[D3 08 4.2TDI
] VCDS problem z odczytem parametrów DPF
: 02 maja 2016, 09:30
autor: mati_a8
Witam. Chciałem odczytać w Audi A8 D3 4.2tdi poziom zapchania DPF w VCDS na kanale 68 i niestety nie można tego zrobić, wie ktoś dlaczego ? u góry zauważyłem Redir Fail, coś z plikami czy kablem ?
: 02 maja 2016, 16:28
autor: PABLO200
Podłacz ODISA lub VASA
: 02 maja 2016, 16:49
autor: drago_o
Tzn opisze może moje doświadczenia i zadam pytanie.
Jeśli chodzi o VCDS'a(ori) to zdarzyło mi się, że w sosunku do VAS'a (podłaczane jedno po drugim) nnie był w stanie zmienić parametrów a nawet niektóre podał zupełnie inne niż VAS.
A pytanie pomocnicze to: Czy to chińczyk czy ori? Z tym pierwszym to dopiero bywa różnie...
: 02 maja 2016, 19:19
autor: mati_a8
Chinczyk
: 02 maja 2016, 19:32
autor: drago_o
Sprawdź jakimkolwiek innym. Może i nawet chinczyim. One często działają jak chcą. Pomijając fakt ze sam VCDS nie jest doskonały.
: 02 maja 2016, 23:42
autor: PABLO200
powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz
PABLO200 pisze:powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz
Kod z VCDSa na uruchomienie awaryjnej procedury wypalania DPFa: 10016
Wczoraj to robilem u siebie (D3 4.2tdi).
Ale najpierw trzeba sprawdzic czy nie jest DPF zapchany.
Wartosc >68g ---> trzeba wyciagnac DPF i czyscic poza autem bo procedura ta moze zapalic auto!
Wartosc <68g ---> Mozna te procedure uruchomic.
Ponadtwo w trakcie tej procedury zalecaja powlaczac obciazenia (klime, podgrzewanie siedzien, siwatla itp)
Mi regeneracje jeden "specjalista" uruchomil bez sprawdzania wartosci zapchania DPFa ale auto nie splonelo.
Potem wyjechalem na trase i po ok 5km znow sperzynka cholerna zaczela mrugac:(
Dodatkowo nie moge odczytac wartosci zapchania DPFa. Na stronach niemieckich podaja, ze na kanale 104 powinno byc ale u mnie jest 0. I tu pytanie: dlaczego.
: 16 mar 2017, 21:13
autor: danishow
TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś?
: 18 mar 2017, 14:45
autor: TommyA8L
danishow pisze:TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś?
Nie wiem za bardzo jak to zczytac. Czy o to chodzi?:
: 18 mar 2017, 16:54
autor: danishow
Ok, na wolnych obrotach już mamy i wygląda to nieźle. Teraz dla pewności przydałoby się przy podwyższonych obrotach, tak około 3000 obr/min i podczas przyspieszania.
Przy podniesionych obrotach na jałowym nie powinno przekroczyć 100 mb a podczas przyspieszania pozostać poniżej 300 mbarów.
: 19 mar 2017, 19:25
autor: TommyA8L
Wiec u mnie na P przy 3000obr/min wyglada to tak
: 19 mar 2017, 19:43
autor: danishow
DPF nie jest zapchany, jakie masz teraz błędy silnika?
: 19 mar 2017, 19:50
autor: TommyA8L
Wlasnie ok 70 km temu skasowalem ten blad co byl i wszystko jest ok. Ale wczesniej tez jak skasowalem to przejechalem ok 1500km i dopiero potem sie pojawil.
Co myslisz o tym cisnieniu? 7 i -7mbar jak silnik wylaczony i nierogrzany jest.