Strona 1 z 1

[D3 03 3.7MPI ] Błędy do oceny

: 03 paź 2013, 10:12
autor: colln
Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)

ktoś wie o co konkretnie chodzi?

Re: Błędy do oceny

: 07 paź 2013, 01:15
autor: FOSS
colln pisze:Błędy:
Pierwszy w grupie silnik
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)
Uszkodzony "zawór wspornika momentu obrotowego" czyli tłumacząc na ludzki uszkodzona przednia poduszka silnika.
Ta poduszka jest fabrycznie elektrycznie diagnozowalna ale jak będziesz kupował w ASO to dostaniesz zwykłą gumową bo takie wychodziły w późniejszych rocznikach. Razem z poduszką musisz zakupić adapter - podłączasz pod kostkę poduszki i to oszukuje komputer który już nie zgłasza błędu ;-)

: 07 paź 2013, 08:17
autor: pioter
Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ?

: 07 paź 2013, 09:41
autor: colln
Zapytałem w międzyczasie też na vwonline.pl

...Błąd dotyczy poduszki silnika a dokładniej zaworu który się w
niej znajduje a ma za zadanie zmieniać twardość zawieszenia silnika
zależnie od momentu obrotowego przekazywanego do skrzyni biegów. Krótko
mówiąc na postoju czy podczas małego obciążenia poduszka jest miękka
i maksymalnie tłumi drgania a podczas gwałtownego przyspieszania utwardza
się.
Błąd najczęściej dotyczy uszkodzonej wiązki przewodów (w takim
przypadku należy wziąć pod uwagę przepalenie bezpieczników jak też
dość często ulegają uszkodzeniu same poduszki silnika.
Wspomniana usterka nie ma wpływu na pracę silnika.

: 07 paź 2013, 13:38
autor: FOSS
pioter pisze:Ile kosztuje taki adapter i jaki jest jego numer ?
Adapter 4E0.971.067.A
jak mniemam dostępne tylko w ASO w cenie ~60pln

Jak już pisałem powyżej myk polega na tym, że w pierwszych rocznikach była to poduszka elektryczna diagnozowana przez sterownik silnika a w następnych rocznikach ta diagnoza została już z programu wycięta a poduszkę zmieniono na zwykłą gumową wkładkę.
Poduszkę wymienia się zawsze na tą zwykłą gumową i dodatkowo do aut z pierwszych roczników dołożyć trzeba ten adapter aby oszukać sterownik silnika i tą diagnozę.

: 07 paź 2013, 16:33
autor: pioter
Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć .

: 07 paź 2013, 20:44
autor: FOSS
pioter pisze:Dzięki . Jedną jak zmieniałem to udało mi się kupić nową ale była identyczna jak ta stara i błędu nie pokazuje , może ktoś na allegro miał stare zapasy . Została mi jeszcze lewa do zmiany i pewnie jak kupię to trzeba będzie adapter dołożyć .
Oj panie kolego, nie doczytałeś chyba ;-)

Ja pisałem o konkretnym błędzie i konkretnej poduszce.
W D3 wszystkie 3 poduszki są diagnozowalne - 2 pod silnikiem (prawa i lewa) oraz przednia którą nazywa się wspornikiem momentu obrotowego.

W poduszkach dolnych (prawa/lewa) nic szczególnego się nie zmieniło i kupujesz takie jakie miałeś i jak sądzę to o nich właśnie piszesz.
Zmiana dotyczy natomiast poduszki przedniej i to ją właśnie opisywałem powyżej ;-)

: 07 paź 2013, 21:42
autor: pioter
Za mało snu ostatnio , nie doczytałem .

: 16 paź 2013, 08:38
autor: colln
P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)

Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany

: 16 paź 2013, 10:46
autor: FOSS
colln pisze:P1876 Valve for torque Support mount: open circuit (otwarty obwód)

drugi błąd w Can Gateway
381 Databus Instrument Cluster (wyciek)

Po skasowaniu i tygodniu obserwacji nie wystąpiły ponownie, wnioskuję że winę ponosi himerycznie wrażliwa elektronika w tym aucie - akumulator był trochę rozładowany
Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.

Pierwszy dotyczy przedniej poduszki silnika, drugi stricte elektroniki.

: 20 paź 2013, 00:19
autor: colln
FOSS pisze:Jeżeli jeździłeś przez tydzień i nic ponownie się nie pojawiło to raczej elektronika.
Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ?

: 20 paź 2013, 00:30
autor: FOSS
colln pisze:Doprecyzuje - elektroniki masz na myśli to co pisałem - spadek napięcia albo coś w tym stylu ?
Tak, spadki napięć i głupie błędy tym spowodowane.
Niestety przy spadkach napięcia zasilania D3 zapisuje w sterownikach różne błędy, czasem nie mające zupełnie odzwierciedlenia z rzeczywistym stanem konkretnych podzespołów :-?