Strona 1 z 2
[D2 99 4.2PB/LPG
] Duża ilość błędów
: 04 sty 2013, 21:28
autor: grzybek86
Witam. Disiaj po podpieciu VAG-a wyskoczyło sporo błędów:
17833 Elektrozawór przewietrzania z węglem aktyw. EVAP - zwarcie do masy
17829 P1421 45A5 Zawór / cewka powietrza wtórnego AIR - zwarcie do masy
17843 P1435 45B3 Przekaźnik wtórnego powietrza (AIR)- przekaźnik pompy > zwarcie do masy
17923 Elektrozawór powietrza dolotowego 1 - zwarcie do masy
17938 Czujnik położenia wału korbowego CMP actuator - zwarcie do masy
17922 Elektrozawór powietrza dolotowego 2 - zwarcie do masy
18057 P1649 4689 CAN data bus, ABS - brak sygnału > moduł ABS, przewody, dopasowanie rezystora w ECM.
16538 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - brak sygnału
17539 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17536 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mix)
Samochód A8 99 rok PB+LPG. Brak żadnych objawów silnik chodzi dobrze przyspieszenie to jest normalne. Jedyne co to czasami wyskakuje błąd ABS i ESP.
Prosze o jakies sugestie od czego zacząc.
: 04 sty 2013, 22:29
autor: wolek
skasuj błędy i zrób odczyt po jeździe testowej, wielce prawdopodobne ze sporo zniknie, co do sond hmm miernik i sprawdź oporność grzałek nie mam schematu ale ktoś na pewno poda ci pin out, dodatkowo sprawdź stan kostek sterownika silnika bo tu może być problem.
: 04 sty 2013, 22:48
autor: grzybek86
no właśnie skasowalem błędy i nawet nie musiałem robic jazdy testowej bo po odpaleniu auto wszsytko wróciło. zastanawia mnie fakt ze sporo błędów ma zwarcie do masy, i to ze nie ma to wpływu na prace silnika i osiągi
: 04 sty 2013, 22:55
autor: wolek
zwarcie do masy wcale nie musi oznaczać zwarcia a przerwe w obwodzie elektrycznym, btw błędów masz tyle jak by autko było conajmniej po zalaniu/powodzi

: 04 sty 2013, 23:00
autor: grzybek86
nie no raczej nie naszczecie auto kupiłem od pewngo poprzedniego wlaścicielo i słuzy mi juz dobrze prawie 3 lata i dopiero dzis te błędy. cos mi sie wydaje ze bez dobrego elektryka sie nie obejdzie. a jesli chodzi o błąd 18057 to mozliwe ze padł moduł ABS?
: 04 sty 2013, 23:12
autor: wolek
a jakie błędy masz w ABS`ie? często w sterowniku ABS umierają kondensatory. nie pamiętam dokładnie jak to było ale przy skanowaniu ABS w D2 chyba trzeba wcisnąć hamulec ale nie jestem pewien coś mi tylko świta. Natomiast sterowniki można poddać regeneracji. Na allegro są/były ogłoszenia z tym związane, ale zacznij od błędów.
: 04 sty 2013, 23:15
autor: grzybek86
no jedynie w ABS mam ten 18057 i 65535 uszkodzony modół sterujący ale nie moge zrobic testu wyjsc w VAG-u nie chce sie łączyc z ABSem
: 05 sty 2013, 01:03
autor: shaqal
Tak naprawde wszystkie te błędy silnika są dość typowe dla aut z lpg.
Najlepiej skasować, poeździc troche i zobaczyć co się będzie działo.
: 05 sty 2013, 01:10
autor: Simone331
shaqal pisze:Tak naprawde wszystkie te błędy silnika są dość typowe dla aut z lpg.
Najlepiej skasować, poeździc troche i zobaczyć co się będzie działo.
Nawet na gazie nie mają prawa wyskakiwać jakiekolwiek błędy. Jedynie błąd sondy jest dopuszczalny jeśli było potrzebne wpiecie się w nią podczas regulacji gazu. Sprawny gazownik nie potrzebuje jej do prawidłowego ustawienia mapy.
Jakbyś uważniej czytał to zauważyłbyś, że kolega
grzybek86 pisze, że po skasowaniu nie musiał nawet robić jazdy testowej bo błędy powracały.
Wiem, że późno już, ale więcej uwagi panowie.

: 05 sty 2013, 14:27
autor: VanDyke
Co do błędów: 17833, 17843, 17829 - bezpiecznik sprawdziłeś?
: 05 sty 2013, 20:45
autor: grzybek86
no dzisiaj nie miałem czasu ale jutro za dnia sprawdze bezpieczniki, tylko czy czasami jakby bezpiecznik był walnięty to cos moze by nie działało tez i można by było sie skapnąc ale kto wie. Mowisz o bezpiecznikach pod schowkiem czy jeszcze inne? bo nie wiem ktore konkretnie za to odpowiadają
Re: A8 99r. Duża ilość błędów
: 05 sty 2013, 22:01
autor: FOSS
grzybek86, zakładając temat masz tam rozwijaną listę [tagów] obejmującą wszystkie modele i wersje silnikowe - tego masz używać a nie wpisywać z palca "A8 99r.".
Pozdrawiam, FOSS
: 06 sty 2013, 11:55
autor: VanDyke
W Audi TT mojej siostry również wyskoczyły swego czasu te same błędy co u Ciebie, dokładnie 17833, 17843, 17829 z informacją "Short to Ground". Przyczyną był właśnie spalony bezpiecznik. Podałem ten trop bo może w A8 też będzie podobnie.
Tu masz link do schematu instalacji elektrycznej:
http://www.castor-troy.com/v8/ABZ%204.2V8%20Wiring.pdf
Na stronie nr 4 masz zaznaczony ten zawór (N80), który zgłasza błąd 17833.
[ Dodano: 2013-01-06, 12:01 ]
Teraz dopiero zauważyłem...
Zerknij tutaj i będziesz miał już chyba odpowiedź co trapi Twój samochód:
http://a8team.pl/d2-99-28pb-lpg-nierown ... vt3386.htm
: 06 sty 2013, 15:40
autor: grzybek86
Dzieki za namiary dzisiaj jeszcze posprawdzam bezpieczniki i dam znac czy cos pomogło.
[ Dodano: 2013-01-06, 15:43 ]
gdzie jeszcze znajdują sie bezpieczniki prócz tych pod schowkiem
: 06 sty 2013, 15:51
autor: VanDyke
Nie orientuję się ale to raczej nie będzie jednak wina bezpiecznika. Zerknij do linku, który podałem - kolega miał identyczne błędy jak Ty. Napisał jak to rozwiązał.