Strona 1 z 1

[D3 04 4.2MPI/LPG ] Problemy po wymianie silniczka.

: 31 gru 2016, 16:34
autor: drago_o
Witam,

Znajomy, pojechał sprawdzić silniczek ręcznego, odkręcili silniczek, sprawdzili i był ok, założyli. Od tej pory nie ma kontaktu ze sterownikiem hamulca a na fis wszystkie błędy hamulca i z hamulcami związanymi jak esp, itp. Po przekroczeniu 15km/h dodatkowo piszczy jakiś sygnał z licznika.

Można coś tak zepsuć odłączając i podłączając silniczek?

Dodatkowe pytanie. Sterownik 4E0 907 801 Jest wymienny na inne? Są różne na allegro z literkami a takiego bez liter nie ma.

[ Dodano: 2016-12-31, 16:34 ]
Kocham mechanikow. Wlasnie znajomemu powiedzieli, ze nie da sie zaadaptowac recznego bo ma niesprawna blokade kierownicy a adaptacja wymaga zablokowania kierownicy...

: 31 gru 2016, 20:59
autor: danishow
drago_o pisze:Można coś tak zepsuć odłączając i podłączając silniczek?
Można, jeżeli w tym czasie ktoś włączył zapłon lub przyciskał włącznik hamulca postojowego bez podpiętego zewnętrznego zasilania.
drago_o pisze:adaptacja wymaga zablokowania kierownicy...
Pierwszy raz o czymś takim słyszę <hmm>

: 31 gru 2016, 23:12
autor: czaruś
Sterownik hamulca ręcznego znajduje się w bagażniku pod akumulatorem i oczywiście można go wymienić ( sam też tak zrobiłem ) na ten 4E0907801B bo nie ma on ochrony komponentu. Po złożeniu wszystkiego adaptacja programem VAS lub VCDS załatwi sprawę. Problem może wynikać również z uszkodzonej kostki lub przewodów przy kostce łączącej silniczek z instalacją samochodu - po stronie samochodu . Proponuję sprawdzić przejścia elektryczne między pinami kostki a np. 20cm dalej przez odizolowanie i nakłucie przewodów. U mnie jeden z nich ( cieniutki zielony ) uległ uszkodzeniu a raczej poprostu zgnił i też miałem takie same objawy. Wymiana takiego kawałeczka kabelka załatwiła sprawę. Co do potrzeby działania blokady kierownicy przy adaptacji silniczka hamulca to również pierwszy raz o czymś takim słyszę <hmm>

: 05 sty 2017, 08:40
autor: drago_o
Nie no robilem kilkakrotnie i mnie troche rozbawili tym :) ale jak nie potrafili zrobic to musieli cos powiedziec...

Zajechal tam bo meczyly go te bledy czujnika halla w kompie(na FIS nie mial nic i dzialalo) a teraz bledow ma pelna choinke i musial wymienic modul hamulca bo auto nie jezdzilo... Szpece...

[ Dodano: 2017-01-05, 08:40 ]
danishow pisze:drago_o napisał/a:
adaptacja wymaga zablokowania kierownicy...
Pierwszy raz o czymś takim słyszę
A jednak nie był tak głupi jak myślałem :)

Cytat z ELSA:
Elektryczny hamulec postojowy musi zostać teraz ponownie skalibrowany
Warunki
t Elektroniczny hamulec postojowy musi być zwolniony.
t Dźwignia przełączania zakresów musi być ustawiona w położeniu &#8222;P&#8220;.
&#8211; Wyłączyć zapłon, wyjąć kluczyk zapłonu i zablokować blokadę kierownicy.
Ponowna kalibracja zostaje przeprowadzona.
t Elektroniczny hamulec postojowy otwiera się słyszalnie i ponownie zamyka.
t Następnie ustawia się skok luzowania.
&#8211; Poczekać, aż proces ten będzie zakończony.
Ponowna kalibracja jest teraz zakończona.
Następnie zostaje skasowana pamięć usterek.
Przyznaję się do błędu i niewiedzy :P