Strona 1 z 2

[D3 02 4.2MPI ] Błędy do oceny.

: 08 paź 2013, 17:46
autor: datelos
Witam. Nabyłem vcds z adako. wywala takowe błędy:

Adres 01: Silnik Plik etykiet: 077-910-560-BFM.lbl
Oznaczenie elementu SW: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560 *
Komponent: 4.2L V8/5V *G 0040
Weryfikacja: 00000000 Numer seryjny: AUX3Z0B7301106
Kodowanie: 0011773
Kod serwisu: WSC 00650 223 81819
VCID: 234507C1E25F31001D9

8 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 004 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
18010 - Zasilanie napięciowe zacisku 30
P1602 - 002 - napięcie za niskie - Sporadyczny
19510 - Rozrusznik nie obraca się
P3054 - 001 - mechanicznie zablokowany lub usterka elektryczna - Sporadyczny
16684 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
P0300 - 001 - - MIL zapalona
16692 - Cylinder 8
P0308 - 001 - rozpoznane wypadanie zapłonów - MIL zapalona
17718 - Sterowanie zapłonem cylindra 10
P1310 - 001 - zwarcie z masą
Kody gotowości: 0000 1000

Cewka pada to kumam ale zbyt uboga mięszanka nic mi nie mówi i 10 cylinder na 8 obecnych w aucie również(dwa dni temu wszystkie świece nowe)
Jeszcze jedno (głupie ) pytanie siedząc za kierą ósmy to który?

: 10 paź 2013, 11:48
autor: FOSS
Po pierwsze to skasuj, pojeździj i sprawdź ponownie - no chyba, że to już po takich zabiegach.

Jak cewka kuleje to zmieniaj czym prędzej bo jak szczęścia zabraknie to uwali ci sterownik silnika.

Jakby coś to mam na sprzedaż kilka cewek - z numerami po akcji serwisowej czyli te bez wad fabrycznych.

: 10 paź 2013, 14:03
autor: datelos
Cholera cewkę nabyłem ale w dobrej cenia beru za 120pln.
A co to bedzie ta uboga mięsznka ? Który to bedzie 8 cylinder stojąc przodem do samochodu.
Dzięki.

: 10 paź 2013, 22:34
autor: colln
Auto bez LPG ?

17718 - Sterowanie zapłonem cylindra 10

kurcze skąd się biorą takie błędy - ma ktoś w ogóle opis takiego ?

[ Dodano: 2013-10-10, 23:14 ]
datelos pisze: Jeszcze jedno (głópie ) pytanie siedząc za kierą ósmy to który?
najbliżej kierowcy ( o ile europejska wersja) czyli jak otworzysz maskę to po prawej najdalej

: 11 paź 2013, 08:42
autor: datelos
Bez LPG.
Dzięki. W sobotę dłubnę i się pochwalę.

: 11 paź 2013, 09:19
autor: FOSS
colln pisze:17718 - Sterowanie zapłonem cylindra 10

kurcze skąd się biorą takie błędy - ma ktoś w ogóle opis takiego ?
Nie wiem, może ze spadku napięcia na akumulatorze - D3 jest na to bardzo wrażliwe i w przypadku spadku napięcia potrafi sypać głupimi błędami po wszystkich sterownikach.

Dlatego pisałem - skasować błędy bezpośrednio ze sterownika silnika, ze skrzyni, z ABS a najlepiej ze wszystkich, potem zrobić trochę dłuższą jazdę testową (szybciej, wolniej, na niskich, na wysokich, na Drive, na Tip) a na koniec ponownie skanowanie błędów i wtedy wrzucić tu to co się pojawiło.

