Strona 1 z 5

[D3 ALL ] Pomiar poboru prądu - ODIS

: 31 lip 2016, 10:25
autor: maciu
ODIS w trybie GFF krzyczy na wstępie że jest pobór 20A i czy jest podłączone zewnętrzne
żródło zasilania, pytanie czy faktycznie to gdzieś da się odczytac czy zawsze tak krzyczy
na wstępie?

20A na odpalonym MMI (bez grania) + zegary i jedne drzwi otwarte dzienne wyłączone
to trochę za dużo...

[ Dodano: 2016-07-31, 10:25 ]
Odpowiadam sobie sam i dla potomności... pobór jak najbardziej jest w grupach pomiarowych
i widać wszystko ładnie.

: 31 lip 2016, 18:23
autor: jordan233
to kolego powiedz jakie to grupy pomiarowe oraz co było z tym poborem 20A?????

: 01 sie 2016, 08:06
autor: maciu
postaram się podłączyć jeszcze raz po południu gdzieś mi się pliczek nie zapisał

: 07 sie 2016, 22:51
autor: Adrianplock
ja u Siebie miałem pobór 13A

przerwane kable Can pod nogami paszera z przodu i przetarta izolacja w kostce w drzwiach od strony kierowcy
rozwalony sterownik mmi nie usypiał
gateway padniety nie wybudzał a potem nie usypiał mmi a mmi całej reszty :) <chura>
połaczone i pobór 0.02A :) jak fabryka :D <amasz>

: 04 sty 2017, 20:10
autor: maciu
ale ty mówisz na wyłączonym zapłonie a ja na włączonym...

z łącza diagnostycznego ja vasem raczej bez zapłonu sie nie połącze...

[ Dodano: 2017-01-04, 20:10 ]
Pomierzyłem dalej.

Pobór na samym zapłonie to jakieś 22A, zenony dokładają ~8A co daje ~90W
więc chyba ten cały diwajs fabryczny mierzy poprawnie.

Na uzbrojonym dopóki nie pousypia MMI itp. idzie około 4-5A

Na uzbrojonym jak wszystko uśnie mierzone cęgami zabiera 350-500mA czyli tragicznie już nie jest...
Adrian w Twoje 0.02A czyli 20mA na uzbrojonym cos mi się nie chce wierzyć bo to jest ćwierć
wata... no i chciałbym wiedzieć skąd wziąłeś że tyle fabrycznie ma być...

Obciążenie alternatora na wolnych w okolicach 45%

Albo trafiłem na felerny akumulator albo coś mam dalej nie tak ale jeszcze nie wiem co.

Zostaje jeszcze kwestia prądu łądowania, z bloków jest zadane 15
a faktycznie ~13,8, w temacie napięcia ładowania można znaleźć w necie
mnóstwo sprzeczności a sama Elsa nic nie podaje.
Jedyne co widzę to z energy management że po odpaleniu idzie 40-60A
w stronę akku (ładowanie).

Poniżej podaję rozpiskę grup pomiarowych o które było pytanie:

Measured value blocks in J644 - energy management control unit
The following measured values are displayed:
Measured value block 001:
Required voltage for alternator
Battery voltage
DF signal (Dynamic-Field, figure as % of alternator excitation)
Load response time (between 0 and 9 seconds, default: 0 seconds)
Measured value block 002:
Temperature measurement, busbar
Temperature estimate, battery
Emergency shut-off (see 1)
No-load current shut-off stage (see 2)
1) Possible readouts:
Consumer shut-off 0 signifies consumer shut-off not active
Consumer shut-off 1 signifies consumer shut-off active
Partial consumer shut-off
Note: The consumer shut-off can only be active, or partially active, at >engine on<.
2) Possible readouts:
No-load current shut-off stage 0 (=no no-load current shut-off stage active)
No-load current shut-off stage 1
No-load current shut-off stage 2
No-load current shut-off stage 3
No-load current shut-off stage 4
No-load current shut-off stage 5
No-load current shut-off stage 6

Measured value block 003:
Battery condition (in %), corresponding to readout on MMI Car menu
Internal resistance (of battery in mOhm)
Qv (figure in Ah for ageing of battery, max value = 65025 Ah)
Not relevant to Service
Measured value block 004:
Current from or into battery (-400A to +100A); positive current = alternator charging battery, negative current =
battery delivering current = no battery charging by alternator!)
Mean no-load current (0.01 A ....1.00 A); mean value of all no-load current measurements
Overall energy balance (-10000 Ah to 55025 Ah)
Overall energy throughput (0 Ah to 65025 Ah)
Measured value block 005:
Mean no-load current of last standing time (standing time = time at engine off)
Mean total current of last standing time
Duration of last standing time
Duration of last driving time
Measured value block 006:
Duration of standing time at increased no-load current (no-load current is increased if current is above 20 mA)
Energy balance of last trip (-120 Ah to 120 Ah)
SOC (State of Charge) of battery
Vacant
Measured value block 010:
Specified alternator voltage
DF signal
Alternator/ J644- energy management control unit interface (OK / not OK)
Alternator (OK, not OK)

: 04 sty 2017, 23:42
autor: byku
350-500 mA na uśpieniu to nie jest tragicznie? To jest nieakceptowalny wynik przekraczający 10-krotnie normę, akumulator na postoju wyładuje w tydzień.

