Strona 1 z 2

[D2 ALL ] Kodowanie naszych sterowników w A8

: 12 maja 2013, 20:32
autor: SamackA8
Witam. Czy ktoś bawił się już w kodowanie różnych sterowników w naszych A8? Znalazłem dużo ciekawych opcji takich jak test licznika przy starcie zapłonu, składanie lusterek z pilota, tylko nigdzie nie ma takich instrukcji do A8 jak to zrobić. Jest tylko do A4,A3 etc.

: 15 maja 2013, 16:36
autor: pepi
i a6 :-D

: 15 maja 2013, 21:29
autor: mdamian
SamackA8 pisze: Czy ktoś bawił się już w kodowanie różnych sterowników w naszych A8? Znalazłem dużo ciekawych opcji takich jak test licznika przy starcie zapłonu, składanie lusterek z pilota, tylko nigdzie nie ma takich instrukcji do A8 jak to zrobić.
Widziałem kiedyś coś takiego na youtube.pl , chłop podchodzi do auta (A8 D2) , otwiera auto z pilota , a zegary się podświetlają i jest robiony test licznika .
Zadałem pytanie na forum i obeszło się bez echa .

Panowie , szukam i nie mogę znaleźć , ma ktoś może temat jak się kodowało akumulator vagiem ??

: 23 maja 2013, 19:31
autor: maciu
o opcjach licznika już było - tylko modelowy 2002

: 23 maja 2013, 23:13
autor: szeryfisch
w d2 nie bylo jak pamietam opcji kodowania aku.

: 24 maja 2013, 00:11
autor: Gość
szeryfisch pisze:w d2 nie bylo jak pamietam opcji kodowania aku.
I nadal nie ma :)

: 24 maja 2013, 10:03
autor: mdamian
To czemu po wymianie na nowy aku , auto postoi 5 dni i aku rozładowany ??
Nic nie pobiera prądu żeby , aż tak rozładowywało akumulator .
Już jestem głupi , to 3 bateria w ciągu 2 lat :/ :evil:

: 24 maja 2013, 12:49
autor: marekp750
Musisz zmierzyć pobór prądu z aku.
Miernik do bagażnika. Klema ujemna odłączyć i wpiąć miernik.
Przymknąć klapę bagażnika (miernik na zewnątrz).

Lookasz na miernik co jakiś czas i patrzysz co tam ciekawego wskazuje.

Ogólnie w totalnym spoczynku (cała elektronika poszła spać) powinno
wskazywać nie więcej niż 120-140 mA (0,12 - 0.14 A).

Chociaż zależy to od auta.

Najpierw pomierz i daj znać co pokazuje amperomierz.

Jedna żaróweczka 5W daje pobór prądu w grnicach: 5/12,5 = 0.4 A ....

1 A prądu pobierany przez godzinę "zje" 1 Ah z aku, aku musi mieć z 40% pojemności by jeszcze zakręcić silnikiem.

1 doba ma 24h, aku 90 Ah po 2 dniach z poborem 1A będzie miał problem z kręceniem silnika.

: 24 maja 2013, 12:58
autor: mdamian
marekp750, Muszę się przyznać , że nie potrafię obsługiwać i nie posiadam takiego urządzenia .
Widzę że jesteś z okolic 3 miasta , jak odbiorę autko od mechanika to podjadę jak znajdziesz chwilkę i pomierzymy , co ty na to ???

: 24 maja 2013, 13:08
autor: marekp750
ok. zmówimy się

: 24 maja 2013, 13:43
autor: Gość
mdamian, Miernik w sklepie 20zeta kosztuje :) Mozna droższy jak kto chce i warto go mieć bo to bardziej sie przydaje jak jakiś VAG.
Nasze przedlifty mają własnie tę szczególna zalete że nie sa az tak skomplikowane czy wymagające pod wzgledem elektronicznym jak nowsze szczególnie D3 :)

: 24 maja 2013, 17:12
autor: pepi
czym nowsze auta tym głupsze i z punktu widzenia właściciela piorą bardziej kieszeń :-D
a nie patrzyłeś czy w bagażniku lub schowku żarówka ci się nie pali ;-)

: 24 maja 2013, 19:15
autor: kmicic-lt
mdamian Powiem Ci, że dzisiejsze akumulatory sa do bani. Ja kupiłem Kagera gdzies tak ok. 95Ah i jestem z niego niezadowolony. Zostawie radio właczone lub swiatla postojowe (diody ) na 2h i jest juz masakra. Moze jakbym kupil jakies oryginalne aku - to byloby wszystk ok. Tak samo mam w Vectrze zima postoi jakies 2- 3 tyg. (bez alarmu) i tez jest lipa. No i w T4 kupilem skandynawski wytwor i zonk po pół roku, auto postoi w garazu z 2 tyg. na czujnym alarmie i lipa. Produkuja te akumulatory już chyba na pałę.Na Kagerze sie przejechałem - nastepnym razem kupie Varte lub jakiegos Bosha - sa drozsze ale na nich sie nie zawodzilem.

: 24 maja 2013, 19:26
autor: mdamian
pepi, W schowku mam lampkę połamaną i tam jest odłączona , w bagażniku też mam odłączone lampki .

Apophis, Trzeba to jeszcze umieć obsługiwać :mrgreen:

: 24 maja 2013, 19:36
autor: Gość
mdamian pisze:Apophis, Trzeba to jeszcze umieć obsługiwać :mrgreen:
Ale tam jest instrukcja jak dla dzieci i nawet google ci pomoże :)
WIecie co ja kupiłem w 2008 roku zaraz po kupnie audi aku co ma 75Ah i jest NO NAME za 200zł wtedy. Auto stało nieraz i po 3 miesiące na alarmie i odpalało! No fakt że nie był super ale jeździł a jak przestałem jeździć na swiatłach to zdecydowanie odzył. Nastepny aku bedzie BOSH S5 o odpowiednich parametrach i raczej jestem pewien że przezyje kolejne lata bo w inne auta pakowałem takie akumulatory i spisywały sie znakomicie.