: 11 paź 2013, 21:55
autor: Pepeka
datelos pisze:A co to bedzie ta uboga mięsznka ?
Najczęściej lewizna, lub nieszczelność na przewodach podciśnienia

: 13 paź 2013, 18:06
autor: datelos
Witam. Cewka nowa , błąd zniknął.
Wymieniłem również klocki tył, tak podawał komp zrobiłem wzystkie trzy procedury aby skasować klocki z FIS ale nie znikają . Nie wyświetla żadnych błędów hamólca z kompa. A jak to jest z klockami przód czy też vcds pokazuje które klocki.
Wali dalej z tą mięsznką:

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 004 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 1000
Zacznę od szcelnośći i podciśnień ale każda sugestia jest bezcenna.
A wentylator włącza asię tylko przy pierwszym odpaleniu jak się auto nagrzeje spokój.
Dzięki i pozdrawiam.

: 13 paź 2013, 23:02
autor: FOSS
datelos pisze:Witam. Cewka nowa , błąd zniknął.
Ale który błąd?...
datelos pisze:Wymieniłem również klocki tył, tak podawał komp zrobiłem wzystkie trzy procedury aby skasować klocki z FIS ale nie znikają .
Nie kumam o co chodzi :roll:
Jakie 3 procedury?...
Jeżeli piszesz o wymianie klocków z tyłu to procedura jest chyba jedna właściwa :roll:
datelos pisze:Nie wyświetla żadnych błędów hamólca z kompa. A jak to jest z klockami przód czy też vcds pokazuje które klocki.
Co to znaczy?
- VCDS nie ma żadnych zapisanych błędów w sterowniku hamulca postojowego?
- VCDS nie informuje o zużytych klockach w sterowniku hamulca postojowego?
- VCDS nie ma żadnych zapisanych błędów nt. hamulcy w żadnym innym sterowniku?
- VCDS nie informuje o zużytych klockach w żadnym innym sterowniku?
- FIS informuje o zużytych klockach?
- FIS informuje o awarii hamulca postojowego?
- inne info nie zawarte powyżej?
datelos pisze:A jak to jest z klockami przód czy też vcds pokazuje które klocki.
O co dokładnie pytasz?... o klocki przód czy ogólnie o klocki?

FIS informuje o zużytych klockach zarówno na osi przedniej jak i na osi tylnej.
Na osi przedniej pomiar grubości klocka odbywa się trywialnie poprzez czujniki przy klockach hamulcowych a na osi tylnej za pomocą silniczków hamulca postojowego przy czym awaria układu hamulca postojowego może również powodować także sygnalizację skończonych klocków z tyłu.

VCDS w sterowniku hamulca postojowego informuje zarówno o sprawności układu jak i o grubości klocków. Nie pamiętam gdzie w VCDS pojawia się info o skończonych klockach z przodu.
datelos pisze:Wali dalej z tą mięsznką:

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
17544 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
18080 - Sterowanie wentylatora chłodnicy płynu chłodzącego 1
P1672 - 004 - przerwa/zwarcie z masą - Sporadyczny
Kody gotowości: 0000 1000
Zacznę od szcelnośći i podciśnień ale każda sugestia jest bezcenna.
Jak auto pracuje?... poprawnie czy jakoś kuleje??
Może sondy lambda?... nie zawsze ich usterka powoduje zapisanie błędu w sterowniku.
A może to wina LPG??... o ile je posiadasz.... w profilu wprawdzie nie masz LPG ale masz skrzynię Multitronic której twoje auto na pewno nie posiada więc może popraw profil co by była pewność o czym dyskutujemy ;-)


Więcej danych potrzebne :-x
datelos pisze:A wentylator włącza asię tylko przy pierwszym odpaleniu jak się auto nagrzeje spokój.
Tzn. że jak konkretnie?... przy rozruchu włącza się na chwilę o potem wyłącza czy o co chodzi??
Patrząc na błąd to wentylator główny uwalony ale równie dobrze może być coś innego co powoduje jego niepoprawną pracę i taką właśnie diagnostykę.



Jak piszesz nie precyzyjnie to nie ma jak ci coś konkretnego podpowiedzieć :roll:
Nie masz tam w swojej jakiegoś doktora od Audi ???

