Strona 1 z 3

[D3 05 3.0TDI ] Błędy do oceny

: 24 lut 2014, 01:19
autor: unknownuser
Witam

Mam kłopot z powracającymi błędami, prosiłbym o jakieś sugestie:

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
1 Fault Found:
006257 - Transmission Mount Valve 2 (N263): Short to Plus
P1871 - 001 - Upper Limit Exceeded
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
1 Fault Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

/tutaj powinienem zacząć od adaptacji, ale potrzebowałbym opisu; ostatnio wymieniałem termostat/
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
/tutaj powinienem również zacząć od adaptacji/kodowania, ale potrzebowałbym opisu/
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat
2 Faults Found:
01406 - No Flame
000 - -
02251 - Heater Unit Locked
000 - -
/według moich informacji auto nie ma ogrzewania postojowego... chyba, że się mylę lub jest dogrzewacz/
-------------------------------------------------------------------------------

Błędy powracają po wykasowaniu i są od dłuższego czasu. Będę wdzięczny za podpowiedzi. Zastanawiam się czy błąd z silnika nie wpływa na rozładowywanie akumulatora, ponieważ auto po postoju ma kłopot z uruchomieniem, a akumulator jest nowy (chociaż jeszcze bez adaptacji).

pozdrawiam



Poprawiłem tytuł ( Tagi wybiera się z listy obok napisu Temat ) nie piszemy ich ręcznie

: 24 lut 2014, 07:25
autor: shaqal
W silniku błąd mówi o usterce lewej elektrycznej poduszki pod skrzynią biegów.

Klimatyzacja: adaptacja powinna wystarczyc, termostat nie ma tu nic do tego.

Liczniki: muszą byc źle zakodowane.

: 24 lut 2014, 10:30
autor: unknownuser
Przy silniku, jeżeli mówimy o poduszce pod skrzynią, tam jest opis o zwarciu na plusie, czyli w pierwszej kolejności przejrzeć instalację wokół poduszki w poszukiwaniu uszkodzenia przewodu? Ten błąd chyba będzie związany z rozładowywaniem akumulatora po dłuższym postoju...

Ma ktoś namiary na instrukcje adaptacji klimatyzacji i kodowania licznika?

Z webasto to chyba z racji, że to diesel to będzie miał dogrzewacz i pewnie trzeba będzie zaryzykować z jego odblokowaniem, a następnie obserwować czy ruszy. W którym miejscu szukać dogrzewacza, żeby zobaczyć w jakiej jest wersji (może się okaże, że mam pełne ogrzewanie postojowe).

: 24 lut 2014, 19:56
autor: shaqal
Ocen wzrokowo czy poduszka jest jeszcze wporządku czy juz nie, błędy od nich często sie pojawiają, można zignorować.

Zdjęcie z etki:


Obrazek

: 24 lut 2014, 21:39
autor: tobi
Co do pierwszego błędu z poduszką to Cię trochę zmartwię. Na pewno nie ma wpływu na rozładowywanie sie akumulatora. U mnie leżą dwie poduszki skrzyni (koszt jednej w ASO to coś około 2000 PLN) Są osoby które temat poduszek załatwiaja jakimiś rezystorami. Jednak osobiście akumulatora bez odpowiedniego kodowania/adaptacji bym nie wkładał i tak długo nie jeździł.
Coś dłubałeś w 17 : Instument ? Poprzedni właściciel dłubał ?

: 27 lut 2014, 02:31
autor: unknownuser
Address 01: Engine
Przy silniku jeżeli poduszka padła to czemu jest dopisek "short to plus", nie oznacza to zwarcia w obwodzie? Może warto przejrzeć instalację w okolicy poduszki w poszukiwaniu uszkodzeń, wyczyścić styki i może to ruszy, czy tylko wymiana?
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Szukałem instrukcji adaptacji, ale nic nie znalazłem, nikt nie może pomóc?
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Szukałem informacji o kodowaniu i znalazłem coś takiego:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ter#Coding
Jeżeli dobrze rozumiem to muszę wpisać ciąg 7 znaków adekwatny do wyposażenia i tego co chcę uzyskać. Niestety mam kłopot już na początku, mam opcje:

????xxx: Options

+0016 = Tire Pressure Monitoring System (MY 2005+)
+0032 = Advanced Frontlightning System (MY 2006+)

Czyli zaczynam od 0016 lub 0032, ale nie wiem co wybrać, bo pierwszej opcji chyba nie mam, a co do drugiej to nie wiem co oznacza.

Potem mam wybór kraju, to będzie zakładam 1 = Rest of World (Left-Hand-Drive).