20mA jest jak najbardziej osiągalne i u siebie mam podobny wynik. Nie rób pomiaru amperomierzem cęgowym, takowy się nie nadaje do mierzenia tak małych prądów (no chyba że masz jakiś profesjonalny sprzęt). Znacznie dokładniejszy wynik da chiński multimetr.

Masz w ogóle jakiś problem z elektryką, czy tylko te ostrzeżenia z ODIS-a?

: 05 sty 2017, 09:49
autor: maciu
Nie mam ostrzeżeń z ODISa mam nowy akumulator który już się conajmniej raz
rozładował i to mocno (cos kole 7 V)
a teraz mimo sporego ładowania jest ciągle niedoładowany i pod obciążeniem
pokazuje nieakceptowalne spadki - w zasadzie nadaje się na smietnik

jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co

zapytam ASO jeszcze czy maja w swoich danych online jaki jest prąd zamknięcia
dla D3 z kessy

a może za krótko czekałem i jeszcze bardziej zasnie np po kwadransie?

: 05 sty 2017, 10:08
autor: drago_o
To zależy bo np MMI możn a nawet do 30 minut w zielonym menu ustawić jeśli dobrze pamiętam :)

: 05 sty 2017, 10:12
autor: maciu
po paru minutach gasną mi wszystkie diodki oprócz tych w drzwiach migających
i wtedy jest te 450mA (ale cęgami)

dzisiaj jak się uda zmierzę ręcyma pana warsztatowca ile ma po dłuszym czasie
od uzbrojenia i bezpośrednio a nie cęgami

: 05 sty 2017, 10:43
autor: FOSS
20mA na uśpionym całkiem realne - też tak mam.

Z tego co ja słyszałem to stan głębokiego rozładowania może prowadzić do trwałego uszkodzenia akumulatora.

: 05 sty 2017, 21:59
autor: maciu
info z ASO 50mA akceptowalne, 70mA granica tolerancji, przy dłuższych postojach
(ponad tydzień) zalecane podłączenie pod prostownik :)

zaracam honor i będę u siebie mierzyć dalej

[ Dodano: 2017-01-05, 21:59 ]
FOSS pisze:20mA na uśpionym całkiem realne - też tak mam.
przebijam... po dokładniejszych pomiarach we warsztacie... spada mi finalnie do 10mA

: 06 sty 2017, 00:57
autor: panton
jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co
to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia

: 06 sty 2017, 10:06
autor: FOSS
panton pisze:to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe...
Nie wiem czy AGM w D3 nie można zakodować bo nie próbowałem ale... w D3 można zakodować aku korzystając z numerów do A6C6 a do A6C6 właśnie jest taki akumulator jak 4F0915105E i to wg. mnie jest AGM chociaż nie kojarzę w C6 systemu start/stop <hmm> No chyba, że start/stop był.

: 06 sty 2017, 10:49
autor: pebo
FOSS pisze:
panton pisze:to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe...
Nie wiem czy AGM w D3 nie można zakodować bo nie próbowałem ale... w D3 można zakodować aku korzystając z numerów do A6C6 a do A6C6 właśnie jest taki akumulator jak 4F0915105E i to wg. mnie jest AGM chociaż nie kojarzę w C6 systemu start/stop <hmm> No chyba, że start/stop był.
Ten akumulator (4F0915105E) to dokładnie AGM. Takie akumulatory mają dość wysoką zdolność do przyjmowania ładunku (co pozwala zwiększyć około 3-4 razy liczbę cykli ładowania/rozładowania w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi) i to powoduje, że są bardzo dobre do pojazdów z systemem Start/Stop z odzyskiem energii hamowania. Ale jak podają producenci, bardzo dobrze nadają się do aut z bogatym wyposażeniem w elektrycznym, więc A8 D3 i wyższe też się załapuje. Wspomniana Varta testowana w 2-ch A8 - na razie działają ponad 3 lata, bez problemu. Sterownik akumulatora dobrze sobie z tym radzi.

: 06 sty 2017, 12:04
autor: maciu
panton pisze:
jedni mówią że rozładowanie nawet głębokie nie powinno mu zaszkodzić
inni że wręcz przeciwnie... akku to varta silver jakby co
to zależy od typu akumulatora..... głębokie rozładowanie nie szkodzi akumulatorom żelowym i AGM (wykorzystywanych w autach z systemem Start-Stop)
w D3 ten typ akumulatorów nie był stosowany (nie ma możliwości zakodowania go...) tylko kwasowo-ołowiowe i tutaj głębokie rozładowanie prowadzi do trwałych, nieodwracalnych zmian (zasiarczenie) - uszkodzenia
wlaśnie sobie uświadomiłem że w sumie mi i małżonce zdarzyło się parę razy
w życiu zostawić samochód na światłach, ze swiatelkiem w srodku itp.

jak rozumiem prowadzi to do glebokiego rozladowania akku

nie przypominam sobie aby kiedykolwiek spowodowalo to problemy
prowadzae do wymiany akumulatora....