Strona 1 z 1
[D3 05 3.0TDI
] Błąd Radio ZF Output to Antenna Amplifie
: 11 cze 2014, 18:34
autor: unknownuser
Mam następujący błąd:
Address 56: Radio Labels: 4E0-910-541.lbl
Part No SW: 4E0 910 541 F HW: 4E0 035 541 E
Component: TUNER EU/US/RDW H42 0480
1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio ZF Output to Antenna Amplifier
007 - Short to Ground - Intermittent
Domyślam się skąd błąd wynika, mianowicie walczylem ostatnio z zagłówkiem tylnej kanapy, przy okazji naciskając na podsufitkę, za którą jest antena i wtyczki. Zdjąłem tapicerkę i są trzy wtyczki, czy po błędzie można dociec której z nich (jest chyba biała, żółta i siwa) dotyczy problem? Jeżeli coś tam zgniotłem to wolałbym wiedzieć, który element, zastanawiam się też czy nie lepiej kupić antenę, bo możliwe, że to ją uszkodziłem...
: 09 sie 2014, 23:21
autor: kriss77
Kolego z kodu błędu wynika, że do możliwych przyczyn które mogą mieć wpływ na to, że tuner radiowy nie działa to:
1. Okablowanie / Złącza z / do wzmacniacza anteny uszkodzone,
2. Wzmacniacz antenowy uszkodzony.
U Ciebie ewidentnie występuje zwarcie do masy na wyjściu radia do wzmacniacza antenowego.
: 13 wrz 2014, 21:44
autor: czaruś
Cześć, błąd 00858 dotyczy braku połączenia wyjścia częstotliwości pośredniej radia do wzmacniacza anteny. Przyczyną może być przerwany przewód częstotliwości pośredniej do wzmacniacza ( R-24 ) antenowego, uszkodzony wzmacniacz antenowy R-24 lub uszkodzone radio. Do wzmacniacza antenowego dochodzą trzy przewody i problem dotyczy środkowego ( żółtego ). W radiu również końcówka ma kolor żółty. Radio znajduje się pod lewym boczkiem w bagażniku. Jeśli ściągniemy końcówkę podsufitki zakrywającą wzmacniacz to będzie można zmierzyć przejścia - oporność przewodu między końcówką przy radiu a końcówką przy wzmacniaczu. Jeśli przewód jest OK to zostaje zabawa z radiem. Problem ten dotyczy i mojego auta - radio działa bez problemu ale kiedy podłączę VAS-a to pojawia się ten błąd. Niestety nie mogę go skasować. Oporności przewodów zmierzone i wszystko zrobiłem wg. funkcji prowadzonej w programie VAS. Chyba błąd jest w radiu więc narazie chyba dam sobie spokój bo radio działa bez zarzutu. Kolego sprawdź przewód żółty , raczej ciężko jest samemu uszkodzić wzmacniacz antenowy bo jest on zakryty końcówką podsufitki - musiałbyś ją zdemolować. Stawiam więc na uszkodzone w Twoim przypadku radio.
: 30 lip 2016, 08:06
autor: mkbewe
Mam podobny błąd:
1 Fault Found:
00858 - Connection; Radio Intermediate Frequency (IF) Output to Antenna Amplifier
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 144
Reset counter: 48
Mileage: 281739 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.24
Time: 16:07:29
czy może to być np tak jak kolega napisał problem z tym zółtym kablem
czaruś pisze: W radiu również końcówka ma kolor żółty. Radio znajduje się pod lewym boczkiem w bagażniku. Jeśli ściągniemy końcówkę podsufitki zakrywającą wzmacniacz to będzie można zmierzyć przejścia - oporność przewodu między końcówką przy radiu a końcówką przy wzmacniaczu.
a jakie wartości ma pokazywać bo ze mnie to elektryk jak z koziej d....y no
U mnie mam tak ze jak jadę to np czasem mam wszystkie stacje dostępne a czasem np RMF i jeszcze czegoś tam nie podświetla w MMI tak ze jest niedostępne a jeszcze wczoraj np normalnie można było słuchać.
[ Dodano: 2016-07-30, 08:06 ]
Ponawiam pytanie bo chciałbym powalczyć z tym błędem.
wzmacniacz jest w którym miejscu dokładnie ? z tyłu przy szybie ? wystarczy zdemontować ten pasek osobny z podsufitki ? jakieś info odnośnie jego demontażu żeby nic nie połamać ?
czy błąd ten może powodować też rozwarstwiona szyba tylna ?
: 30 lip 2016, 11:26
autor: pioter
To całe ustrojstwo jest na końcu podsufitki , tuż przed tylną szybą . Tak trzeba ten pasek na końcu zdemontować . 4E0035225G
: 30 lip 2016, 11:46
autor: mkbewe
pioter, dziekuje dobry człowieku

może mi się uda na to dziś popatrzyć
: 30 lip 2016, 11:46
autor: dice111
U mnie ten błąd również ukazuje się jako sporadyczny, choć pomierzone wszystko ok i nie ma problemu z zanikającym sygnałem, radiem itp itd, dlatego podobnie jak czaruś... olewam, przy każdorazowym skanowaniu.
: 24 lut 2017, 14:14
autor: mmalinas
Witam
Nie dam sobie w waszym przypadku glowy odciiac ale w 99% jest to blad wzmacniacza.
Mam dwie jednostki D3 z lat 2003-2004 i w oby dwoch zmienialem wzmacniacz.
Lokalizacja tak jak podal kolega pioter widok ponizej
: 24 lut 2017, 19:57
autor: dice111
Pytanie tylko po co jak dziala ?
: 02 mar 2017, 22:49
autor: mmalinas
ZF to sygnal sterujacy do wzmacniacza diversity.
Jezeli masz sporadyczny blad to sprawdz kiedy sie pojawia i jaka jest jego czestotliwosc.
Open Circuit na ZF oznacze nie podawania zasilania na wzmacniacz .
Dice 111 napisales ze masz pomierzone i dziala .
A podzielisz sie z nami co takiego mierzyles i czym.
pozdrowienia
Michal
: 07 wrz 2017, 14:14
autor: Pczester
Panowie podbijam temat, u mnie się to dzisiaj pojawiło i podobnie jak mkbewe, mam problem z zanikajacymi stacjami... Jakieś wskazówki jam sprawdzić czy dochodzi zasilanie i jakie wartości powinny być?
Może mkbewe, uporales się z problemem?
: 11 wrz 2017, 20:45
autor: mkbewe
Pczester pisze:Może mkbewe, uporales się z problemem?
nie, szybę tylną będę zmieniał jak znajdę taką jak mam teraz tylko ze sprawną

i wtedy powinno być ok.
Bo jak wypisali koledzy z forum to problem z rozwarstwioną szybą

: 11 wrz 2017, 21:43
autor: Pczester
Może się rozwarstwic tak że tego nie widać?
: 13 wrz 2017, 22:07
autor: mkbewe
A tego nie wiem
: 24 paź 2017, 11:58
autor: colorado
W moim przypadku pomogła wymiana wzmacniacza. Wzmacniacz znajduje się w górnej części tylnej szyby po lewej stronie.