Strona 1 z 2

[D3 04 3.7MPI ] Prośba o analizę

: 14 cze 2015, 15:20
autor: majkaistefan
Witam!

Zbliża się czas zmian. Jest do kupienia auto którym jestem bardzo zainteresowany. Właściciel przedstawił mi trochę dokumentów do wglądu a miedzy innymi wyniki skanowania. Podobno są to mało istotne drobiazgi. Czy zatem któryś z kolegów mógłby to "rozszyfrować" i opisać co jest co?
Jest jeszcze jeden problem.Mam to w PDFie i nie bardzo wiem jak wrzucić na Forum.

Wszelkie konstruktywne wnioski i sugestie bardzo mile widziane.


Pozdrawiam.Stefan.

Re: Prosba o ocene.

: 14 cze 2015, 23:34
autor: FOSS
majkaistefan pisze:Jest jeszcze jeden problem.Mam to w PDFie i nie bardzo wiem jak wrzucic na Forum.
Skopiuj cały tekst albo wrzuć mi na maila ;)



[ Dodano: 2015-06-14, 23:34 ]

Logi od Stefana (wszystko co dostałem)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 15 cze 2015, 11:32
autor: majkaistefan
Witam!

:) Tak zle czy az tak dobrze ze nikt sie nie wypowiada? Albo to znowu"polska choroba"?

Stefan.

: 15 cze 2015, 21:40
autor: danishow
majkaistefan pisze:Tak zle czy az tak dobrze ze nikt sie nie wypowiada?
Ani to, ani to. Problemem jest zapewne niemiecki język <bezradny>. Ale do rzeczy:
- pierwszy screen mówi o błędnym kodowaniu sterownika ...ale którego?
- na drugim sporadyczny błąd komunikacji z ogrzewaniem postojowym
- trzeci, sporadyczny błąd komunikacji z czujnikiem ciśnienia G291 ...pewnie gdzieś air ucieka <bezradny>
- na czwartym dwa błędy gdzie pierwszy jest od przeciwmgielnych z tyłu co może wskazywać na źle wpiętą instalację elektryczną haka lub uszkodzenie sterownika oświetlenia. Drugi błąd chyba rozwiązany, widzę "ptaszka"
- ostatni screen informuje o bardzo częstym błędzie komunikacji ze sterownikiem ABS ...może wystarczy rozłączyć wtyczkę i psiknąć kontakt-sprayem.

P.S.
Stefanie czyżbyś zaczynał kolekcjonować A8? :]

: 16 cze 2015, 01:35
autor: FOSS
majkaistefan pisze: :) Tak zle czy az tak dobrze ze nikt sie nie wypowiada? Albo to znowu"polska choroba"?
Ja podesłałem swoje wypociny via mail więc tutaj czuję się już zwolniony z tego obowiązku <faktycznie>

: 16 cze 2015, 06:24
autor: majkaistefan
Witam!
FOSS pisze:Ja podesłałem swoje wypociny via mail więc tutaj czuję się już zwolniony z tego obowiązku
- Obowiazku? Tu czegos takiego nie ma. Wydaje mi sie ze raczej chodzi o przyjemnosc i wymiane doswiadczen. :) O tym zeby podzielic sie wiedza z mniej doswiadczonymi kolegami juz nie wspomne.

Daniel to nie zapedy kolekcjonerskie a raczej matematyka i rzeczywistosc.Czas chyba zmienic auto.


Stefan.

: 18 cze 2015, 14:31
autor: majkaistefan
Witam!

Widze ze reszta kolegow sie "z obowiazku" zwolnila sama. :) Tyle to wlasnie warte.

Wracajac jednak do tematu to jaki bylby koszt takiej naprawy aby auto bylo w 100% sprawne.

Stefan.

: 18 cze 2015, 21:21
autor: aro51
Przecież "tam" są inne ceny...

: 18 cze 2015, 23:30
autor: majkaistefan
Witam!
aro51 pisze:Przecież "tam" są inne ceny.
- Dlatego chcialbym TU naprawic.


Stefan.

: 27 cze 2015, 11:35
autor: majkaistefan
Witam!

Co sie stalo? Fachowcow wymiotlo? Czy ma to zwiazek z tym ze o konkrety chodzi?


Stefan.

