Strona 1 z 1

[D3 05 3.0TDI ] VCDS błąd 00470 magistrala CAN

: 26 lis 2012, 20:26
autor: mario_555
Mam pytanie do kolegów obeznanych w diagnostyce VAG
otóż wyskakuje mi błąd 00470 w module [19] Can Gateway Obrazek

Po sprawdzeniu w blokach [08] - mam taki wynik :

Obrazek

Wygląda mi na to, że Webasto pracuje w jednoprzewodowym trybie i powoduje występowanie błędu ? ale nie jestem pewien czy mój tok myślenia jest prawidłowy ?
Może to ktoś potwierdzić lub wyprowadzić mnie z błędu ? :peace: ?

: 26 lis 2012, 21:02
autor: labas
A w innych sterownikach są jakieś błedy? Powinien wyskoczyć błąd na innym sterowniku związanym z modułem komfortu. Według bloku webasto wygląda na ok.
Pod tym błędem może być uszkodzenie sterownika, przewodów, różne błache pierdoły włącznie z nawet popsutym zamkiem.

: 26 lis 2012, 21:26
autor: mario_555
W innych sterownikach wszystko OK nic się nie zapisuje - jedynie w [47] Sound system mam 02084 (ochrona komponentu) - ale to jest od zawsze a błędu w CAN wcześniej nie było.
Ostatnio dołożyłem webasto (dogrzewanie) i wydaje mi się że to od tego czasu.
Kiedyś podobny błąd miałem w [42] elektryka drzwi kierowcy, ale od dawna go nie ma

: 26 lis 2012, 21:50
autor: labas
Zrób pełną diagnozę z ramką, będziesz miał podaną datę i przebieg kiedy wyskoczył bład.
W [18] sprawdzisz poprawność działania webasto.

: 26 lis 2012, 22:38
autor: mario_555
Ok, tak zrobię
Ale z tego co kojarzę to błąd wyskakuje zaraz po skasowaniu
w [18] nie ma błędów
tak czy tak zrobię pełną diagnozę i loga w grupach 130 - 134

Bo zgodnie z instrukcją :

Measured value block 130:
CAN convenience system data bus (one-wire/two-wire)
Central electronics (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Convenience system central module (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Driver door electronics (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)

Measured value block 134:
Additional/auxiliary heater (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Roof electronics (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Central electronics II (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)
Trailer function (no readout/0/1/1-wire/SI.Ind.)

Result: Meaning:
No readout Control unit not coded in gateway
0 No signal/communication or control unit in sleep mode when ignition off
1 Signal/communication (in control units of the drive train data bus this status is also if there is mutual shorting between the CAN-High and CAN-Low wires)
Sl.Ind. Control unit ready to sleep
1-wire One-wire mode (only possible in convenience system data bus control units)
One-wire One-wire mode (only possible on convenience system data bus)
Two-wire Two-wire mode


Spójrz u mnie na wartość grupy 134 okno 1/4

Dzięki :-D

Re: VCDS błąd 00470 magistrala CAN

: 27 lis 2012, 11:33
autor: labas
mario_555 pisze:
Wygląda mi na to, że Webasto pracuje w jednoprzewodowym trybie
Dzisiaj sprawdziłem, powinien pracować w trybie dwuprzewodowym.
Grupa 130/1 masz jeden przewód a powinno pisać dwużyłowy.

Szukaj na lini połączeń.

: 27 lis 2012, 14:22
autor: mario_555
Tak właśnie zrobię, Dzięki za pomoc :peace:

: 05 lis 2013, 23:44
autor: yippy
Witam



wykonywalem diagnoze w serwisie ze wzgledu ze "cos" pobiera mi prad - efekt
rozladowany akumulator. w serwisie powiedzieli mi ze to system komfort a
dokladnie ze magistrala systemu komfort pracuje w trybie jednoprzewodowym


w linku zal foto wydruku z diagnozy..czy to jest mozliwe aby system komfort
byl odpowiedzialny za zwiekszony pobor pradu ? co dokladnie oznaczaja bledy
w zał zdjecu ? w serwisie dostalem informacje ze trzeba rozgrzebac
wszystkie drzwi i podloge..



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 07d98.html



blad jest dokladnie taki sam jak w tym poscie (patrz link) dodatkowo blad o
numerze 01305.

: 06 lis 2013, 18:17
autor: mario_555
Żeby zlokalizować przerwę w magistrali danych to faktycznie można rozebrać wszystkie drzwi , podłogę , deskę oraz bagażnik a jak to nie pomaga to też komorę silnika ;-)) Ale tak usterki szuka tylko ASO ;-) - Na marginesie szkoda, że nie potrafią lub nie chcą tego znaleźć inaczej - Dla dobrego elektronika to jakaś godzinka roboty i ma zlokalizowaną usterkę ( tylko za pomocą VAS/ VAG )
Napisz czy ostatnio nie wymieniałeś jakiegoś elementu systemu komfort i w nim szukaj przerwy magistrali CAN ( może auto było rozbite i jest uszkodzona któraś z wiązek ? )

Co do aku to nie sądzę aby to było przyczyną. ASO powinien sprawdzić prąd spoczynkowy a z wydruku nie wynika, że sprawdzali. Powinni też zbadać stan aku ( VAS ma do tego specjalny program )
Po wtóre moduł akumulatora nie powinien dopuścić do całkowitego rozładowania akumulatora !

Jak będziesz kiedyś w KRK to może znajdę chwilę i pomogę ogarnąć temat

: 06 lis 2013, 20:52
autor: yippy
Nic nie wymienialem i nic nie dokladalem co zwiazane z systemem komfort auto mam od kwietnia i bardzo mozliwe ze ta usterka caly czas byla. Podejzewalem ze to akumulator i jezdzilem do momentu az padnie. jezdzac czesto nie zauwazylem ze cos jest nie tak dopiero kiedy odstawilem auto na pare dni i nie moglem go odpalic.
Aku sprawdzone i jest ok, napiecie ladowania 14,04V. po wpieciu szeregowo amperomierza pobor pradu 0,77A.

co do tego czy auto bylo rozbite to nie wiem- nie widac wizualnie zeby bylo bite.aczkolwiek fachowcem nie jestem( auto bylo sprowadzane z belgii) zaraz po zakupie musialem kasowac blad poduszki powietrznej.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc a w krakowie jestem od poniedzialku do piatku..

nowy plik diagnostyczny: https://onedrive.live.com/redir?resid=8 ... A52F%21335

: 23 cze 2014, 22:23
autor: yippy
dokopalem sie do przewodów w gumie miedzy drzwiami kierowcy a slupkiem. jest tam zlaczka plastikowa. po zdjeciu gumy wgłąb drzwi zobaczylem przerwany jeden kabelek oraz kilka ponacinanych (pocieta izolacja zyly byly cale). zlutowalem i zabezpieczylem ponacinane kable. zmierzylem pobor pradu i wynosi ponizej 0,01 A wczesniej bylo 0,77A. musze jeszcze zrobic diagnoze komputerowa... szukam moze ktos tanio i solidnie wykonuje ?? pozdro