Strona 1 z 2

[D3 02 4.0TDI ] Błędy do oceny

: 18 mar 2014, 22:02
autor: Bartekd3
Takie bledy mi wskazuje komputer :

17865

01583
01577
18308

mam problemy z turbina od 1800 nie laduje poprawnie i kopci dopiero po przekroczeniu 2000tys obrotow idzie idealnie.. czy blad 1 moze miec cos z tym wspolnego?

: 19 mar 2014, 19:00
autor: Tomcio
Według tabeli błędów VAG:
18308 - Wentylator chłodzenia silnika, szybkość II - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody, zwarcie.
17865 - Czujnik temperatury EGRT 2, bank 2 - zwarcie do plusa, otwarty obwód
01577 - Wyłączony z powodu nadmiernej temperatury
01583 - Rozpoznano przeciek w systemie

: 19 mar 2014, 19:42
autor: Bartekd3
cos wiecej na temat tych bledow co one moga oznaczac? za co sie zbarac..

: 19 mar 2014, 19:49
autor: Tomcio
Sorki kolego ale też nie za bardzo w tym siedzę. Miałem akurat opis wszystkich błędów i je przepisałem.
A na czym robiłeś skan?

: 19 mar 2014, 20:30
autor: labas
Bartekd3 pisze:cos wiecej na temat tych bledow co one moga oznaczac? za co sie zbarac..
W pierwszej kolejności za wymianę czujnika, sprawdzenie i naprawa wentylatora - szkoda auta.
Nie świeci się kontrolka od zawieszenia? bo chyba jest nieszczelność .

: 21 mar 2014, 18:16
autor: Bartekd3
Mozesz mi powiedziec gdzie ten czujnik sie znajduje dokladnie??

: 22 mar 2014, 01:24
autor: Bartekd3
Czujnik temperatury pokazuje blad w lewej strony ( kierowca ) a auto kopci z prawej rury ( pasazer ) nie mam juz sil do tego auta.. rozebralem wszystko i dalej nic.. czy uszkodzony czujnik 265 ( kierowca ) moze miec cos wspolnego z brakiem mocy do 2 tys i kopceniem na czarno z prawej rury ?? ( pasazer )

: 22 mar 2014, 09:10
autor: Tomcio
a od czego ten czujnik 265 jest,bo z tego co wiem to czujnik 265 jest oznaczany również jako czujnik prędkości obrotowej koła ale to jest związane z ABS

: 22 mar 2014, 13:02
autor: wolek
twoje problemy mogą świadczyć o uszkodzonym przepływomierzu. Masz je dwa musisz wykonać logi dynamiczne pracy przepływek i synchronizacji bi-turbo. może być problem z wysterowaniem doładowania na stronie. czujnik EGT gry wykaże zbyt wysoką temp. wyłączy turbine i zmieni dawke paliwową by zapobiec uszkodzeniu turbin. może masz uszkodzoną instalacje od szkody (gdzieś czytałem że miałeś kolizje i problemy powstały po naprawie albo sie pomyliłem i źle powiązałem fakty).
tak czy inaczej logi zrób bo trzeba zobaczyć co sie dzieje z powietrzem w twoim dolocie.

na dester w sterowniku slave masz korekte dawkowania wtryskiwaczy, zobacz jakie masz tam parametry - log statyczny silnik w temp. pracy

: 22 mar 2014, 18:50
autor: Bartekd3
Niestety przeyplywomierz zmienialem.. i nic w pt odstawiam do mechanika bo nie mam juz sil z tym autem

: 23 mar 2014, 09:12
autor: Bartekd3
zauwaazylem ze w czasie jazdy mroga mi czesto kontrolka z swiec zarowych czy to moze miec so wspolnego z tym?

: 23 mar 2014, 10:53
autor: wolek
Tak. Kontrolka świec w tym silniku nie pokazuje stanu sprawności świec a usterkę jednostki napędowej ale zrob logi o których pisalem i wymień uszkodzony egt sensor

: 29 mar 2014, 18:44
autor: Bartekd3
jest mozliwosc zeby byl uszkodzony nastawnik turbiny? jezeli nie ma zadnych bledow pod kompem?

: 29 mar 2014, 21:47
autor: wolek
Wysteruj go i zobacz jak pracuje, ale przeladowywal by i wchodzil w awaryjny. Predzej obstawil bym poprzycierane kierownice zmiennej geometrii. Z jakim oprogramowaniem pracujesz? Trzeba wykonać nastawy podstawowe ukl. Doladowania, a odrazu wyjdą niedomagania podzespołów

: 29 mar 2014, 21:52
autor: wolek
Pisalem wyżej bys zrobil logi dynamiczne doladowania i przeplywek. Będzie widać kiedy ktora turbina startuje pomimo wysterowania.