Strona 1 z 6
[D3 preFL ALL
] Kodowanie akumulatora
: 29 maja 2015, 21:50
autor: riki76
Witam
Mam pytanko odnośnie akumulatora, co chwilę wyświetla mi że bateria słaba mimo że tak nie jest...(auto nowy zakup) podłączyłem VCDS i prawdopodobnie akumulator nie jest zaadoptowany/kodowany jak to zrobić????? jeżeli na akumulatorze brak numeru który należy wpisać w VCDS, są tylko parametry 100Ah 800A 12V i numer 600.044
aku
: 29 maja 2015, 21:58
autor: slas
Masz nowy akumulator? Jeśli tak to na nim są numery na naklejce albo wytopione na dole.
aku
: 29 maja 2015, 22:02
autor: slas
Sprawdź na klemie date produkcji. Chyba że masz nowy aku to jeśli ma inne parametry niż stary to go trzeba wkodować a jeśli takie same to bez kodowania będzie chodził dobrze.
: 29 maja 2015, 22:41
autor: riki76
na naklejce są tylko parametry i numer 600.044 ale to numer katalogowy....ale poszukam czy nie ma jakiegoś wytopionego, a jeżeli jest to wystarczy ten numer wpisać w VCDS?
: 30 maja 2015, 09:00
autor: rav85
akumulator chyba powinien być 95 lub 110Ah, jeżeli wywala ci błąd słabego akumulatora to podjedz do sklepu który się zajmuje sprzedażna lub warsztat i niech sprawdza Ci parametry rozruchu.
wyjmij akumulator i sprawdź czy jest pod korkami elektrolit w moim poprzednim akumulatorze który miał 6 miesięcy cele były zupełnie suche
akumulator koduje się następująco:
Audi A8 (4E) Battery Replacement
This procedure details how to replace a battery in a vehicle using a separate battery management control module. See the separate instructions for models where the battery management control module is a slave/subsystem of the gateway.
The following procedure does assume you are using a battery supplied by VW/Audi, all necessary details for the following steps can found on the battery itself. Make sure to refer to the factory repair manual in order to fulfill all additional prerequisites.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
Use the pull down menu to select the battery (slave) listed as #1.
[Battery Coding]
• Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits). - tutaj trzeba poszukać na necie dodawania odpowiadającemu twoim parametra aku
• Enter the new Battery Serial Number (10 digits). - ostatnie 10 cyfr z naklejki akumulatora
• Select the new Battery Vendor. do wyboru - banner, moll , varta i coś jeszcze
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery.
Note: The 10 digit serial number may be preceded by the Battery Vendor Code, for instance VA0. See examples below:
Click on thumbnail image to enlarge.
If the code is VA0310314E04G then drop the VA0 and just enter 310314E04G as the Serial Number.
nie zawsze przyjmuje kodowania akumulatora trzeba poszukać numerów na necie
mi np dla Varty silver 110Ah/920A przyjął kodowanie
4E0915105D
0409536083
varta 110/920
: 30 maja 2015, 11:17
autor: riki76
Nie chce wpisywać innego kodu dla parametrów dla większego akumulatora, mój ma 100 Ah i dla takiego szukam kodu. nie wiem czy można wpisać inny ale raczej nie.
: 30 maja 2015, 13:54
autor: riki76
Wpisałem kody dla aku 110Ah i śmiga aż miło ;-) tylko nie wiem czy nie będzie przeładowywać teraz akumulatora .. .Na długich trasach oczywiście ...
: 30 maja 2015, 17:35
autor: opicasso
zaleca sie akumulator boscha lub warty 110, dodatkowo musisz wpisac go w sterownik, zglosc sie do kogos kto ogarnia vcdsa albo vasa
: 30 maja 2015, 22:25
autor: riki76
Pomyślę o tym....
: 09 sty 2016, 17:26
autor: WiZ
Wlasnie zakupilem akumulator Bosch 110Ah/920A.
Sa na nim tylko dwa kody, ktore maja 9 i 10 cyfr.
W vagu potrzebuje 10 i 11 cyfrowe kody.
Jak zakodowac taka baterie? Syszalem,ze Bosch i Varta to to samo.
Moze ktos ma te dwa kody? Szukalem na necie i nie moge znalezc.
Ktos pomoze?
: 09 sty 2016, 17:30
autor: drago_o
5 postów wyżej masz je napisane...
: 09 sty 2016, 18:58
autor: WiZ
omg w ogole nie doczytalem.
Kod przyjety. Lata jak stary.........
Dzieki
: 26 mar 2016, 14:32
autor: konrado001
Witam.
Poprzedni właściciel wymienił akumulator, około pół roku temu. Warta 100Ah.
Na MMI max 30-40% naładowania.
Dzisiaj podłączyłem VCDS i kodowanie było jakieś śmieszne w stylu 123456... Wpisałem kodowanie podane kilka postów wyżej. Zrobiłem trasę około 50km i dalej brak zmian na MMI.
Co radzicie dalej?
: 27 mar 2016, 14:51
autor: FOSS
konrado001 pisze:Witam.
Poprzedni właściciel wymienił akumulator, około pół roku temu. Warta 100Ah.
Na MMI max 30-40% naładowania.
Dzisiaj podłączyłem VCDS i kodowanie było jakieś śmieszne w stylu 123456... Wpisałem kodowanie podane kilka postów wyżej. Zrobiłem trasę około 50km i dalej brak zmian na MMI.
Co radzicie dalej?
Sterownik zarządzania energią pewnie nie działa poprawnie ale nad tym trzeba przysiąść a nie tak z kapelusza diagnozami sypać

: 27 mar 2016, 15:16
autor: konrado001
Próbowałem szukać innych kodowań aku ale coś mi to słabo wyszło

Może ktoś jakieś inne kodowanie podrzucić?
Jeżeli to nic nie pomoże to kupuje sterownik z literką "C" na końcu bo czytałem, że z nim problemów nie ma.