: 15 paź 2013, 18:11
autor: datelos
Zniknął błąd wypadanie zapłonu cyl 8 oraz dziwny cyl 10.

Procedury to jak słusznie zauważyłeś jedna słuszna w 3-ech etapach.

Na fisie nadal wyswietla zużyte okładziny hamulcowe, stąd pytanie o okładziny przód(Nabyłem nowe bo moje miały ok 4mm) myslę , że to pomoże zlikwidować klocki na fise.

VCDS w żadnym sterowniu(i pełnym skanie ) nie informuje o klockach . Wyświetla je tylko na fisie.

Zbyt uboga mięszanka wyskakuje nadal , idąc za sugestią kolegi PEPEKA, sprawdziłem dzisiaj cały dolot i podciśnienia w dwuch punktach był brak opasek zaciskowych (jedna uszkodzona na dolocie do sameco silnika i na jednym podciśnieniu jej brak) skanowanie , kasowanie i błędy nie wróciły. Oby to było to. tylko zrobiłem dopiero z 50 km.
Jakiś miesiąc temu wywalało błą rząd pierwszy sonda lambda zwarcie do masy sporadycznie obwód grzejny. Poczyściłem wszystkie wtyczki od sond polatałem z 800 km i błąd nie wrócił.

Wentylator błąd j/w . Po porannym odpaleniu auta wentylator załącz się na maxa(wyłączenie silnika a wentylator nadal pompuje ok 1 min) występuje tylko na zimnym silniku.

A co do mechanika w mojej okolicy to jak bym ich wszystkich słuchał do dobe S8 by wyszło z mojego A8.
Dzieki .

Sory z chaos wcześniejszych pytań.

: 15 paź 2013, 20:24
autor: FOSS
datelos pisze:Wentylator błąd j/w . Po porannym odpaleniu auta wentylator załącz się na maxa(wyłączenie silnika a wentylator nadal pompuje ok 1 min) występuje tylko na zimnym silniku.
Cóż, pewnie wentylator walnięty i od tego bym zaczął.
Niestety to nie jest tylko wiatrak ale wentylator z własnym sterownikiem - szukaj takiego o konkretnym numerze, nie wierz sprzedającym że inny też będzie pasował bo musi być taki z konkretnym sterownikiem.

Niestety wymiana też nie należy do tych łatwych.
Jak masz 2 duże wentylatory to do wymiany wentylatora musisz rozebrać cały przód razem z chłodnicami.
W innej konfiguracji wentylatorów (sam jeden duży bądź jeden duży drugi mały) jest prawdopodobnie tyle samo roboty.

: 16 paź 2013, 17:32
autor: datelos
O wentylatorach to temat mam ogarnięty bo padł mi kiedyś od klimy(i zgodność nr to podstawa , ale z głupa można podzwonić po serwisach a tam CZASAMI podadzą na jakie nr są zamienne).

Bardzięj do tematu z wątku, 63 km przejechane i powrót zbyt ubogiej mięsznki. Jakie parametry powinny wskazywać sondy, i jak rozpoznać która z 4-ech obecnych pada( w sensie wskazania napięć o ile dobrze pamiętam) .
Jak są opisane sondy przed i za katem oraz lewa i prawa strona silnika stojąc przodem do auta?
Pozdrawiam dzieki.

: 06 lut 2014, 11:22
autor: tomi5
Odgrzeje trochę, bo u mnie dziś rano po odpaleniu silnik zaczął kulec.
Wyswietlila się kontrolka silnika.
Na Vag 2 błędy
16684
16689
Z tego o sprawdziłem to dotyczy losowego wypadania zaplonu i cylinder 5.
Możecie mi napisać jak poznać czy cewka w aucie jest ta z wadą fabryczna czy juz pozbawiona wady.

: 06 lut 2014, 12:04
autor: labas
Przełóż cewkę na inny cylinder.

: 06 lut 2014, 12:29
autor: tomi5
Będę zmieniał miejscami i cewki i świece.
Ale jak rozpoznać cewki wadliwe które wymienia ASO