Strona 1 z 1

[D3 ALL] Porównanie interfejsow VAS - VCDS

: 11 paź 2012, 12:12
autor: Esperak
Witam Kolegów..

Dawno mnie tu nie było jako ze jakiś czas temu musiałem sprzedać moje D2.
obecnie jestem na etapie szukania D3 oczywiście jedynego słusznego 4,2Q.. :lol:

Zastanawiam się w jaki interface diagnostyczny zainwestować. W D2 vag-com moglem praktycznie zrobic wszystko co mnie interesowało. wiadomo w D3 już trzeba mieć bardziej zaawansowane zabawki...

I tu pytanie dla znawców tematu jako że na pewno koledzy już opanowali temat.

Ktory z interfaceów ma większe możliwości.????

Którym zmienie adaptacje ustawiania czujników, świateł , itp.???? (ewentualnie który ma to lepiej rozpisane np: opisy funkcji a nie tylko suche klepanie numerów adaptacji.?????)

Ktorym odczytam stan przebiegu z kompa silnika.????
który bardziej będzie przydatny przy konfiguracji LPG.???? (odczyt parametrów online)

Powiedzmy że aspekt kosztów zakupu ma ty mniejsze znaczenie. Chce wydać raz i mieć porządne narzędzie do grzebania w grupie VW.

: 11 paź 2012, 13:54
autor: VanDyke
http://www.vag-com.pl/

Sklep -> HEX-USB+CAN + oprogramowanie VCDS

: 11 paź 2012, 14:41
autor: labas
Nie ma co porównywać VAS-a do VCDS-a, pierwszy bije na głowę drugiego.
Tylko po co Tobie VAS, który kosztuje kilkanaście tysięcy złotych, tego sprzętu nie posiadają zwykłe warsztaty.
VCDS kosztuje 1760 zł i można nim zrobić ,,prawie" wszystko, przebiegu nie sprawdzisz w D3.
Piszę o sprzęcie z licencją, a nie o chińskich klonach, które można kupić za grosze.

Kolega wyżej podał link, też u nich kupowałem.

: 11 paź 2012, 15:04
autor: VanDyke
Co do sprawdzenia przebiegu to istnieje taka możliwość. Już nawet VAG-COM ją umożliwiał. Co prawda wynik nie jest bardzo dokładny gdyż jest obliczany na podstawie danych o prędkości auta. Producent oprogramowania podaje jednak, że błąd pomiarowy wynosi 5% więc spokojnie można sprawdzić czy licznik nie cofnięto o te 100kkm lub więcej. Informacje te zaczerpnąłem z instrukcji do VCDS od Ross-Tech - wersja 805.4 a więc już trochę stara. Być może w nowych wersjach coś się zmieniło a może nawet dodali nowe funkcje.

: 11 paź 2012, 17:15
autor: labas
VanDyke pisze:Co do sprawdzenia przebiegu to istnieje taka możliwość. .
Tak, ale z niższym EDC.

: 11 paź 2012, 18:33
autor: shaqal
VCDS ma bardzo duze możliwosci i będziesz legalny tańszym kosztem.

Sam korzystam z VCDSa codziennie i bardzo sobie to chwale. Ani razu nie zabrakło mi mozliwości do tego co chciałem zrobic w danym aucie.

: 11 paź 2012, 18:50
autor: k44761
A ja używam VCDS i VASa. Do VCDSa nic nie mam, gdyby nie fakt, że 3 razy już padł i był na gwarancji (nie kupowałem go w polsce tylko z USA) , 4 razem naprawiłem sobie już sam. VAS jest dużo wygodniejszy, szczególnie jeśli chodzi o funkcje prowadzone, ale jest też kilka razy droższy. Ale w warsztcie sprawdza się lepiej. Niemniej jednak jeśli szukałbym interfejsu na potrzeby prywatne kupiłbym VCDSa

: 12 paź 2012, 00:21
autor: Esperak
koledzy dzieki za odpowiedzi pisząc VAS miałem na mysli "VASy" z aledrogo po 800PLN.. jako laik nie miałem świadomości iz oryginalny firmowy kosztuje kilka klocków.

Rozumie że porównująć VAS ala allegro i VCDS zdecydowanie polecicie VCDS....??

Co do zastosowania to jak pisałem wyłącznie użytek własny do kliku aut z grupy VW. Co prawda jeszcze mam sporo Opli ale niestety jednym wytrychem tego nie obsłużę...:(

: 12 paź 2012, 15:25
autor: shaqal
Musisz tylko sobie policzyc czy wydatek 1800zł będzie miał sens.

Jeśli przyjmiemy koszt jednego podłączenia za jakies 50zł, to wyjdzie na to ze 1800zł to 36 podłączen pod auto jesli bedzie z nim jakis problem.

: 12 paź 2012, 16:08
autor: Esperak
shaqal pisze:Musisz tylko sobie policzyć czy wydatek 1800zł będzie miał sens.

Jeśli przyjmiemy koszt jednego podłączenia za jakieś 50zł, to wyjdzie na to ze 1800zł to 36 podłączeń pod auto jeśli będzie z nim jakiś problem.
To nie tylko kwestia podłączenia bo przy LPG czasem trzeba pojeździć i zobaczyć co sie dzieje z adaptacjami, doświadczenie mnie nauczyło ze nie wszystkie awarie da się zdiagnozować jednym podpięciem pod scaner. trochę lat jeździłem A8 i wiem ze zawsze jakaś pierdoła się zepsuje a to jakiś silniczek w climie się zaczyna zacinać a to czujnik parkowania raz działa raz nie itd.. bez scanera jest ciężko to diagnozować.

dlatego posiadanie interfacu to dla mnie wygoda a pytanie jest jedynie jaki kupić.

kolejna kwestia ze bedzie mnie to kosztować 1000zł pozostałe 800 dorzuci sie Państwo...:) koszty fajna sprawa...:)

: 12 paź 2012, 16:12
autor: badyl
ja mam i vas-a z allegro i vcds-a jeden i drugi program ma swoje zalety , w vasie np. wykasujesz nastawy skrzyni itp. czego vcds-em nie zrobisz , od razu zaznaczam że vcds-a mam chinola i tak samo vas-a ale tylko program PL wersję , głowica jest oryginalna