Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI ] Prośba o pożyczenie testera

: 24 sie 2015, 08:37
autor: Damias
Pytanie prośba :)
Na chwilę obecną na 99% jadę w weekend obadać jedną D3. Czy byłby ktoś tak uprzejmy i zechciał pożyczyć mi jakiś tester diagnostyczny. Chciałbym po prostu na miejscu zdiagnozować auto. Jeśli kupię D3 to zamierzam sobie sprawić jakieś urządzenie diagnostyczne ale nie chce teraz na szybko kupować. W związku z tym chętnie wypożyczę za $ czy % jakiś tester żebym mógł zczytać na miejscu błędy. Najlepiej od kogoś z Wawy bo tak najłatwiej logistycznie :)

: 25 sie 2015, 10:09
autor: Damias
Dobra zaopatrzyłem się w takie sprzęty:

http://allegro.pl/show_item.php?item=5153896395
http://allegro.pl/show_item.php?item=5481480443

Mam nadzieję że do podstawowej diagnozy auta wystarczy :)
Może macie jakieś dobre rady nt diagnostyki? Coś oprócz sczytania błędów itp?

: 25 sie 2015, 12:40
autor: Bugalon
Tym zielonym gownem za wiele nie zrobisz poza odczytaniem bledow. Zeby auto zdiagnozowac bardzo dobrze musisz zrobić logi dynamiczne (pod obciążeniem). Które grupy logować i jakich parametrów oczekiwać zależy od silnika jaki włożony jest do samochodu. Bez doświadczenia w diagnostyce wiele nie zawalczysz oprocz odczytania błędów a w tej chwili nikt nie wytłumaczy w 3 zdaniach co to są korekty krótko i długoterminowe, jakie powinny być, jak zmierzyć mase powietrza zasysanego i jaka byc powinna, jak sprawdzić rozjazd miedzy wałem a wałkami rozrządu (potwierdzający prawidłowość wymiany rozrządu) czy inne kwestie zwiazane z zawieszeniem aktywnym, skrzynią biegów (spięcie konwertera, testy wyjściowe zaworów itp.), absem czy modułami komfortu.

: 08 wrz 2015, 08:31
autor: Damias
Auto kupione :) Tester lakieru się sprawdził a testera VAG nie użyłem bo wtyczka nie chciała podpasować <hmm> Mianowicie w aucie złącze przy dłuższej krawędzi ma takie jakby dwa ząbki a to co kupiłem nie ma na te ząbki miejsca. Nie miałem czym na miejscu ciąć tej wtyczki poza tym wolałem nie ryzykować że coś spier... na szybko. Ale zaryzykowałem z zakupem i chyba się udało :) Zapaliła mi się raz kontrolka ESP w czasie jazdy ale po ponownym odpaleniu auta już nie. I tak ze dwa razy.
Po powrocie do PL powalczyłem z tą wtyczką i wyciąłem miejsce na te ząbki i pasuje. Odczytałem że jest błąd "P1653 Czytaj pamięć błędu jednostki sterującej ABS". Trzeba to chyba dalej zdiagnozować, ale na razie usunąłem błąd i poobseruwję. Planuję zakupić VCDSa to powinien mi już do wszystkiego wystarczyć.
Generalnie z auta jestem mega zadowolony :)