Strona 1 z 2

[D3 08 4.2TDI ] VCDS problem z odczytem parametrów DPF

: 02 maja 2016, 09:30
autor: mati_a8
Witam. Chciałem odczytać w Audi A8 D3 4.2tdi poziom zapchania DPF w VCDS na kanale 68 i niestety nie można tego zrobić, wie ktoś dlaczego ? u góry zauważyłem Redir Fail, coś z plikami czy kablem ?

Obrazek

: 02 maja 2016, 16:28
autor: PABLO200
Podłacz ODISA lub VASA

: 02 maja 2016, 16:49
autor: drago_o
Tzn opisze może moje doświadczenia i zadam pytanie.

Jeśli chodzi o VCDS'a(ori) to zdarzyło mi się, że w sosunku do VAS'a (podłaczane jedno po drugim) nnie był w stanie zmienić parametrów a nawet niektóre podał zupełnie inne niż VAS.

A pytanie pomocnicze to: Czy to chińczyk czy ori? Z tym pierwszym to dopiero bywa różnie...

: 02 maja 2016, 19:19
autor: mati_a8
Chinczyk :)

: 02 maja 2016, 19:32
autor: drago_o
Sprawdź jakimkolwiek innym. Może i nawet chinczyim. One często działają jak chcą. Pomijając fakt ze sam VCDS nie jest doskonały.

: 02 maja 2016, 23:42
autor: PABLO200
powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz

: 03 maja 2016, 08:51
autor: mati_a8

: 16 mar 2017, 19:33
autor: TommyA8L
PABLO200 pisze:powtarzam w tym silniku tylko vas lub odis
vcds fitra tu nie wypalisz
Kod z VCDSa na uruchomienie awaryjnej procedury wypalania DPFa: 10016
Wczoraj to robilem u siebie (D3 4.2tdi).
Ale najpierw trzeba sprawdzic czy nie jest DPF zapchany.
Wartosc >68g ---> trzeba wyciagnac DPF i czyscic poza autem bo procedura ta moze zapalic auto!
Wartosc <68g ---> Mozna te procedure uruchomic.
Ponadtwo w trakcie tej procedury zalecaja powlaczac obciazenia (klime, podgrzewanie siedzien, siwatla itp)

Mi regeneracje jeden "specjalista" uruchomil bez sprawdzania wartosci zapchania DPFa ale auto nie splonelo.

Potem wyjechalem na trase i po ok 5km znow sperzynka cholerna zaczela mrugac:(
Dodatkowo nie moge odczytac wartosci zapchania DPFa. Na stronach niemieckich podaja, ze na kanale 104 powinno byc ale u mnie jest 0. I tu pytanie: dlaczego.

: 16 mar 2017, 21:13
autor: danishow
TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś?

: 18 mar 2017, 14:45
autor: TommyA8L
danishow pisze:TommyA8L, a jaka jest różnica ciśnień na jałowym na czujniku DPF, sprawdzałeś?
Nie wiem za bardzo jak to zczytac. Czy o to chodzi?:

: 18 mar 2017, 16:54
autor: danishow
Ok, na wolnych obrotach już mamy i wygląda to nieźle. Teraz dla pewności przydałoby się przy podwyższonych obrotach, tak około 3000 obr/min i podczas przyspieszania.
Przy podniesionych obrotach na jałowym nie powinno przekroczyć 100 mb a podczas przyspieszania pozostać poniżej 300 mbarów.

: 19 mar 2017, 19:25
autor: TommyA8L
Wiec u mnie na P przy 3000obr/min wyglada to tak

: 19 mar 2017, 19:43
autor: danishow
DPF nie jest zapchany, jakie masz teraz błędy silnika?

: 19 mar 2017, 19:50
autor: TommyA8L
Wlasnie ok 70 km temu skasowalem ten blad co byl i wszystko jest ok. Ale wczesniej tez jak skasowalem to przejechalem ok 1500km i dopiero potem sie pojawil.
Co myslisz o tym cisnieniu? 7 i -7mbar jak silnik wylaczony i nierogrzany jest.

Blad byl taki:

Adresse 11: Motorelektronik 2 Labeldatei: DRV\057-910-409-BVN2.lbl
Steuergerät-Teilenummer: 4E1 910 409 D HW: 4E1 907 409 A
Bauteil und/oder Version: 4.2L V8TDI G000AGSS0020
Codierung: 0011773
Betriebsnummer: WSC 02313 785 00200
VCID: 254669BBECF2A1093D9-8070
1 Fehler gefunden:

008195 - Partikelfilter Bank 2
P2003 - 002 - Fehlfunktion
Umgebungsbedingungen:
Fehlerstatus: 01110010
Fehlerpriorität: 0
Fehlerhäufigkeit: 1
Verlernzähler: 255
Kilometerstand: 194254 km
Zeitangabe: 0
Datum: 2017.03.13
Zeit: 06:33:15

Umgebungsbedingungen:
Drehzahl: 1722 /min
Druck: 7 mbar
Geschwindigkeit: 42.5 km/h
(keine Einheit): 159.8
Temperatur: 145.0°C
(keine Einheit): 0.0
Druck: 0 mbar

: 19 mar 2017, 21:54
autor: danishow
Obstawiam czujnik ciśnienia, połączony jest z DPF-em wężykami.