[D3 04 4.2MPI ] Drżenie silnika przy 1900-2000 obr/min
: 21 lut 2012, 23:12
Witam wszystkich. Jestem tu nowy, mam na imię Artur. Myślę, że jest tu wielu fascynatów i prawdziwych profesjonalistów jeśli chodzi o A8 i znajdę tu pomoc za co z góry serdecznie dziękuję.
Od kilku miesięcy jeżdżę Audi A8 2004 rok 4,2 benzyna (bez LPG). Zaobserwowałem drżenie silnika gdy dodaję gazu do 1900 obr/min bez względu na to czy stoję na biegu jałowym czy jadę. Drżenie jest dość mocne. Wcześniej wychodziły błędy sondy: zbyt uboga mieszanka, zbyt bogata mieszanka oraz: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem. Nastąpiła wymiana świec, wymiana przepływomierza, czyszczenie jakiejś przepustnicy, znaleziono jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Po tym wszystkim został tylko błąd: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem, drżenie zmniejszyło się o ok 30% ale nadal jest i to jest mocno wyczuwalne gdy jadę dobrej jakości drogą w zakresie obrotów od 1800 do 2000, potem ustaje lub zwiększa się częstotliwość drżenia i wrażenie jest takie, że to drżenie ustaje. Zaznaczam, że na postoju gdy dodaję gazu do 1800-1900 obrotów to drżenie także występuje więc wykluczam uszkodzenie opon, felg, zawieszenia. Dodam także, że na postoju, na wolnych obrotach gdy pozycja skrzyni biegów jest w pozycji PARKING wyczuwa się także nierówną pracę silnika.
Proszę pomóżcie bo mój fachowiec elektronik nie ma bardzo pomysłu.
Pozdrawiam.
RADAR
Od kilku miesięcy jeżdżę Audi A8 2004 rok 4,2 benzyna (bez LPG). Zaobserwowałem drżenie silnika gdy dodaję gazu do 1900 obr/min bez względu na to czy stoję na biegu jałowym czy jadę. Drżenie jest dość mocne. Wcześniej wychodziły błędy sondy: zbyt uboga mieszanka, zbyt bogata mieszanka oraz: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem. Nastąpiła wymiana świec, wymiana przepływomierza, czyszczenie jakiejś przepustnicy, znaleziono jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Po tym wszystkim został tylko błąd: zawór wspornika momentu obrotowego zwarcie z plusem, drżenie zmniejszyło się o ok 30% ale nadal jest i to jest mocno wyczuwalne gdy jadę dobrej jakości drogą w zakresie obrotów od 1800 do 2000, potem ustaje lub zwiększa się częstotliwość drżenia i wrażenie jest takie, że to drżenie ustaje. Zaznaczam, że na postoju gdy dodaję gazu do 1800-1900 obrotów to drżenie także występuje więc wykluczam uszkodzenie opon, felg, zawieszenia. Dodam także, że na postoju, na wolnych obrotach gdy pozycja skrzyni biegów jest w pozycji PARKING wyczuwa się także nierówną pracę silnika.
Proszę pomóżcie bo mój fachowiec elektronik nie ma bardzo pomysłu.
Pozdrawiam.
RADAR