: 27 cze 2015, 17:53
autor: danishow
Stefan, żeby podać jakieś ceny to trzeba wiedzieć ile to wszystko zajmie i co w tym czasie się wymieni. Na podstawie powyższych błędów nie da się jednoznacznie stwierdzić co jest uszkodzone. Poza tym chcesz to naprawić tutaj, czyli tutaj w DE czy tutaj na forum czyli w PL. W Niemcach oprócz mnie chyba nikt z forum nie naprawia aut, więc było to, cytuję:
majkaistefan pisze:Co sie stalo? Fachowcow wymiotlo? Czy ma to zwiazek z tym ze o konkrety chodzi?
...do mnie?!

: 28 cze 2015, 08:52
autor: majkaistefan
Witam!

:) :) :)
danishow pisze:..do mnie?!
- :) :) :) nie do Ciebie.Z toba to tak jakos dziwnie jest.Nie trzeba dwa razy powtarzac. :)

Stefan.

: 05 lut 2016, 22:29
autor: majkaistefan
Witam!

Odgrzewam "kotleta". Taka wersje przedstawil jako jedya sluszna fosik:
Dee Tee <foss.sts@gmail.com>

14.06.2015



do mnie

1. Błędy ze sterownika MMI - niepoprawne nastawy podstawowe
- należy poprawnie zakodować sterownik MMI pod wyposażenie auta
- w skrajnych przypadkach, aby pozbyć się błędu, konieczna może być wymiana sterownika ale w wielu przypadkach, pomimo tego błędu MMI i wszystkie systemy auta mogą chodzić poprawnie i jak tak będzie to wymianę sterownika można sobie odpuścić

2. Błędy ze sterownika webasto - problemy z komunikacją
- błąd sporadyczny więc może wszystko gra

3. Błędy ze sterownika zawieszenia - sygnał nieprawdopodobny
- błędy sporadyczne więc nie koniecznie świadczy to o jakichś uszkodzeniach
- podczas zakupu warto przetestować zawias, także komputerem via VCDS

4. Błędy ze sterownika modułu komfortu
- problem z tylnym lewym światłem przeciwmgielnym
- może to być po prostu spalona żarówka a może problem z lampą bo niestety lampy w D3 mają swoje wady, rozszczelniają się, zaciągają wilgoć, pękają szkła a z powodu wilgoci mają też problemy ze świeceniem

5. Błędy ze sterownika wzmacniacza dźwięku
- tu trochę dziwna sytuacja bo jest tu niby zapisany błąd komunikacji ze sterownikiem hamulca postojowego


Zaskakujące jest to że w pierwszym pdf-ie numer urządzenia które ostatnio dokonywały jakichś czynności serwisowych na tym sterowniku jest łudząco podobny do mojego - nie identyczny ale jakbym tego numeru nie porównał z innym logiem to bym powiedział, że mój.

Z tych błędów nic poważnego nie wynika ale jak rozumiem to konkretne błędy wyrwane z całych logów a więc nie wszystko można poprawnie ocenić.

Informacja ta jak widac tajne przez poufne "0000".Zastanawia mnie dlaczego nie zostala umieszczona na Forum otwartym tekstem? Czyzby bylo cos nie tak?
Prosze o pomoc pozostalych kolegow.

Stefan.

: 06 lut 2016, 00:08
autor: drago_o
Pokaz błędy to Ci ktoś powie.

Jak dobrze rozumiem po pół roku mówisz, że to nie Twoje logi?

Tak jeszcze mały komentarz: FOSS mi też kiedyś pomagał i pisał na pw przypuszczalne problemy, nie widzę nic w tym dziwnego. Tym się zajmuje zawodowo, więc nie wymagałby aby udostępniał to publicznie. Jego wiedza jest jego narzędziem. I tak dobrze że chce pomagać komuś online bo inny by podał adres i narazie.

Co do opisów błędów to już sam miałem sporadyczne w różnych sterownikach i niektóre nigdy nie wróciły po skasowaniu.

Jeśli o błąd wzmacniacza chodzi to sam byłem świadkiem jak u mnie facet połączył się VCDSem i pokazał co innego(głupoty) niż później jak połączył się VASem.

Co może być nie tak z tym? Tylko sterownik MMI pozostał niewiadomydo zrobienia.

: 06 lut 2016, 00:21
autor: majkaistefan
Witam!
drago_o pisze:sam byłem świadkiem jak u mnie facet połączył się VCDSem i pokazał co innego(głupoty) niż później jak połączył się VASem.
-a wiec powtorz to wszystkim glosno i wyraznie. Moze w koncu ktos wyciagnie prawidlowe wnioski i zaoszczedzi sporo kasy..

Stefan.