Następnie 0 = No Seatbelt Warning

I przy ostatniej pozycji znowu kłopot bo nie rozumiem co to jest "Parking Light LED" i nie rozumiem opisów "Needles" i "Scales"
-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat
01406 - No Flame
Z tego co doczytałem to przyczyną może być rezerwa paliwa, bo akurat mam mało. Zalecane jest także ustawienie "Basic Setting"
Chciaż podejrzewam, że przyczyna jest poważniejsza, bo jest przecież też drugi błąd o zablokowaniu urządzenia. Zacznę więc od odblokowania urządzenia, znalazłem instrukcję:
"When found in Aux Heater module of Audi A8 (4E), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 007, then clear fault codes."
Zastanawiałem się też czy mam ogrzewanie czy dogrzewacz, po VINie wychodzi, że mam piec 4E0815071E, niestety nie wiem czy to pełne webasto czy tylko dogrzewanie. Z VINu wychodzi także, że mam sterownik 4E0909509, czyli możliwe, że wystarczy dokupić pilota i miałbym sprawne ogrzewanie? Jakiego pilota szukać i gdzie znajduje się sterownik pilota, bo jaj informację, że w słupku C, ale nie wiem z której strony.
-------------------------------------------------------------------------------

Jeżeli ktoś może coś pomóc to będę wdzięczny, bo póki co to stoję w miejscu trochę jednak...

Pozdrawiam

: 27 lut 2014, 21:02
autor: tobi
Przy poduszce silnika to się raczej nie ma co rozłączyć. No chyba że masz gryzonie w garażu.
Ja bym się tym nie zajmował.
Jakie masz to auto bo brakuje w profilu ?
Mogę Ci podać jakie ja mam kodowania.
Nie mam ogrzewania postojowego a jedynie dogrzewacz.

: 28 lut 2014, 20:15
autor: unknownuser
Mam autko opisane w profilu ;-)

To jest D3 z 2005 roku z 3.0 TDI quattro.

Generalnie tak coś słabo nam ta dyskusja idzie, shaqal się odezwał na początku, później tobi zaczął podpowiadać, a poza tym to cisza... nie wiem czy to kwestia, że jestem nowy czy coś nie tak napisałem?

pozdrawiam

: 28 lut 2014, 21:09
autor: tobi
Będę jakoś przy aucie to sprawdzę te dwa moduły u siebie. Przynajmniej uda się rozkminić co to za ogrzewanie. U mnie tak jest że jak mało paliwa to zapisuje się błąd w dogrzewaczu.
Zobacz ten wątek
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1542192.html
Ewidentnie trzeba najpierw odblokować.
Z takimi błędami to auto kupiłeś czy błędy pojawiły się w trakcie Twojej eksploatacji ?

: 01 mar 2014, 09:54
autor: unknownuser
Z ogrzewaniem/dogrzewaczem to na 100% zacznę od odblokowania i dam znać za jakiś czas, bo dziś wyjeżdżam na kilka dni.

pozdrawiam

: 01 mar 2014, 10:13
autor: krzychu22.p1i
A jak z poduszką?

: 02 mar 2014, 16:24
autor: unknownuser
Poduszkę oglądał mechanik i mówił, że wygląda w porządku, pytałem też czy kłopotliwa jest jej wymiana i mówił, że nie, więc zastanawiam się czy by nie zaryzykować z zakupem używanej za około 200zł, bo niestety nowa kosztuje 1200zł w ASO jak pytałem. Tylko nie wiem czy nie szkoda kasy, bo pewnie kupię to samo co mam ;-) Albo kupić i tylko podłączyć bez montażu, żeby zobaczyć czy błąd da się wykasować i dopiero montować?

Powalczę w tygodniu z tymi tematami... z połową rzeczy, o które pytałem już wiem jak zacząć (poduszka i webasto), nie mam narazie tylko pomysłu na adaptację klimatyzacji i kodowanie licznika...

pozdrawiam

PS. Próbowałem się dowiedzieć w ASO czy mam ogrzewanie czy dogrzewacz i podali mi tylko nr części 4E0815071E, ktoś się orientuje jaka to będzie opcja? Bo podobno mam też sterownik radiowy, a jeżeli tak to możę wystarczy dokupić pilota i miałbym pełne ogrzewanie?

: 02 mar 2014, 20:32
autor: shaqal
Używana na 90% też będzie generowala błąd.

Obrazek

: 02 mar 2014, 23:06
autor: unknownuser
Z używaną poduszką zastanawiam się czy błąd pokaże się już po podłączeniu "na krótko", czy może dopiero po zamontowaniu (jak dostanie obciążenie)... bo jeżeli samo podłączenie wykaże czy jest sprawna to koszt takiej operacji będzie minimalny, a może się uda... ;-)

Jeżeli chodzi o screen z ETKI to rozumiem, że:
urządzenie grzewcze dla pojazdów z ogrzewaniem postojowym = pełne ogrzewanie
urządzenie grzewcze dla pojazdów z ogrzewaniem dodatkowym = dogrzewacz

Tylko dlaczego z VINu wynika, że mam sterownik radiowy jeżeli mam tyko dogrzewacz? Czy może jest opcja uruchamiania dogrzewania z pilota?

: 02 mar 2014, 23:36
autor: tobi
Wydaje mi się e jakby miał webasto to mógłbyś coś poustawiać z poziomu MMI. W instrukcji obsługi widziałem chyba takie ekrany jak w linku poniżej.
http://www.xpertauto.ro/activare-webast ... -html.html
Ja u siebie mam okrojoną wersję tego ekranu.