawidłowy zakres pracy itd.
mam gdzies bloki pomiarowe ale jest to chyba tylko do preFL i w dodatku nie ma mojego oznaczenia silnika :)

: 02 sty 2013, 12:42
autor: krzychu22.p1i
Odnośnie przepływki, prawidłowa wartość przy maxymalnie otwartej przepustnicy to jest moc silnika x 0,8, w przypadku Twojej S 360x0,8= 288 gram i tyle powinna wskazywać. Im dalej od tej wartości tym gorzej. Najlepiej to wychwycić jadąc i robiąc logi.

: 02 sty 2013, 15:51
autor: hipcio
tomi zrób logi dla przepływki, nastawników, czasu wtrysku, sond wszystkich, skracania dolotu, kątu zapłonu.
Ale logi to nie wszystko, wazne są odmy, kompresja, szczelnośc. Test drogowy prawde powie tak od 100km/h do 200
Tu masz wszystkie bloki:

http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/


jak coś służe pomocą :mrgreen: co i gdzie i ile powinno być.

: 04 sty 2013, 11:26
autor: sebos17
hipcio pisze: Test drogowy prawde powie tak od 100km/h do 200
Jak powinien wyglądać taki test ? Z którego biegu i jaki orientacyjny czas jest prawidłowy dla zdrowego silnika?

: 04 sty 2013, 17:27
autor: pepi
a nie lepiej pojechać na rolki i moc odczytać ???

: 04 sty 2013, 23:06
autor: wolek
pepi pisze:a nie lepiej pojechać na rolki i moc odczytać ???
ale i ta wartość może nie być miarodajna jeśli obsługa hamowni źle dobierze wartości, pory toczenia itp... a wykres mocy i momentu nie powie czy siedzi przepływka, wtrysk, czy pompa, tylko że nie trzyma serii lub trzyma...

: 05 sty 2013, 10:23
autor: tomi5
No właśnie mi chodziło o sprawdzenie poszczególnych elementów/podzespołów silnika które m.in. odpowaiadają za prawidłową prace silnika oraz jego kondycję,
Bo wiadomo że ta diagnoza nie powie nam ile jest od 0-100km, i rzeczywistą moc silnika.
A np. niedomagająca przepływka może błędów jeszcze nie powodować a już znacznie wpływać na osiągi silnika :)
Tak samo kąt zapłonu itd.
hipcio, czy mógłbyś wypisać nr bloków które podałeś do zdiagnozowania (przepływki, nastawników, czasu wtrysku, sond wszystkich, skracania dolotu, kątu zapłonu)

: 05 sty 2013, 21:20
autor: hipcio
Kurcze dokładnie nie pamiętam tak bez kompa przy aucie, ale według powyższego linka to

02 przepływka i czas wtrysku
90,93 nastawniki
31,32,33 sondy
96 działanie klap w kolektorze
06 kąt zapłonu
Możesz jeszcze w czasie jazdy wypadanie zapłonów sprawdzic chyba 14 i 15 blok albo te okolice

: 06 sty 2013, 12:06
autor: tomi5
wszystkie robimy dynamicznie??
Przepływka na pewno a co z resztą
32 chyba nie ma sensu robic dynamicznie bo tam sie tak szybko nic nie zmnienia
96 i 06 u mnie te kanały odpowiadaja za cos innego
kanał 31 tam widac napiecie sond ale nie widać obrotów żeby mozna było cos wywnioskować
No i 90, 93 dynamicznie czy tylko statycznie.

Wstępnie zrobiłem przepływkę, ale nie dociagnąłem do końca obrotów, max wyszło 247g/s ale jeszcze raz to przetestuje.

[ Dodano: 2013-01-06, 14:17 ]
A więc tak, cos tam z-logowałem :)
Wszystko robione na LPG 3 bieg(2500obr) aż do momentu przełączenia na 4
Grupy: 031,001,033 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110174.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110175.html
Grupy: 090 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110176.html
Grupy: 020,021 - http://vaglog.rtnet.pl/pigulka5_110177.html

Kanał 93 chyba za duża wartość w oknie nr 3??

Obrazek

: 06 sty 2013, 16:11
autor: uszek
No zdecydowanie masz albo problem z napinaczami albo zle ustawiony rozrzad, sam mam podobnie tylko w tym polu 11 ale za 2 tyg bede ustawial jeszcze raz rozrzad, tzn nie bede sciagal paskow tylko poluzuje kola i ustawie na nowo wzgledem siebie i wzgledem walu

: 06 sty 2013, 16:19
autor: tomi5
uszek pisze:No zdecydowanie masz albo problem z napinaczami albo zle ustawiony rozrzad, sam mam podobnie tylko w tym polu 11 ale za 2 tyg bede ustawial jeszcze raz rozrzad, tzn nie bede sciagal paskow tylko poluzuje kola i ustawie na nowo wzgledem siebie i wzgledem walu
A napisz mi jeszcze po czym to wnioskujesz i jak powinno być zrobione??

Już wiem blok 93 wartości w polu 3,4 :) Pisałeś o tym w poście http://www.a8team.pl/d2-00-42pb-lpg-wym ... 691,15.htm
Tam tez hipcio napisał cos na temat nastawników blok 90 nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego, ale w tym bloku chyba wszystko jest ok.

Poza tym u mnie nie słychać stukania przy odpalaniu, no może raz cos usłyszałem, jak były duże temperatury ujemne i odpaliłem zimne auto po kilkudniowym postoju. Było to chwilowe i tak jak pisze usłyszałem to tylko raz, przez dosłownie moment.

: 06 sty 2013, 19:00
autor: hipcio
Jak dla mnie to rozrząd do ustawienia na dzień dobry. Reszta zjawisk czyli napinacz i kulejąca sonda oraz rozjazd miedzy stronami mogą wrócić do normy po prawidłowym ustawieniu wałków.

: 06 sty 2013, 20:27
autor: uszek
blok 90 to jest odpowiedzialny za nastawniki w V6 a w V8 blok 93 tam powinno byc jak najblizej 0 wartosci w 3 i 4 polu.

a wnioskuje to po tym ze najlatwiej jest sprawdzic rozrzad, 12 w jednym polu to jest przestawienie walka o jeden zabek, a pozniej trzeba sie zajac nastawnikami ale to juz grubsza sprawa.
Tak jak napisal hipcio rozrzad sie ustawi dobrze wtedy mozna szukac gdzie indziej, najwazniejsza sprawa to wlasnie rozrzad na znaki i blokady

: 07 sty 2013, 09:57
autor: tomi5
No to jade dzisiaj do mechanika umówić sie na sprawdzenie rozrządu.
A blok 90 za co odpowiada tam też są takie wartości jak w bloku 93 tylko że w 90 mam w 3 i 4 oknie wartości -1 czasami -2 na jałowym, a pod obciążeniem zmienia sie tak jak na logach do 24.

Dodatkowo mam pytanie co do bloku 93.
Powiedzmy ze mechanik stwierdzi że rozrząd był przestawiony i już zrobił tak jak być powinno. Czy od razu w bloku 93 wartości sie zmienią czy trzeba troche pojeździć żeby uległy zmianie.

: 07 sty 2013, 15:19
autor: uszek
wystarczy wziac skasowac bledy (nawet mimo ze ich nie ma) i nastawniki sie zresetuja