Strona 1 z 2

[D3 ALL ] Problem z wyjęciem płyty DVD z nawigacji

: 14 lip 2015, 20:45
autor: dawid15
Witam, mam problem z wyjęciem płyty DVD z napędu w bagażniku. Nawigacja działa bez zarzutu ale chciałem wrzucic nowe mapy i niestety nie mogę. Przycisk w bagażniku nie reaguje, VCDSem też zero reakcji, uaktywniłem przycisk, próbowalem wymuszonego wysunięcia i totalna cisza.
Czy jest jeszcze gdzieś jakaś blokada tego?

: 14 lip 2015, 21:12
autor: majkaistefan
Witam!

Moze byc zablokowane i wowczas niezbedny jest jakis kabel.Dosc popularne zabezpieczenie przed kradzieza/kontrola.

Stefan.

: 14 lip 2015, 21:16
autor: drago_o
Kolega pisał, że VCDSem odblokowywał i nic...

: 14 lip 2015, 21:30
autor: dawid15
Dokładnie, próbowałem kablem w program wszystko zapisuje z powodzeniem, ale nadal nic się nie dzieje.

: 14 lip 2015, 21:39
autor: majkaistefan
Witam!

Bo tak wlasnie czesto z "kablami" nieautoryzowanymi bywa.I o tym wlasnie pisalem.

Stefan.

: 14 lip 2015, 22:05
autor: dawid15
Z tym że tym "nieautoryzowanym kablem" całą resztę ruszam bez problemu czyli np. Od odblokowania zielonego menu do skasowania błędów czy ustawień zawieszenia <okok>

: 14 lip 2015, 22:17
autor: drago_o
Nie liczyłbym tu na problem z kablem :)

: 15 lip 2015, 09:20
autor: majkaistefan
Witam!
drago_o pisze:Nie liczyłbym tu na problem z kablem
-a co kolega typuje?
Jezeli jest blad w systemie (platformie?) to takie wlasnie cuda czesto sie pojawiaja wskutek uzywania nieautoryzowanych narzedzi serwisowych.


Stefan.

: 15 lip 2015, 10:08
autor: drago_o
Używając VCDS'a gdy wartość jest poprawnie przetestowana i zapisana bez wyrzucenia błędu rodzaj kabla nie ma wpływu. Gdyby podczas zapisu wyskoczył security albo cokolwiek innego to owszem. Bardziej zastanowiłbym się nad sprawnością napędu.

: 15 lip 2015, 10:20
autor: majkaistefan
Witam!

Jezeli nazwijmy to umownie "kabelek" jest autoryzowany to wiadomo jaki sygnal gdzie i jak generuje.Jesli natomiast nie jest to tak do konca pewnosci nie ma.
Wygladac moze wszystko bardzo dobrze ale dzialac niekoniecznie musi.

Stefan.

: 15 lip 2015, 10:25
autor: drago_o
Wartość wysyłana jest do sterownika, sterownik dostaje komendę test i zapis... Po jej wykonaniu sterownik zwraca tą wartość i program wyświetla ją w aktualnej wartości. Jeśli tak jest to nie ma mowy o problemie z nieautoryzowanym kablem. VCDS aktualną wartość musi pobrać tylko i wyłącznie ze sterownika więc aby się zmieniła to musiała wcześniej się poprawnie zapisać.

Oczywiście jest wiele problemów z takimi kablami i tu nie neguje, ale głównie objawia się to rzucaniem security error itp podczas prób zapisu, testu, odczytu....

: 15 lip 2015, 10:31
autor: majkaistefan
Witam!
drago_o pisze:Wartość wysyłana jest do sterownika, sterownik dostaje komendę test i zapis... Po jej wykonaniu sterownik zwraca tą wartość i program wyświetla ją w aktualnej wartości. Jeśli tak jest to nie ma mowy o problemie z nieautoryzowanym kablem. VCDS aktualną wartość musi pobrać tylko i wyłącznie ze sterownika więc aby się zmieniła to musiała wcześniej się poprawnie zapisać.
- no i tu jest sedno sprawy.Wcale nie musiala sie poprawnie zapisac.

Stefan.

: 15 lip 2015, 10:35
autor: drago_o
Napisałem, że jeżeli aktualna wartość się zmieniła to musiał poprawnie. Bo ona nie przepisuje się znikąd a jest bezpośrednim odczytem ze sterownika. Jeśli wartość nie wskakuje to chyba oczywistym jest, bynajmniej dla mnie, że napęd się nie odblokował i myślę, że autor by na to wpadł skoro na tyle się orientuje i wie jak obłożyć VCDS'a. No ale to moje założenie, nie twierdze, że dobre :P

Więc pytanie do autora, czy jak odblokowywany był napęd to wartość aktualna uległa zmianie?

: 15 lip 2015, 11:47
autor: majkaistefan
Witam!

Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i moge sie mylic.Rozmawialem z kims (szkoda ze jest tak daleko!) kto zajmuje sie takimi wlasnie bzdetami jak programowanie roznego rodzaju urzadzen przy czym sterownik od takiego auta to przy tym wszystkim co robi to drobiazg.Jest tez pasjonatem motoryzacji i w swoim garazu czesto cos dlubie.
Czlowiek ten twierdzi ze sterownik nie jest w stanie zweryfikowac calego przyslanego kodu tylko poszczegolne elementy.Jesli one sie zgadzaja sterownik przyjmuje nowy kod i moze to byc ostatnie co zrobil.Nie sposob wowcas przewidziec jego zachowan.
Ot i tajemnica cala.


Stefan.

: 15 lip 2015, 12:36
autor: drago_o
Już kilka lat zajmuję się zawodowo automatyką i systemami sterownia. Projektuję i buduję systemy sterowania oraz ich oprogramowanie. Możesz mi wierzyć lub nie ale nikt, w szczególności tak poważna firma jak AUDI, nie wypuści sterownika do którego można wpisywać bez ograniczenia nie wiadomo jakie głupoty bo to skutkowałoby nieskończoną ilością problemów serwisowych z tym związanych. Wiadomo, że systemy nie są doskonałe ale takie coś jak opisałeś, że sterownik nie ma kontroli nad wpisywanymi danymi, to nie zgodziłbym się. Ma kontrolę, musi mieć bo inaczej oprogramowanie byłoby mocno wadliwe.

Jeśli funkcja przewiduje odczytanie 0 lub 1 w danym obszarze pamięci zarezerwowanym dla rodzaju bool lub int, to nie może pozwolić na wpisanie tam innej wartości, chyba że programistę wzięli z gimnazjum :P

Tym bardziej jeśli wartość zwracana ze sterownika potwierdza wpisanie tam np. 1 (czyli wartość aktualna).

Niezgodność typów danych wpisywanych i odczytywanych skutkowałaby natychmiastowym wyciekiem pamięci i szaleństwem sterownika. Gdy do zmiennej o wartości 1 słowa wpiszemy 2 słowa to automatycznie 1 słowo uzupełni się połową wartości tych 2 słów a druga połowa zapisze się w pamięci zarezerwowanej dla zupełnie innej zmiennej. Nie mogliby sobie pozwolić na takie coś.